Vecka 43: stadspuls, valmöjligheter och te på café

Idag är sista Stockholms-dagen för den här gången. Eftersom vi åkte hit redan i onsdags kommer veckosammanfattningen den här gången också bli en Stockholms-sammanfattning. Fyra heldagar, varav en vi ska kika lite närmre på senare.
 
Det var också ett enat rop när jag frågade er om vad ni tycker om dessa sammanfattningar förra gången, och det gör mig glad! Den här veckan blir i tolv sneda pyramider, men jag tänker att vi varierar listformatet lite då och då framöver. Skönt så, tänker jag.
 
Under vecka 43 har jag: 
 
▸ suttit på café och druckit te, lyssnat på podd, läst bloggar och redigerat bilder
▸ letat efter ett par gubbskor i den perfekta bruna nyansen, men gett upp och köpt ett par svarta istället
▸ saknat att somna med Otto nära
 

▸ provat poké bowl-lunch och inte riktigt gillat det, knäppt och inte min favvo
▸ sett Batman promenera förbi på gatan, inga konstigheter
▸ insett att det jag saknar i småstäder är valmöjligheter
 

▸ strosat runt i fina butiker, bland annat en hel del second hand och en blomsterbutik med kaktusdjungel
▸ sett så många fina byggnader och gator och i smyg då drömt om en lägenhet prick där
▸ men också insett att jag nog hade gått sönder i en stad med den här typen av puls
 

▸ åkt tunnelbana och tvärbana själv för första gången ever
▸ kalasat på 30-årsfest: tapetvimplar i taket, livemusik med saxofon och över hundra gäster
▸ fått en skrattattack på tvärisen klockan 01 på lördagsnatten när någon klev på vagnen iklädd rolig halloweenkostym
 
 
Vill som vanligt så gärna höra vad som känts lite extra hos er den senaste veckan, så berätta gärna. Hur var vecka 43 för er?
 
Jag har en känsla av att fyrtiofyra kommer bli en fin vecka. Tror ni inte? Hoppas, hoppas! 

7