13 hemligheter - saker ni inte visste om mig

Ett skepp kommer lastat med del tretton ur Emmas decemberutmaning: 13 hemligheter om mig, förhoppningsvis då också 13 saker ni inte visste om mig sedan tidigare. Plocka fram snacks och sätt er bekvämt, för nu blir vi oerhört ärliga!
 
 
▸ jag duschar alltid väldigt varmt, även på sommaren, eftersom jag hatar att frysa
▸ jag har vart med i två bilolyckor (dock inte där jag själv kört)
▸ ↑ eftersom jag helt enkelt inte har något körkort 
 
▸ jag har aldrig bott i någon annan stad än i Oskarshamn
▸ jag kan böja ner mina tummar helt mot handleden, samt böja enbart fingerspetsen på alla fingrar
▸ jag kan ligga i timmar och titta på Dr. Pimple Popper bara för att jag gillar att se huden "städas", typ tomrummet som blir efter en cysta eller blackhead (hahaha alltså, sorry alla <3)
 
 
▸ när jag gick i gymnasiet blev jag diagnoserad med IBS
▸ jag ser hälften så bra på mitt vänstra öga som på mitt högra
▸ jag är usel på matlagning och avskyr att inte ha ett recept att kunna följa slaviskt
▸ jag har tidigare arbetat inom barnomsorg, stöpt ljus i fabrik och scannat livsmedel i mataffär → och sen hamnade jag på kontor
 
▸ jag har aldrig kysst en kille som sen inte blivit min partner
▸ jag har tidigare bloggat för Östra Småland
▸ när jag var liten hade jag en guldhamster som jag döpte til Pulver, vet dock än idag inte vart jag fick namnet ifrån eller ens varför jag döpte henne till det..
 
 
Är det något av det här som fick er att helt tappa hakan? Jag vill annars tro att jag nog inte har så mycket *hemlisar* om mig, att jag liksom är rätt öppen med vem jag är och hur jag är. Det var nämligen ganska svårt att komma på saker till den här listan. Kanske är min besatthet av Dr. Pimple Popper det värsta, eller att jag kan göra såhär med alla fingrar, he he..
 
Har ni gjort er egen version av dages utmatning? Vore roligt att få läsa er, eller iallafall få en hemlis om er levererad i en kommentar nedan! Sitter ni inne på något riktigt roligt/knäppt/spännande om er som jag inte vet? Berätta!

12
sandra

Så roligt! Ska också lägga upp en variant av den här utmaningen senare idag tänkte jag :)
Men haha alltså stöpt ljus i fabrik, det får du nog berätta mer om ;)

Svar: Ligger så himla mycket efter i mitt bloggläsande nu, men ska försöka beta av lite under dagen så jag kan läsa din variant av utmaningen! Och dessutom kika in ditt nya lilla krypin, så fint <3
Haha! I Oskarshamn ligger företaget Liljeholmens Stearinfabrik, "världens största tillverkare av stearinljus och ett av Sveriges äldsta nu verksamma företag". Där jobbade jag hösten efter studenten, stöpte ljus i fabriken, mätte veklängd och kontrollerade stearinnyansen :'')
lindbergellen

Malin

Men åh, Pulver! Finaste namnet!

Svar: Haha <3
lindbergellen

Emma

Jag är så himla dålig med denna utmaning :(

Svar: Den är inte slut än! Går ju fint att hoppa in även nu mot slutet <3
lindbergellen

madeleine

haha ÅH det jag mest ba "omg dis is me" va på ibs&pimple popper :---)<3 sen har jag också alltid varit en sån som river upp sårskorpor och ALDRIG kan låta en por vara. detta ledde till en typ manisk besatthet en sommar i gymnasiet när jag var prickig över hela låren i typ 3 mån pga "det finns så mycket porer här *förstör huden*"....? kan fortfarande fastna medan jag inspekterar varenda millimeter av kroppen men försöööker att inte pilla för har såså mycket småärr nu hehe... wat :-(

Svar: Hahahhaa <33 Jag är exakt samma!! Kan stå i hundra år och glo på varje liten por i ansiktet. Har till och med köpt ett pimple popper-verktyg för det, hahha <3
lindbergellen

Finurliga fröken

Jag hängde med på denna utmaning och har lagt ut mina 13 hemligheter i bloggen. Vissa saker är visst lika hos oss. Kram

Svar: Åh, då ska jag kika in! Så himla kul!
lindbergellen

ISA

Nämen! jag skrev "9 saker om mig" idag. utan att veta om utmaningen, vilken slump ;) är väldigt olik dig dock, förutom klämma finnar grejen. Det dyker alltid upp när jag går in på youtube under "klipp du kanske gillar", haah. Förolämpad.

