Vecka 50: ett tips, en uppmaning till oss alla och världens sötaste lucia

 
Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Sydde klart min blus och var hos frisören. Skickade ett julkort och åkte till Öland för att julpyssla med Johans familj.
 
 
och som inte var planerat:
Gick på Olivias luciafirande på förskolan <3 Smälte totalt när jag såg henne såhär, med full vintermundering under luciaklänningen. Hur söt kan en vaaaara?? 
 
 
och något nytt jag gjorde:
Sydde klart livets första blus, såklart! Mer om det här → Sew along - blusen är klar! om någon missat.
 
Ett tips från veckan:
Hanapee's krönika Låt inte trollen sätta agendan om rasiststormen som blev efter Åhlens luciabild. In och läs!
 
 
Veckans uppmaning:
Minns ni när jag i det här inlägget creddade oss alla i bloggvärlden för att vi blivit så mycket bättre på att ta hand om varandra? Att vi sedan jag började blogga för en herrans massa år sedan blivit bättre på att tala om för varandra att vi gillar det vi ser och får ta del av? Jag vill påminna om detta igen, speciellt efter att ha läst Lovisas senaste inlägg om utebliven respons och hur trist det kan vara, men också för att jag märker både här inne och i bloggarna jag själv läser att det emellanåt dalar i responsen trots att statistiken pekar uppåt.
 
Ibland är det ju bara så att en varken har tid, möjlighet eller något vettigt att säga, och det är självklart också okej! Men vi måste ändå ha i åtanke att någon suttit där på andra sidan skärmen och jobbat hårt för att leverera material som vi sen får ta del av helt gratis. Det minsta vi kan göra då är att ge lite kärlek tillbaka! Så glöm inte bort det, att någon slitit hårt för att hålla sin blogg vid liv → och om en gillar det denne gör bör en också ta tiden att berätta det emellanåt. Positiv respons föder ny kreativitet och nytt pepp, vilket också såklart leder till mer bra material för läsaren att ta del av. Vi snackar ren och skär win-win!
 
 
Godaste maten jag ätit:
Hembakt pizza på fredagskvällen <3 Har dessutom börjat äta oliver och älskar det på pizza. Hur kan jag ha missat det i tjugofyra år!?
 
Veckans film, serie eller musik:
Musikhjälpen, alltid musikhjälpen när det sänds! Har ni kikat? Jag har kollat lite här och lite där, men tycker programmet är så tomt utan Jason (Timbuktu). Passade även på att skänka en summa till Hanapee's lillbössa, precis som varje år. Hur fantastiskt är det inte att hennes bössa i år samlade in över 80 000 kronor!?!? Internet är fantastiskt <3
 
Veckans självis:
Ny frisyr! ↑ Vi kan kika på den lite närmre senare, om ni vill? 
 
Veckans känsla:
Den här veckan har ungefär hela känsloregistret spelat ut sig under ett par dagar, men den här gången har det känts helt okej att dagarna har vart så olika. Under vissa har jag klarat allt, under andra ingenting. Men så är det ibland, tänker jag.
 
Veckans gif:
Jag när det är extrapris på hallon i mataffären
 
Veckans betyg:
4/5 → trots att den här veckan stundtals vart rätt kämpig har den också vart väldigt fin. Känslan när jag satte sista stygnen i sew along-blusen var obeskrivlig, för tyvärr blev projektet lite av ett orosmoln i vardagen eftersom jag fortfarande har lite efterskalv och svårigheter med fokus och planering i och med min utmattning. När blusen väl var klar segerdansade jag genom hela lägenheten! 
 
Hur var er vecka 50? Vad kändes lite extra och er? Och vad var veckans bästa? Som vanligt, gillar när det blir mer än envägskommunikation här inne <3 Hade så himla gärna velat ha en svara-funktion även på kommentarer, så att det inte bara är jag som kan svara "bakom kulisserna" utan att ni också kan svara på varandras ord. Hade inte det vart fint?

