Första advent och årets första julbord

Men hallå, hur knäppt är det inte att vi redan går in i december? Jag känner för varje månadsavslut att jag knappt hunnit med någonting! Är det ett ålderstecken, att helt plötsligt tycka att tiden går så himla fort? Nästa år är jag ju trots allt halvvägs till femtio..
 
Men mer om december senare, nu hoppar vi ett par dagar tillbaka i tiden!
 
 
Hej hej! I söndags stod jag finklädd på busshållsplatsen för att åka på årets första julbord, på första advent och allt.
 
 
Med mig hade jag min bästa person <3
 
 
Efter en timmes buss hämtades vi upp av Johans pappa och åkte till den här rosa byggnaden ↑
 
 
Fem hungriga mitt i första advents tunna snöflingor.
 
 
Det var så himla kallt ute, men vi var lite tidiga till julbordet. Så pass att porten var låst när vi plingade på dörren.
 
 
Men såhär: Väntan ute i kylan var värt, för inne var det såhär fint ↑
 
 
I ett rum, något form av konferensrum som såg ut som ett bibliotek, fanns en fantastiskt fin tapet och en maffig tavla - och en glad Johan.
 
 
Titta bara! Kan en bara inte få ha det såhär hemma? Bo i ett gammalt slott (eller okej: torp, det går också bra) med slitna trägolv, takutsmyckningar och kakelugnar. Tack på förhand, jultomten!
 
 
Efter att vi hängt av oss jackorna och kikat in de närmsta vråerna av det rosa huset fick vi glögg och sen familjeminglade vi lite i väntan på vårt bord. Här är Anna och Rami, Johans syster och hennes kille ↑ Det är förresten Anna som jag åkte till Spanien med tidigare i höstas!
 
 
Johan och pappa Gunnar.
 
 
Sen fick vi slå oss ner till bords i en fin sal, men tyvärr har jag sen noll bilder på själva maten. Och det finns en bra anledning till det: julbordet här var inte riktigt utformat för vegetarisk kost. Vanligtvis brukar det ju finnas ett par olika sallader och grönsakshittepåer att gotta sig i som vego, men här blev vegotallriken mest kokt potatis, ägg och rödbetssallad. Lite trist, men jag blev mätt och gillade julbordet överlag himla mycket ändå!
 
 
Och att få spendera första advent med den här fina och hans familj var fint som attans.

9
Emma

Jag tycker också tiden går alldeles för snabbt!!!

Svar: Eller hur! Vart tar den ens vägen?? :(
lindbergellen

Anna

Ser jättemysigt ut! Jag måste fråga, din klänning, var kommer den ifrån? Den ser helt fantastiskt fin ut!

Svar: Så roligt att du tycker det! Klänningen är från HM, men köpt för kanske.. 2 år sedan eller så. Jag gillar den supermycket! Ett tips är att gå till HM och kika in modellen på klänningar där, och antingen köpa en eller skriva ner i minnesbanken hur den ser ut och sedan gå hem och sy en liknande! Oftast är snitten och modellerna väldigt enkla på kläder från den typen av kedjor, och en kan lätt skapa upp ungefär samma själv :) Kram!
lindbergellen

hanna, förbanna

näj, vad synd att de inte hade mat åt dig - tur att det var himla fint där ändå! Fin du var i din klänning <3

och herregud ja, tiden. Tyckte redan tidigare att den började rulla på allt fortare, men med bebis till ... går den inte alls att greppa!

Svar: Åh, du gör mig så glad <3 TACK!
Alltså, kan inte ens tänka mig hur det känns med en liten bebis på höften??? :( En hör ju att tiden med barn bara försvinner på ett ögonblick! Herregud :( Hahha MVH känner mig redan nu som en tant!
lindbergellen

madeleine dufva

åååh vilket ställe?! mysigt, synd med maten då bara :(((
och hallå, håller med dig ang tiden. fattar INGET?? för mig kommer 2006 alltid vara förrförra året. men så är det.. 10.. år..sen... lite otäckt 🙊🙊

Svar: Åh ja, stället i sig var 10/10 i mysighet!! Hahhaha, känner exakt igen det där :(( Och typ människor födda på 2000-talet, kan liksom inte förstå att de är SEXTON år nu :'''(( Jag ser dem fortfarande som bebisar, precis som jag fortfarande sitter fast i mina tonår, haha.
lindbergellen

BySiri - the life of a creative and depressed mind

Alltså kakelugnen och tavlan <3 vad tråkigt att det var så lite vegomat :/ tycker mig ändå se en skiftning där det kommer mer o mer vego, vi har tillexempel ÄNTLIGEN fått ikaffe här och jag har hittat en affär med oatlys glass tillochmed, tänk, om några år kanske det är standard med 80% vego på julborden *hoppas hoppas* ^^

Svar: Eller huuuuur, så himla fint!! Och ja, tycker definitivt att det blir bättre och bättre rent generellt :) Det är dock inte alls längesen jag skulle äta lunch på en restaurang här och fick frågan "äter du kyckling?" när jag sa att jag var vego.. hahahhaa...
lindbergellen

Nastasja

Din outfit är så on point!!

Svar: Åh, tack <3<3
lindbergellen

Jessica

Vilka fina bilder!!!!!! Och så fint ställe!! Tapeten är Iris av William Morris!! Vet jag för vi funderade på att köpa den när vi flyttade till hus men dyyyyyyyyr. MEN SÅ FIN.

Svar: Men ååååh, tack för tapetinfon!! Måste verkligen kolla in det, en kan ju iallafall få drömma lite om den är dyr :) Och tack för kommentaren <3
lindbergellen

Sandra Leone

Åh det där är så himla tråkigt. Fattar inte varför det alltid ska vara så himla mycket kött på julbordet. Jag menar det är lätt att fika några (eller något) vegetarisk alternativ.

Det var en väldigt vacker lokal i alla fall och härligt att ni hade det fint tillsammans.

Svar: Eller hur! Så himla trist. Jag tycker ändå att det blir bättre och bättre för varje år, men fortfarande är det svårt..
lindbergellen

Vicky

tror inte jag sett johan förr, vad stilig han e! och fett mysigt med julbord ju, så himla sverige <3

Svar: Åh ja, stilig som attans <3 När en bor här tar en det ju för givet med julbord och allt som bara är "vanligt" här i december! Hoppas du kommer över ett fint julbord (med lite sverige!) trots att du är en bit bort <3
lindbergellen

Follow