Här är min nya frisyr

 
För en vecka sedan var jag hos frisören och gick därifrån med en helt ny frisyr ↑
 
 
 
Sedan i augusti har jag ju haft det här popcornhåret, något slags mellanläge eftersom jag vid senaste frisörbesöket inte kunde klippa bort alla slitna toppar. Jag har mest bara gjort ingenting med det för att inte slita mer på de blekta topparna som fanns kvar. Alltid låtit håret självtorka och inte använt platt- eller locktång, luggen har jag sen bara kastat från ena sidan till den andra när lockarna fallit ner i ansiktet.
 
Men de senaste veckorna har jag ändå kunnat plocka bort knäckta toppar och det blir ju rätt trist..
 
 
 
Så jag bokade tid hos min frisör och bad henne kapa allt som behövde kapas. Jag önskade en längd någonstans vid axeln, gärna så att håret lättar från axeln när jag börjer in eller ut topparna. Luggen var ju innan hellång med håret men nu blev det istället en gardinlugg. Jag gillar att den ändå är så pass lång att jag kan dra den bakom örat nu om så önskas, men jag har en känsla av att den nog kommer få bli lite kortare när jag väl vant mig att ha lugg igen.
 
När alla blekta toppar försvann förändrades också intrycket av hårfärgen på köpet. Vi gjorde alltså ingenting färgmässigt den här gången, det tänker jag att jag sparar till våren. Men titta så mörkt det ser ut nu!
 
 
 
Och som jag trivs! Längden är så lätt och behändig (behövs så himla lite shampoo när en duschar!?) och äntligen är alla blekta partier från min övergång rött → blondt borta. Nu kan jag alltså plocka fram både hårfön och plattång igen, som jag längtat!

17
Christin

Så himla himla fint. Du är alltid det såklart men blev helt förvånad över skillnaden med både färg och form. Du är fin!

Svar: Åh, vad glad jag blir. Tusen tack!
lindbergellen

Nastasja

Sån girlpower över denna frisyr. Älskarn!

Svar: Åh, tack <3
lindbergellen

sandra

SÅ snyggt! Du passar riktigt riktigt bra i det <3

Svar: Tusen tack <3 Blir så himla glad!
lindbergellen

madeleine

asså så hiiimla fint!!!! älskar det ✨ klär dig finis!

Svar: Åh, vad snäll du är! Tusen tack <3
lindbergellen

Anna

SÅ himla fint!! Passar dig perfekt ju :D

Svar: Vad glad jag blir, tack!! <3
lindbergellen

Erika

Snyggt!!

Svar: Tusen tack!
lindbergellen

Linnéa

Så fint! Klippte oxå av mitt superslitna hår nyligen och har ca samma längd som du. Hälften av mitt hår kapades, men som du säger så är den nya en ypperlig längd. Trivs toppen. Du passar väldigt bra i nya frillan :)

Svar: Ja, längden är verkligen så behändig! Och det är verkligen skönt att bli av med slitna toppar, det blir som ett helt nytt hår :) Tusen tack!
lindbergellen

Vicky

det låter som en sååå skön förändring. och snygg dessutom! kram bästing! <3

Svar: Tusen tack, fina du <3
lindbergellen

Felicia Karlström

Åh såå fint det blev! :) Btw, älskar toppen du har på dig!

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack så hemskt mycket <3
lindbergellen

hanna, förbanna

passar dig så bra! (Älskar ordet "popcornhår") Och jag håller med om att det är en trevlig och lättskött längd! Jag klippte mitt långa hår till en liknande frisyr i somras och trivdes hur bra som helst - nu vill jag så klart ha långt hår igen och har börjat odla... ;)

Svar: Haha åh, jag med! Det var ett litet barn som sa att jag hade popcornhår när jag för en massa år sedan jobbade inom barnomsorgen <3 Jag brukar göra precis samma som dig - klippa mig och sen bestämma mig för att spara till längre! Jag tröttnar dock alltid och klipper kort igen :'')
lindbergellen

Ruth | HungryHeart.se

Snyggo! Så djävla fint!

Svar: Åh, tack <3
lindbergellen

JUNITJEJ

Så fin frisyr!

Svar: Tusen tack <3
lindbergellen

Malin

Frisyren klär dig jättebra! Och jag tycker det är häftigt att det skiftat så mycket i färg. Helt ljuvligt!

Svar: Men åh, vad glad jag blir. Tack så hemskt mycket <3
lindbergellen

Klara

Riktigt fint! Tänk om ens eget hår kunde se så friskt ut, hehe....

Hur går det med dina odlingar förresten? Jag har groddat kastanjer! Planterade en för några dagar sen och den är redan en decimeter hög!

Svar: Haha, jag kan trösta dig med att det absolut inte alltid sett ut såhär.. haha <3
Men åh, så himla roligt att höra att kastanjerna tagit sig! Jag har fått ge upp ett par av mina.. :( Mina ekollon och avokados växer på hur mycket som helst, men mina kastanjer har verkligen inte velat rota sig. Hur förvarade du dina, som slagit ut nu?
lindbergellen

Klara Amanda

Men åh va fint! Så najs känsla med nyklippta toppar också.

Svar: Åh, tack <3 Så himla skönt med klippta toppar, som ett helt nytt hår!
lindbergellen

Klara

Jag hade mina kastanjer i försluten påse med fuktigt hushållspapper i kylskåpet! Har en del som rotat sig och några som ser exakt likadana ut som för månader sen. Alla kommer inte från samma plats, vet inte om det har något med saken att göra? (Btw, längdupdate: 2 dm nu!)

Svar: Alltså!!!!! <3 Så himla roligt! Det kan kanske bero lite på vart en plockat dem, antar att jag i sådana fall snubblade över ett ledset kastanjeträd :( Vill veta allt om hur dina mår framåt vårsolen sen!
lindbergellen

josefine

men wow vad fint! du passar så himla bra i den här frisyren :)

Svar: Men åh, tusen tack <3
lindbergellen

Follow