14
Nastasja

ALLTSÅ LUCIAN!! Vilken underbar. Och som du vet, älskar frisyren!

Svar: Haha ååååh ja, visst är hon fin <3 Och tusen tack, du gör mig så himla glad!!
lindbergellen

Ronette

Men åh, gulligaste lilla lucian jag sett!
Vad roligt att läsa att du haft en bra vecka, trots orosmoln. Och nya frisyren passar dig jättebra!
Min vecka har varit fin men ganska intensiv och framförallt så snabb! Alltså, att det är julafton om prick 6 dagar och jag känner mig inte alls redo eller förberedd. Hade nog behövt ha vecka 50 en gång till tror jag.

Svar: Eller huuuur, bästa Olivia <3Tusen tack, så glad jag blir! Men eller hur, vart tar tiden vägen? Det liksom julafton typ.. nu! Hinner inte med :( Hoppas i alla fall att du får ett lite lugnare avslut på veckan och sedan en fin jul <3
lindbergellen

Milla

Jag har haft en riktigt tuff v.50. Efter åratal av depression och ångestsyndrom som gått upp och ner, sjukskrivningar och avhopp från utbildningar har jag återigen gått ner i en svacka. I likhet med vädret utanför känner jag mig grå och frusen inuti. Och det gör så ont i mig när jag inser att jag inte kommer klara denna utbildning heller.

Att läsa bloggar är dock ett av de små glädjeämnen jag har i vardagen och din är en av mina absoluta favoriter :) Kram! <3

Svar: Fina, fina du <3 Blir dels så himla glad över att du gillar bloggen så mycket, tusen tack! Samtidigt som jag verkligen känner för dig och situationen med sjukskrivning och utbildningen. Jag håller tummarna för att du kommer ur svackan snart och får lite medvind, det förtjänar du <3
lindbergellen

Rebecca

älskar nya frisyren!

Svar: Åh, tack <3
lindbergellen

Wilda

Så underbart fin Lucia och ditt hår är ju fantastiskt fint! :) Tror att det just nu är mycket julstress och deppighet allmänt i världen och hösten som får kommentarer att dala. Vi orkar mindre på vintern helt enkelt och i december är det så mycket annat. Åtminstone upplever jag det där jag är. Kram!

Svar: Men åh, tusen tack!! <3 Du har säkert mycket rätt i det du säger! Jag upplever liksom en skillnad bara nu under december i många bloggar jag läser, att vi läsare liksom känns mer.. frånvarande? Kanske ändrar det sig sen när julstressen lagt sig. Kram!
lindbergellen

Driva Louise Leyonmarck

Det är faktikst ett av mina nyare beslut att sluta tassa omkring som ett spöke på alla bloggar jag läser - känns ju så himla trist egentligen. Jag har väl tänkt "åh, vad spelar det för roll om lilla jag..." fast jag ju vet hur glad jag sjäkl blir bara av ett litet hjärta eller ett "bra där!"

Svar: Åh ja, precis så tänker jag med! En känner sig ju ibland som en sån liten människa bland alla andra som läser, men ens ord kan betyda så himla mycket för den som sitter bakom bloggen. Då kan det ju liksom var värt att stiga ut ur skuggan för en liten stund, för att göra någon annan glad. <3
lindbergellen

lovisa

finaste fina <3 tack! och vilken SUPERBT bra frilla du skaffat dig. passar dig som handen i handsken ju!

Svar: Du gör mig så himla glad, tusen tack <3<3
lindbergellen

Sandra Leone

Så himla fin du blev i håret, alltså smäller av!

Jag försöker verkligen att kommentera bloggarna jag följer för jag vet också hur trist det är att jobba på inlägg och sedan inte få någon respons. Men ibland är det ju verkligen så att man inte hinner eller kommer på något att skriva som inte känns platt och krystat.

Svar: Men åh, vad glad jag blir! Tusen tack <3
Det har du helt rätt i! En ska ju heller inte slänga ur sig något bara för att, utan mer berätta för bloggaren att en gillar det denne gör när en faktiskt ändå tänker tanken. Finns ju ingen mening med att tänka det men inte säga det om det nu kan glädja någon annan på köpet :)
lindbergellen

Sandra Leone

Så himla fin du blev i håret, alltså smäller av!

