Julafton x3

 
Hej och välkommen till julafton x3!
 
 
 
Da'n före da'n före doppareda'n hade Charlotte och jag bokat upp en kväll ihop med våra små familjer. Vad som nalkades hade jag ingen aning om eftersom hon sagt att de bara skulle komma förbi en liten stund, men med sig hade dem allt som kan tänkas till en minijulafton.
 
 
Om vi blev chockade när de stegade in med både julmat och julklappar i famnarna! Tidigare under dagen hade jag slagit in ett par julklappar till Olivia, passande till vad som blev vår gemensamma minijulafton.
 
 
Olivia hjälpte till att dela ut paketen ↑
 
 
Jag fick det här ↑ som sen visade sig vara en magisk böna! 
 
 
Och det här stora ↑ fick jag och Johan ihop. Kunde ni gissa vad det var när jag tidigare gav ledtråden: sådant äts på pinne och görs på nöjesfält?
 
 
Och mitt bästa lilla kiddo fick öppna sina paket också.
 
 
Och ja, ni ser ju det här lilla ansiktsuttrycket! <3
 
 
När jag för ett par veckor sedan var barnvakt åt Olivia la vi en hel del pussel ihop, så i julklapp passade jag på att köpa ett nytt pussel till henne. Den här treåringen är dessutom en hejare på pussel! Kul för en sådan som mig → som själv fått ett nytt pussen i julklapp de senaste typ tio åren, hehe!
 
 
Okej, nu kan jag inte hålla mig om våran julklapp längre → titta här!!
 
 
Vi fick en sockervaddsmaskin!?!?! <3<3
 
 
När vi testkört sockervaddsmaskinen tog vi fram ett nytt sällskapsspel Charlotte och Mattias köpt. Inte ens nära! som jag nämnde här
 
 
Min fina och påhittiga vän <3 Så himla glad för att jag, Johan och Otto fått lära känna er!
 
 
Mattias, hur mycket färg går det egentligen åt att måla om Eiffeltornet?
 
 
Olivia skulle såklart också vara med att spela. Frågorna hon levererade var: Hur många pizzerior finns det i stan? (Ps, mycket rimlig fråga när en bor i Oskarshamn) och Hur många kolor finns det i skafferiet?
 
Vi spelade spel till sent på kvällen och sen somnade jag på två sekunder. Så himla fin kväll!
 
 
 
 
Sen blev det julafton på riktigt! Jag sov över hos mina föräldrar från fredag till lördag men fotograferade ingenting under 24h eftersom jag hostade sönder mina lungor mestadels av tiden. Men här är i alla fall julklappen jag köpt till hela familjen.
 
 
En variant av Inte ens nära! som vi spelade kvällen innan. Mycket uppskattat av familjen!
 
 
Annars hade vi bestämt oss för att i år slopa julklappar till varandra helt, och istället bara köpa en sak att ha med i en julklappslek. Roligaste: guldkuvertet i mitten var ett presentkort från min storebror, han hade dock lagt det i fikarummet på sitt jobb och när pappa öppnade det hade någon ritat ett stort kön i hela kortet.. Pappa trodde såklart att det var Oscar själv (hade ändå vart rimligt..) men tydligen är det okänd kollega som haft roligt. Tur att det hamnade i vår familj och inte hos någon stel farmor eller så.. haha!
 
 
När vi ätit lunch och spelat klart julklappsleken satte jag mig på en buss med Otto för att åka till Öland.
 
 
Där satt Johans familj med vänner och tittade på Kalle Anka när vi kom.
 
 
Julafton det här året på Öland var verkligen fint, även om jag behövde gå och lägga mig tidigt efter en lång dag. Vi spelade ett parti yatzy, kollade på Tomten är far till alla barnen och åt snickerskaka efter julklappsutdelningen.
 
 
Vi fick så himla mycket fint i julklapp, både jag och Johan. Så tack för det, tomten! 
 
 
Hur har er julhelg varit? Jag hoppas på bra såklart, men julen är ju speciell både för dem som gillar och ogillar den. Hoppas att helgen vart snäll mot er i vilket fall, oavsett om ni firat eller inte. Och glöm inte, nu är den över och vi kan blicka mot ett fint nyår. Sen gör vi det kommande året till ett riktigt hejdundrande år. Det blir väl bra, tycker ni inte?

5
Sandra Leone

Älskar pussel. Min bästa kompis fick ett av mig i julklapp som vi bara var tvungna att börja på direkt!

Svar: Eller hur! Så himla roligt och rogivande. Jag har alltid kunnat sitta i timmar och pussla, och det är få saker som kan fånga mitt intresse på det sättet.
lindbergellen

Wilda

Åh vilka himla fina julklappar! Sockervaddsmaskin alltså! <333

Svar: Jag veeeeet!! <3 Bästa julklappen! Tänker mig varma sommarkvällar med goda drinkar och sockervadd, fy sjutton så fint.
lindbergellen

Nastasja

Åh "inte ens nära" är så kul! Även om en sällan minns all info är det så kul i stunden att få veta. God jul i efterskott fino! :)

Svar: Visst är det! Till och med Johan, som avskyr sällskapsspel, gillade det eftersom det inte riktigt känns som ett spel :) Det blir ju lika mycket rolig fakta att ta in! God jul och gott nytt år, fina du <3
lindbergellen

hanna, förbanna

alltså vaaaa, sockervaddsmaskinen! Hanna 8-9-10-11-12 år brukade önska sig en sådan i både julklapp och födelsedagspresent, men mina föräldrar tyckte väl att jag var hyper som jag var ;) ser ut som en fin jul, i alla fall! <3

Svar: Hhahaha, känner igen det där EXAKT! Så jäkla glad över att äntligen fått en, 24år gammal.. haha <3
lindbergellen

Malin

åh, jag håller med dig om julhelgen. den är klurig och fin på samma gång <3 din ser jättefin ut! och jag är nöjd även med min.

Svar: Verkligen så! Den är så fin när den är bra, men så sorglig om den blir dålig. Hoppas att du haft en fin julhelg och får ett fantastiskt nyår <3
lindbergellen

Follow