Det här önskar jag att 2017 ger mig

Två dagar kvar hörni, sen är det 2017! Jag har ju nämnt för er tidigare att jag verkligen ser fram emot ett nytt år, att kunna lämna det här skitåret bakom mig och istället fokusera på att göra 2017 till ett fint år. Att minnas våren den här gången, att orka hitta på roliga saker och att bli kvitt min utmattning.
 
Jag har aldrig skrivit nyårslöften inför ett nytt år, men nu tänker jag att det kan vara bra att i alla fall ha ett par önskningar till det nya året. Något att falla tillbaka på under trötta februaridagar och sådant att se fram emot till sommarsolen. Helt enkelt ett par kravlösa saker som gärna får hända det kommande året. Inga löften, utan mer önskningar.
 
 
Under 2017 vill jag gärna:
▸ bli frisk, såklart! → och jag är på god väg, även om mitt minne fortfarande sviker och mitt fokus inte är hundraprocentigt så har domningar i ben och armar slutat och jag blir piggare för varje dag som går. Jag önskar att jag under 2017 ska bli helt återställd och till slut ha en sund syn på arbetstimmar kontra fritid samt tagit återhämtningen mellan varven på allvar.
 
 
▸ resa! → min första utlandssemester gjorde jag som tonåring men sen dröjde det ända fram till i år innan jag reste utanför landsgränsen igen. Under 2017 vill jag resa ännu mer, kanske flyga till ett helt främmande land eller tåga ner i europa. I armkrok vill jag ha med mig Johan!
 
▸ hitta en fin lägenhet i Malmö och flytta dit med Johan → vi pratar ju lite löst om att flytta men har absolut inget datum eller tid för när vi vill det utan mest bara lösa framtidsplaner. Drömmen under 2017 vore att hitta den där perfekta lägenheten att kalla vårt hem. I en ny stad, med nya kullerstensgator att promenera på och nya ansikten att möta.
 
 
▸ bli snäll mot min mage igen → i mina tonår fick jag IBS och åt under en lång period specialkost för att inte göra en redan irriterad mage mer arg. De senaste åren har jag dock struntat helt i det och haft magont men bara kört på, något som jag nu alltså vill ändra på. Vardagen blir ju så mycket lättare utan magont!
 
▸ läsa mer! Vill så gärna bli bättre på att läsa böcker och fylla min fritid med fina meningar och snygga bokomslag. Till att börja med har jag Stanna, Ibland mår jag inte så bra och Jag är inte perfekt, tyvärr. De två sista fick jag i julklapp <3
 
 
▸ bygga bloggen till en härligare plats att hänga på → jag vill att bloggen ska vara till både mig och er, men just nu tycker jag att vi går miste om så mycket på grund av plattformen bloggen ligger på. Blidkvalitén blir lustig vid uppladdning, det saknas en svara-funktion för kommentarer (så att inte bara jag kan svara, utan även ni på varandras) och jag känner mig oerhört begränsad i bloggandet. Tanken är att bloggen under 2017 förhoppningsvis också får en flytt! Så passa på att önska funktioner ni saknar nu!
 
▸ fortsätta vara kreativ och boosta intresset genom att hänga mer er, både här och i era bloggar och Instagrams! Att omringa sig med kreativa människor är för mig den bästa peppen.
 
 
▸ börja leva mer minimalistiskt. I första hand att sluta shoppa onödiga saker bara för att de är billiga, men också alltid rensa ut bland befintligt när nya saker tas in. Jag tänker mig exempelvis att jag ska rensa ut hela min garderob under nästa vecka och skänka allt som jag inte längre vill eller kan ha, och efter det kommer jag lägga mer pengar på bättre men betydligt färre plagg.
 
▸ tillbringa mer kvalitétstid med min familj → jag vill ta tillvara på de sista åren med min pappa innan hans alzheimers tar alldeles för mycket plats i hans kropp. Detta är något jag helt struntat i mellan det att vi fick diagnosen till att jag blev sjukskriven, så under 2017 ska jag ta igen för förlorad tid.
 
 
I korta drag vill jag alltså göra sådant under 2017 som jag under 2016 struntade i. Jag vill bli en bättre människa, leva mer sunt för min kropp och göra tillvaron fin och behaglig. Lite att göra om och göra rätt. Vad ser ni mest fram emot med det nya året? Har ni kanske redan något fint inplanerat, eller en bra önskning på något som gärna får hända?
 
För vet ni vad, 2017 måste bli ett bra år!