Svar: Men åh, så himla bra ändå, att pricka in utmaningen sådär! Hhahaha <333 Får också upp de klippen som relaterade, bästa är när jag tittat via Johans konto och han sen får upp dem i sin feed... hehe!!
lindbergellen

hanna, förbanna

vilken rolig utmaning! Jag trodde att jag skulle vara en sådan som kunde titta på pimple popper men... alltså. Jag är inte känslig eller kräsmagad på något sätt men jag mådde illa länge efter att jag sett en enorm por tömmas med något redskap. Mår lite illa nu när jag tänker på det, haha!

Svar: Hahhahahaha <3
lindbergellen

Sandra Leone

Stöpt ljus låter i fabrik låter spännande och lite lite mysigt för att stöpa ljus är ca det mest harmoniska jag kan tänka mig.

Sandra Leone

Stöpt ljus låter i fabrik låter spännande och lite lite mysigt för att stöpa ljus är ca det mest harmoniska jag kan tänka mig.

Svar: Åh ja! Dock är det ju inte riktigt lika mysigt och harmoniskt när det sker i fabriksmiljö, pga stora maskiner och mycket ljud. Men ändå en fin grej att göra, jobba på världens största tillverkare av stearinljus.
lindbergellen

Nastasja

Galet med två bilolyckor, gick det bra för alla? Och om din matlagning - provade ditt jordärtskockssopparecept (omg ordet) och det var SÅ gott!

Svar: Jag vet!! Så knäppt. Mjaa, i första var det en tonåring som kom ner för en backe på cykel och skulle korsa vägen - utan att titta om det kom bilar. Vi hann se henne men inte stanna bilen helt, hon hann dock inte riktigt bromsa och åkte in i sidan på bilen och flög upp på framrutan rakt framför mig :( Hon klarade sig fint med lätt hjärnskakning, så det var tur som attans! Åh ja, det soppreceptet är GULD <3 Dock är det Johan som utformat det, hehe! Han är kock i grunden, så han får alltid göra ett grundrecept att utgå ifrån :')
lindbergellen

Sandra

Pulver var ju ett underbart hamsternamn! Hoppas att det gick bra för alla i bilolyckorna! Jag har tyvärr också varit med om bilolyckor, och tror att det är därför jag inte har skaffat körkort. Ps. jag ÄLSKAR kepsen! Vart har du köpt den?

Svar: Haha åh ja <3 Mina olyckor ligger också till grund för att jag inte har körkort idag. Jag har försökt ta flera gånger, men det slutar alltid med att jag får panikattack och sen är jag tvungen att lägga av. Så synd, men hoppas att jag en dag kan ta det där förbaskade kortet ändå.
Kepsen är samma märke och modell som denna: https://www.hollywood.se/seasonal-five-pannel/p/69830, dock hittar jag inte det exakta blommönstret nu :( Är egentligen ingen kepsbärare, men den här var så fin att jag inte kunde låta bli att köpa den!
lindbergellen

BySiri

Haha du är en jäkel på att kyssas mao! :P Kul med såna här utmaningar ju, blev mest förvånad när du skrev att du var usel på att laga mat? Hade tänkt mig att du var grym på det av nån anledning :)

Svar: Hahaha kanske, eller så har jag bara vart kräsen och gjort det med rätt killar! :') Ja, tror en kan visa mycket om en själv som en annars kanske inte ser! Matlagningen hemma står Johan för, som i grunden är kock. Jag glider sen lite på recepten han lagar, så kan absolut inte ta på mig någon ära i matlagningen mer än för fotot :')
lindbergellen

Follow