Jag enligt mina vänner - mina bra och dåliga sidor, det bästa minnet och vad 2017 gärna får bjuda på

Hej och välkommen till del tjugotvå av decemberutmaningen! För ett litet tag sen fick ni ju läsa 10 egenskaper jag gillar med mig själv (och 10 jag inte är superförtjust i), men nu är det dags att kika på hur jag är enligt mina vänner. Jag har delat utmaningen på två personer → Charlotte och Johan. Tänker att det kan vara kul att se både hur jag är från en väns och en pojkväns perspektiv.
(Johan är ju trots allt min alla bästa vän, så jag fuskar in honom i listan!)
 
 
 
Hej Charlotte! Börja med att berätta lite om dig själv, vem är du?
Jag heter Charlotte, är 27 år gammal och jobbar tillsammans med dig. Jag har en dotter på snart 3 år och bor tillsammans med min familj i Oskarshamn.
 
Hur lärde vi känna varandra?
Vi lärde känna varandra genom jobbet. När jag började på företaget var du bara en person som man sprang på titt som tätt och vi jobbade då på olika avdelningar. Efter ca. 3 månader så förändrades både dina och mina arbetsuppgifter och vi blev snabbt ett team. Vi bollade ideér med varandra, hjälpte varandra och efter det så blev vi partners in crime både på jobbet och privat och på den vägen är det.
 
 
 
Okej, ärligt nu! Vad var ditt första intryck av mig?
Mitt första intryck av dig var att du var/är otroligt begåvad. Den kunskapen och de värderingar du sitter på är en stor inspirationskälla för mig i livet.
 
Om du skulle beskriva mig med tre ord, vilka hade det vart?
▸ Omtänksam, har aldrig träffat en människa som tänker så mycket på andra. På hur ord, handlingar, ja allt kan påverka en annan person. Hur du ser på alla människor och deras värde, hur du lyssnar, förstår och tar dig tid.
▸ Driftig, du är en person som man ibland får hålla tillbaka eller pausa en sekund för att du inte ska vara överallt eller ha 1000 bollar i luften. Man får ibland be dig att gå hem, stänga av datorn eller bara sluta tänka.
▸ Äkta, det behövs inte någon vidare förklaring här tror jag.
 
Vad skulle du säga är mina bästa samt sämsta sidor?
Dina bästa sidor:
▸ Du är en av de roligaste människorna jag vet.
▸ Du är envis och ger aldrig upp.
▸ Du är så fantastik fin både på insidan och utsidan.
 
Dina sämre sidor:
▸ Du har svårt för att göra spontana saker (fast det börjar bli lite bättre ;) du har ju inte så mycket val när du umgås med mig!)
▸ Du vågar inte riktigt säga ifrån för att du är rädd för hur personen ska ta det
▸ Att du och Johan inte bor tillsammans med mig, Mattias och Olivia så vi kunde umgås 24/7, hahaha.
 
 
 
Vilket är ditt bästa minne av något vi gjort ihop?
Alla minnen är mina bästa minnen, men något som jag knappt minns men som är väldigt roligt är när vi sitter på stenarna utanför Strand Hotell och håller på att skratta ihjäl oss, hahaha. Eller när vi dansar sönder både bord, stolar och scen på Terrassen, eller när vi bara hänger och skrattar åt sjuka saker som bara berättas i tomma rum.
 
Och till sist, vad ska vi hitta på för roligt under 2017?
Roligt och roligt, men något som är viktigt för mig under 2017 är att jag vill få dig att komma tillbaka till en ”normal” vardag igen. Jag kommer alltid finnas där och stötta dig när livet känns orättvist eller tufft. När som helst, var som helst, hur som helst. Sen har vi såklart din födelsedagspresent från förra året som vi ska göra och det är att ha en hel dag ihop på varsin cykel. Där några av punkterna är: frukost vid havet, minigolf och middag inne i stan. Kan bara sluta i total lycka.
 
 
 
 
Hej Johan! Kan du beskriva dig själv lite först, vem är du?
Jag heter Johan, är från Öland men född i Västerås och är såklart också pojkvän till dig!
 
det här inlägget om dig berättade jag om hur vi träffades och blev ett par. Hur skulle du beskriva situationen då vi lärde känna varandra?
Efter att vi träffats första gången (på riktigt) på den där festen började vi hänga hemma hos mig ganska omgående. Vi badade badkar, kollade på dokumentärer och lagade vegetariska middagar ihop. Redan från början kändes allt väldigt naturligt och det var liksom inga svårigheter med oss. Vi höll ju oss hemliga för jobbet till en början och det var både skönt att slippa kommentarer men också jobbigt att hela tiden behöva tänka på det → men det är ändå kul att vi nu kan dela jobbet och styrka varandra yrkesmässigt.
 