13
Annie - lättlagat vegokäk

Vilka vettiga och fina mål! Så himla spännande att planera för en flytt (även om det inte nödvändigtvis kommer att ske i år). Heja din bloggpepp också! Tycker att din blogg är kanonfin, men fattar verkligen om blogg.se är begränsande.

Det jag ser fram emot mest med det nya året är att jag ska satsa deltid på bloggen! Ser så mycket fram emot att lära mig foto ordentligt (herre, plåtar liksom fortf på auto) och massa andra saker.

Kram <3

Svar: Men åh, blir så himla peppad av din kommentar! Både så fina ord om mina önskningar, men blir också så himla glad av det du ser fram emot. Håller tummarna <3
lindbergellen

hanna, förbanna

vettiga mål! Och ja, 2017 måste bli bättre! Heja dig! Heja oss! <3

Svar: <3<3
lindbergellen

Finurliga fröken

Perfekta önskningar till det nya året. Jag har inte satt några mål utan istället fokuspunkter. Har skrivit om dom idag. Vad jag ska lägga tid och energi på under nästa år. Och precis som dig handlar de om att ta hand om mig själv och göra sånt jag valt bort i år. Kram

Svar: Åh, det här låter så klokt och intressant! Ligger lite efter i mitt Bloglovin'-läsande så har inte kommit till det än, men hoppas att jag under helgen kan komma ifatt <3
lindbergellen

Finurliga fröken

Jag har satt fokuspunkter istället för mål. Och precis som dig har mina att göra med att ta hand om mig själv och göra sånt jag inte gjort under 2016.

Linnéa

Jag hoppas att ditt 2017 blir som du önskar dig och mycket mer :)

Svar: Tusen tack <3
lindbergellen

lovisa

minimalism-grejen: JA! håller med. men det är så svårt när man samtidigt är sjukt nostalgiskt lagd och förråden redan är överfulla...

Svar: Verkligen!! Jag rensade ut tre pappkassar med kläder + jackor och skulle definitivt kunnat rensa ut ett par påsar till men jag knyter liksom händelser och minnen till prylar och plagg? Så dumt ändå!
lindbergellen

Camilla Å

Det fixar du nog!! Gott nytt år!
Också trött på blogg.ses plattform......... speciellt appen(?)

Svar: Tusen tack för peppet <3 Verkligen, så tröttsamt. Tänker att jag börjar jobba på en flytt redan nu i början av året!
lindbergellen

JUNITJEJ

SÅ fina bilder och så kul läsning!

Jag vill passa på att önska dig ett riktgt GOTT NYTT ÅR!

Svar: Men åh, tack! <3 Hoppas din start på året vart fin!!
lindbergellen

ISA

men åh, blir så peppad av sånt här! håller med om såå mycket. Tror absolut flytt är bra förresten om man vill lämna det gamla (sjuka) och börja om på ny kula. typ! håller tummarna att detta ska bli vårt bästa år fining <3

Svar: Åh, tack fining! <3 Detta måste verkligen bli ett bra år för oss!!
lindbergellen

Wilda

Jättefina önskningar. Jag tror på dig! Jag har filat på mina mål och önskningar i några dagar nu och ska låta det landa någon dag till. Det om något har jag lärt mig i år - att låta livet och besluten få ta den tid det tar.

Svar: Tror det är klokt att låta allt sjunka in emellanåt, då blir det ju på något sätt mål satta med realism och verklighetsförankring. <3
lindbergellen

Jenny

Med risk för att låta ”nyfrälst” men jag är så himla glad att jag gjorde en ”decluttering” i våras! Det är så skönt att sträva efter en sorts minimalism (det ser ju olika ut för alla), uppskatta det man har, tänka långsiktigt på sina inköp. Jag har inte längre köpstopp men jag kan verkligen tycka att det är skönt att gå in i en affär och tänka ”nej jag BEHÖVER inget” och gå ut igen. Kanske lägga pengarna på en kardemummabulle istället (min stora svaghet).

Önskar dig lycka till med dina mål och önskningar inför det nya året!

Svar: Håller verkligen med i det du skriver! Vill att besösk i affärer ska vara "vad BEHÖVER jag" istället för "vad hade vart kul/fint/bra att ha". Jag tror att jag ska ha något typ av köpstopp fram till jag uppnått ett delmål, sen kommer jag tillåta mig att köpa en fin men ordentlig tröja (svart, att ha över skjorta) som jag saknar i min garderob. Att köpa med eftertanke!
Tack, detsamma <3
lindbergellen

rebecca

så bra mål <3

Svar: <3
lindbergellen

Jessica

Så bra mål, skulle nästan kunna kapa dem rakt av jag med :)

Svar: Åh, så roligt att du känner igen dig :) Kram!
lindbergellen

Follow