Jag har vart snäll i år, jag lovar

Del arton i decemberutmaningen är kommen! 
 
 
Det är nästan exakt ett halvår mellan min födelsedag och julafton vilket alltid gjort att jag sällan har saker jag verkligen, verkligen önskar mig. Det jag behöver eller vill ha köper jag själv, och om jag kommer på något bra att önska mig till min födelsedag brukar önskelistan sedan eka tom till jul.
 
Den här hösten har jag gett mig själv två stora presenter, en ny dator och en ny kamera, men utöver det har jag handlat väldigt få saker jag velat ha eller behövt. Anledningen är enkel: under en sjukskrivning får en sjukpenning istället för lön, och det blir knepigt att fortsätta leva life på samma sätt som innan då. Till den här julen har jag därför en liten lista på sådant som prioriterats bort under hösten men som gärna får flytta hem till mig.
 
 
Det här ↑ är vad jag har på min önskelista i år
Sammetsjacka → Zara har den PERFEKTA sammetsjackan med brodyr. Prislappen ligger på 1159:- och denna ska banne mig finnas i min garderob någon gång i livet.
Ibland mår jag inte så bra → Therese Lindgren är en av Sveriges största youtuber och pratar öppet om sin ångest, panikångestattacker och att helt enkelt inte må så bra. Det här är hennes bok om ämnet, en blandning av egna erfarenheter, fakta och tips som kan hjälpa andra att exempelvis ta sig igenom en panikångestattack.
Sigma 30/1.4 → Jag älskar mitt fasta 50 f/1.4 och det har suttit på min kamera konstant sen jag fick hem objektivet. Ibland upplever jag dock att det är lite för snävt och hade därför inte tackat nej till ett 30 att skifta med emellanåt. 
Shoppingväska i mocka → Huuuur fin är inte denna? Jag behöver verkligen en västa som rymmer min kamera men som samtidigt inte är för stor. Just nu bär jag bara kameran i en tygpåse, men tänker att det verkligen inte är optimalt.. Jag saknar helt enkelt en väska som alltid går att använda, även om kameran ska med ut!
Jag är inte perfekt, tyvärr → Michaela Forni har skrivit en bok om ångest, oro och konsten att vara snäll mot sig själv. Det är en kombination av dagbok och självhjälpsbok som belyser det faktum att leva med ångest. Har en känsla av att den här är genialisk!
 
 
Men de materiella sakerna är obetydliga i jämförelse med vad jag egentligen önskar mig. Mitt 2016 har vart ett väldigt omtumlande år (som jag tänker att vi ska prata mer om senare) och vad jag egentligen skulle önska mig till jul är att få ett sjukt bra kommande år. En sådan sak är ju lite mer abstrakt och svårare att ge någon än en väska och en bok, så det här får bli min materiella önskelista för julen 2016 →  så kan vi kika in min önskelista 2.0 senare, med sådant som inte går att ge bort eller köpa för pengar men som 2017 gärna får innehålla.
 
Har ni något speciellt ni suktat efter som ligger högt upp på er önskelista i år? Nu är det ju inte ens en vecka kvar till självaste julafton!

5
snie.blogg.se

gillar oxå väskan :) o skulle inte tackat nej till ny kamera :D

Svar: Visst är den fin! Perfekt storlek dessutom :) En ny kamera är ju heller inte dumt!
lindbergellen

Felicia Karlström

Åh jag önskar mig också böcker i julklapp! Så mys ju!

Svar: Åh ja, sån bra julklapp att både önska sig och köpa till andra!
lindbergellen

Annie - lättlagat vegokäk

Ja, som du säger, egentligen önskar jag mig fred i världen och hej och hå - men om jag bortser från det:

1. Workationresa med Influencers of Sweden
2, Matfotokurs
3. Ny mobil
4. Ny kameralins

Haha, väldigt dyrt och bloggorienterat :) Tror inte jag får något av detta, men kan förhoppningsvis spara ihop till det själv!

Svar: Tycker ändå det där var 4 väldigt bra presenter! :) Bloggrelaterade sådana <3 hehe! Jag håller tummarna för att du får minst en, så kan du kanske spara ihop till resterande tre. Kram!
lindbergellen

Finurliga fröken

Michaela Fornis bok vill jag också läsa. Therese lindgrens har jag redan läst och älskar! Jag önskar mig en bänkdiskmaskin och skön tid för mig själv (ansiktsbehandling, frisör besök och massage) kram

Svar: Så fint att höra att du gillade Thereses, då ska jag verkligen köpa den (om tomten nu inte kommer med den, hehe)! Skön tid för dig själv låter så fint, och också behövligt emellanåt. Jag håller tummarna <3
lindbergellen

Emma

Jag fick Michaela Fornis bok och blev så glad <3

Svar: Ååååh, jag med!!! <3 + att jag fick Thereses bok också! Kommer bli ett bra kommande läsår <3
lindbergellen

Follow