En fredag låg ett paket på min dörrmatta

Jag är SÅ glad just nu och jag tänkte visa er varför. Är ni med?
 
 
I fredags när jag kom hem från ett möte låg detta på min dörrmatta. Ett brunt, vadderat kuvert med handskriven adress på.
 
 
 
Jag öppnade upp kuvertet och hittade ett fint litet brev från Nastasja, och jag med känslorna utanpå kroppen just nu kände mig mest som en pöl på golvet efter att jag läst om paketets innehåll och hennes hälsning.
 
 
 
Hon hade nämligen tagit en stickling, låtit den slå rot och sen gjort den resklar för att åka från kust till kust. En palettblad som nu rest från västkusten till östkusten och landat på min dörrmatta <3
 
 
 
Kan typ inte hantera hur fin den här är? Jag har sett palettblad lite överallt på nätet och känt ett starkt ha-begär varje gång jag skymtat de färgglada bladen. Och nu har jag en stickling att låta leva life här hemma. Hur fint är inte detta? Åh!
 
Och i och med det här förtjänar såklart Nastasja ett stort TACK! Jag vill också passa på att allmänt tacka för kontakten och relationerna som kommer med internet och bloggar. Fler av oss blir vänner och kollegor i och med detta intresse, och jag är så himla glad för att det är så. Att vi kan dela erfarenheter, historier och tips med varandra. Och många av oss hade gissningsvis inte hittat till varandra om det inte vore för bloggosfärsen. Men helt plötsligt plingar det till i mobilen eller trillar ner ett paket på dörrmattan. Fin grej ändå!
 
Tips! Gå med i gruppen Växtgäris på Facebook (för kvinnor och icke-binära), bästa bästa!
Palettblad - Stickling

12
Fredrikapåvinden

Åh en sån fick jag av min granne när jag fyllde år. Så nu står den superfint på min fönsterbräda och växer till sig och då och då går jag in till Tintin (min granne) och kollar in hennes mastodont-palettblad för att bli lite inspirerad ;)

Svar: Men åh, fint! Hoppas att våra sticklingar kan växa sig lika maffiga som Tintins :)
lindbergellen

Rebecca

Finaste, färggladaste lilla palettbladet! <3 Mycket bra sak att få via post en grå novemberdag!

Svar: Eller hur, så himla fin! Och en världsbra present att få sådär <3
lindbergellen

Emma Broberg

Gud vad fint!

Svar: Visst är det! Är fortfarande så himla glad.
lindbergellen

Nastasja

FINO! Så glad jag blir att den lever och mår bra. Det är tack vare Daniel att vi har moderplantan hemma från början och den är jag så tacksam för. Heja Internet, heja bloggar! <3

Svar: <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
lindbergellen

Ida

Men ååh, så himla fint!

Svar: Visst är det! Så himla glad!
lindbergellen

Maja

Wow° Vilken grej! Go Natasja!

Svar: Eller hur, bästa <3
lindbergellen

hanna, förbanna

men så fint ju! <333

Svar: <3
lindbergellen

ISA

Men hur FIN är inte hon då!? lyckan när man får något handskrivet öht <3

Svar: Exakt min fråga med!? Bästa, bästa!! <3
lindbergellen

Var e Malin?

Nä, vad fint av henne! Bästa att komma hem till nåt sånt i brevlådan.

Svar: Visst är det! Så himla glad än, nu ska den få växa på sig här hemma <3
lindbergellen

Heléna

Men så roligt!!! De är ju jättefina! Hoppas den kommer att trivas hos dig :D Kram <3

Svar: Åh ja, visst är det! Jag ska göra mitt allra bästa för att den ska vilja leva life <3
lindbergellen

Malin

ja, fy sjutton! heja internet! och växtgäris-gruppen, som balanserar mitt facebook-flöde så att det inte bara är eländes elände hela tiden <3

Svar: Helt riktigt, så himla bra!! <3
lindbergellen

hanna lo

Hej! Vet någon om facebook-gruppen (Väsxtgäris) finns kvar...bytt namn eller nåt..? Jag kan inte hitta den...

Follow