Vad var ditt första intryck av mig?
Du var rätt tyst och tillbakadragen första gången vi sågs på jobbet, men så här i efterhand vet jag ju att du hade Otto hemma och därför sprang hem till honom på lunchen istället för att äta lunch med resten av oss på kontoret. När vi sågs första gången utanför jobbet gjorde du drinkar med saft till oss på en fest, det var konstigt.
(Johan har alltså gått kockskola där bartenderutbildning ingick - och där stod jag och blandade drinkar med fulsprit och saft.. :)) hehe)
 
 
 
Vad skulle du säga är en av mina bästa egenskaper?
Du är väldigt envis och principfast → det är bra att du inte vänder kappan efter vinden utan står fast vid saker och ting. Man blir en stabil individ som principfast och du ändrar inte din åsikt bara för att någon annan tycker si eller så.
 
Vad irriterar du dig på lite extra hos mig då?
När din envishet och dina principer stoppar dig från att testa nya saker och utmana dig själv. Du vill ju exempelvis inte åka skidor och blir nervös av att göra nya saker, och det kan vara trist att du begränsar dig så.
 
Om du skulle beskriva mig med tre ord, vilka skulle det vara?
Rolig, söt och diskussionsglad. 
 
 
 
Vilket är ditt finaste minne av något vi gjort ihop?
Vår resa till Indien! Där vågade du exempelvis bada trots att havet kan vara väldigt strömt och farligt. Du åkte också iväg på festival en kväll med Maja och Sara och det känns allmänt som du var mer modig där än här hemma. Det är också fint att se värdet i helt vanliga saker som hände där, typ som när vi handlade handdukar och gick på marknad ihop.
 
Och till sist, vad vill du hitta på tillsammans under 2017?
Det roligaste vore att kanske flytta någonstans. Vi har ju pratat om Skåne innan så att vi kan fortsätta jobba kvar på vår arbetsplats (som också har kontor i Malmö) men byta stad, så det hade vart roligt! Sen vill jag också resa mer med dig, först och främst kanske visa dig mer av Sverige men också åka till Prag eller Paris.
 
Är det något du vill avsluta med?
Jag älskar dig. Hepåde!
 
 
Hur fina är inte dessa två? Blir helt knäsvag av detta <3 Och igår överraskade Charlotte, Mattias och Olivia oss med en minijulafton här hemma eftersom vi inte kommer ses mer över jul. De hade lagat vegetariskt julbord, hade med sig julklappar (vi fick ca. världens bästa julklapp! ledtråd: sådant äts på pinne och tillverkas på nöjesfält) och sen spelade vi sällskapsspel till sent på kvällen.
 
Nu ska jag förbereda inför en julafton både hemma och på Öland, så vi hörs lite längre fram i julfirandet. Glöm nu inte att ha en fin julafton, lördag och helg → oavsett om ni firar jul eller inte <3 Och det viktigaste av allt, ta hand om varandra!

6
madeleine dufva

ååh så fint!!!! <3 alltså nära vänner är det mest dyrbara som finns.

och du! ta hand om dig du med i jul <3 pussar&kramar

Svar: <3<3
lindbergellen

hanna, förbanna

men så fint! Jag är likadan med att jag begränsar mig för att jag är så dålig på att göra nya saker. Hatar att inte kunna! Dock åkte jag med Sami på skidresa för två år sen och vågade dock åka skidor fast jag inte kunde!

puss på dig, Ellen - och ha en riktigt fin jul!

Svar: Åh ja, jag gör så hela tiden.. Hatar verkligen att inte kunna innan jag testar! Och allt som går "pluggar" jag på innan jag prövar första gången.. haha.
Hoppas ni haft en fin jul <3
lindbergellen

Jenny

Blir helt glad även om jag inte känner personerna själv. Så viktigt att ha fina människor omkring sig!
Hoppas du får en riktigt härlig jul!

Svar: Åh ja, de är så himla fina <3 Min jul har verkligen vart fantastisk! Lugn och skön och inte så speciellt "mycket", precis så som jag föredrar julen. Hoppas din också vart fin <3
lindbergellen

Driva Louise Leyonmarck

Så himla kul idé. Alltid lika intressant att får speglas i andra människor :)

Svar: Eller hur! Så himla intressant att se deras svar på frågorna, eftersom en själv har egna varianter av svaren :)
lindbergellen

lovisa

åh så sjukt fint! och JA, kom till malmö! det blev ju inte att vi sågs i osket, var bara hemma några dagar och det blir ju alltid rätt fullproppat med grejer över jul, men flytta hit så kan vi hänga! :-D

Svar: Åh ja, vi var på Öland över hela jul med! Vore så nice att hänga lite i Malmö :)) Köpte ni er lägenhet förresten (har för mig att jag läst det?) eller vilken site stod ni på?
lindbergellen

Linnéa

Åh, vilket fint inlägg :)

Svar: Så roligt att du gillar det! Tack! :)
lindbergellen

Follow