Vecka 48: minusgrader i min kropp

 
▸ jag har ätit pasta med grönsaker i sängen och tittat på åtta avsnitt av Wahlgrens värld
▸ insett att jag och Bianca är samma person i humöret och att Pernilla och min mamma säger exakt samma saker om detta.. wooops.... :))
 
▸ frusit så mycket att jag legat under täcke med underställ, Johans tjocktröja och sen tofflor på fötterna - men ändå tyckt att det är kallt
▸ och såklart också då haft feber till och från, en snorig näsa och en hals som sen nästan tappade rösten
 
 
▸ om kvällarna har jag sytt lite på blusen till sew alongen
▸ också funderat på om jag skulle ta och sy en klänning, nu när jag ändå har symaskinen framme och dessutom köpt en ny klänning som skulle vara det perfekta mönstret på modell
 
▸ har också gjort allt klart inför att börja jobba 25% idag, och det känns så himla bra. Har haft intressanta och peppande möten med mina chefer och har framöver ett intressant projekt att börja arbeta med. Och på tal om jobb, jag fick en fråga för ett par dagar sedan om vad jag egentligen jobbar med. Är ni fler som är nyfikna på det? Inser ju att jag nog vart lite otydlig kring det eftersom jag mest nämnt jobbet i förbifarten när vi pratat sjukskrivning och utmattning
▸ i fredags var jag på julfest med mitt jobb, med allt det innebär: julbord, drinkar och härliga kollegor utanför ens jobbroller
 
 
▸ i början av veckan såg gatorna här ut såhär ↑ men den 1 december (torsdag) började det snöa igen <3
▸ det har vart så kallt att luften känts i lungorna och att andetagen blivit till rökmoln utanför läpparna
 
▸ i lördags var jag barnvakt åt mitt bästa kiddo i ett par timmar medans hennes föräldrar var på bio, vi la pussel på golvet och hon fuskade när vi spelade Bamse-lotto <3
▸ men gissa hur många bilder jag fotograferat (med kamera, ej telefon) den här veckan? nästan inga
 
 
▸ Johan och jag har däremot lagat väldigt god mat, bland annat nudlar med grönsakswok och gurksallad ↑
▸ och julbordet som vi fick till fredagens julfest var himla bra! Det fanns flera vegetariska alternativ och en kunde äta sig mätt på annat än kokt potatis och rödbetssallad. Heja, heja!
 
▸ även den här veckan har vart så himla bra, men nu börjar jag bli orolig. Är det såhär det ska kännas, är det här egentligen normalkurvan? För i sådana fall har jag legat bra mycket under väldigt länge. Och om inte, kan det ändå få fortsätta såhär? Jag trivs ju så bra just nu!
▸ för trots att jag vart sjuk hamnar den här veckan på 4/5, vilket ändå är ett rätt bra slutbetyg!
 
Vad har hänt och känts hos er under veckan? Det är så fint när ni delar med er av er vardag och sådant som känts lite extra hos er!

7
sandra

Ååh är så nyfiken på att se din blus!

Svar: Kommer bli så roligt att visa er sen! Det kliar lite i fingrarna nu, så jag funderar på att sy en till att presentera i samma veva. Två i olika modell liksom, hade vart fint och kul.
lindbergellen

Nastasja

Skönt att du mår bättre efter förkylningen och stort lycka till på jobbet idag :D min vecka var superlugn och vi saknar snö här fortfarande! Skicka lite :))))

Svar: Tack <3 Snön här är bort nu igen :( Haha alltså, blir så trött på vädret! Men nyss när jag var ute med Otto var det sådär kallt att andas igen. Hoppas att snön är på väg igen!
lindbergellen

madeleine dufva

åh fin vecka!! och vad skönt att det känns bra att börja jobba 25%. är också nyfiken på vad du gör mer exakt 🙊 lyckokramar idag!!!
hade också en nästan 5/5-vecka. jobbigt på jobbet men fint med kvalitetsntid med mannen min på finrestaurang i fredags och hemma en lördagkväll ihop som aldrig händer annars pga han jobbar helger 😌❤️

Svar: Det kommer lite mer specifikt om mitt jobb snart :* Tack för peppet <3Men åååh! Så fint med en toppenvecka, och speciellt när den har kvalitetstid med någon en gillar. Fint som attans!
lindbergellen

Rebecca

ser så mysigt ut! maten ser magisk ut. min vecka har varit så sjukt stressig så hoppas den här blir bättre <3

Svar: Håller tummarna för att den här veckan blir bättre för dig <3
lindbergellen

Meg

wow den där nudelsalladen alltså! mindre kul lät det med feber och frossa. hoppas att allt är bättre nu!

Svar: Ja alltså, woken med gurksalladen!! Skulle vilja bjuda er alla på den <3
lindbergellen

Julia

Jag mår också äntligen bättre. Hade en sån tung och kämpig sommar känns det som, och nu är jag äntligen glad nästan varje dag.
Jag har också varit så himla trött under oktober/november, men så tipsade min mamma om Rosenrot, och nu äter jag det, och har blivit tre gånger så pigg. Insåg också då hur lätt trötthet kan kännas som ledsenhet.

Men i alla fall, allt känns lite bättre och piggare nu och det känns väldigt fint.

Svar: Men åh, blir så glad av detta. Så fint att du mår bättre!! <3 Ska verkligen kika in Rosenrot, låter som det hade kunnat göra gott för mig med.
lindbergellen

hanna, förbanna

heja för ännu en bra vecka, trots sjukdom! Jag vill veta mer om allt, så jobbet är ju ett bra ställe att börja ;)

Svar: Hehe! Då ska jag se till att fixa det :*
lindbergellen

Follow