Jag försöker verkligen att kommentera bloggarna jag följer för jag vet också hur trist det är att jobba på inlägg och sedan inte få någon respons. Men ibland är det ju verkligen så att man inte hinner eller kommer på något att skriva som inte känns platt och krystat.

hanna, förbanna

alltså, lucian <333 håret ser superfint ut, klart vi ska kika närmare på det! ;) och jag håller verkligen med om det du skriver i "veckans uppmaning". Så tråkigt att producera någon slags inlägg när ingen kommenterar :(

Svar: Men eller huuuur, bästa Olivia <3 Åh, då ska jag ordna det till veckan! :) Eller hur, det blir ju liksom en spiral. Bra respons genererar ju mer pepp som direkt blir bättre material, så det är så himla viktigt att vi verkligen sprider orden vi ändå tänker!
lindbergellen

Meg

ditt nya hår, så fint! och blusen du sydde blev ju kalastjusig.

Svar: Du gör mig så himla glad. Tusen tack!! <3
lindbergellen

Annie - lättlagat vegokäk

Lucian! Blusen! <3
Håller helt med om bloggkommentarer! Brukar försöka köra en liten runda om dagen åtminstone, särskilt hos lite mindre bloggar, men det har jag varit dålig på senaste två månaderna.

Förra veckan var tung av plugg och stress med att få upp mitt feta inlägg om vegojul. Nu tar jag bloggledigt och kör på med plugg en vecka till. Sen är jag förhoppningsvis heelt färdig med min examen!!!

Kram! :)

Svar: <3<3Ja, jag tror det är så himla viktigt för att sprida pepp och inspiration! Det föder ju direkt nytt bra material, så jag ser egentligen ingen anledning att sitta inne på fina komplimanger om en nu ändå tänker dem :)

Men ååååh, så himla kul ändå! Inte med stress såklart, men med examen! Jag håller tummarna för dig <3
lindbergellen

Malin

Åh. Jag förstår att du smälte över Lucian! Världens gulligaste och stoltaste person ser Olivia ut att vara. Och din nya frilla! Det ser jättefint ut, ser fram emot att se mer av den!

Svar: Men åh ja! Och hon blev så himla glad när vi kom allesammans och hämtade henne på förskolan, så peppad på att visa luciatåget <3 Åh, tusen tack!! Mer av den kommer under veckan :)
lindbergellen

madeleine dufva

men asså hallå? frippan!! så himla fint ♥
och blusen, älskart!

veckan som varit bestod i princip av tusen känslor kring ett enda ämne: kent (eller nej, nu ljög jag ju, lyssnade ju också MH hela tiden och älskar det. kände massor då med, så himla fint).

men i lördags var det kents sista konsert och jag hulkade och fulgrät och kunde inte andas under 2,5h och känner mig fortarande helt bakfull från händelsen?
och så ska man förklara för massvis av människor som tycker man är helt knäpp hur det känns men det gååår inte. är i alla fall oändligt lycklig över att jag fick vara där näst längst fram på tele2 arena i lördags, även om det var en sjuuuukt tung helg... hehe.. ♥

Svar: Men åh, tack <3<3
Förstår att det är så himla svårt att förklara glädjen/sorgen för någon som inte förstår! Jag känner ungefär samma inför min första konsert med Håkan Hellström, spelningen var här i Oskarshamn för massa år sedan och tydligen blev biljettförsäljningen en flopp och folk nämner konserten fortfarande som en dålig sådan. Och jag känner mest: SÅG NI INTE VAD JAG SÅG!??! pga älskade det så mycket. Går såklart aldrig att jämföra med dessa spelningar av Kent, men förstår liksom svårigheten att sätta ord på känslostormen som bara kommer. Fint att du iallafall fick vara med och se dem en sista gång <3
lindbergellen

Follow