Pyjamasparty på en tisdag

Det här har hänt i veckan:
▸ jag har haft huvudvärk prick varje dag och därför sovit himla mycket varvat med att titta på The Fall
▸ vart på jobbet och rensat klart min mail och börjat öppnat upp systemen igen 
▸ haft en helkväll med två av mina bästa personer ↓
 
Hej och välkommen till vårt pyjamasparty! Eller "pyjamasdisco" om Olivia får välja. När tisdagens arbete led mot sitt slut packade Charlotte och jag ihop oss och plockade upp den här roliga lilla personen på förskolan. Vi sprang lite i korridorerna (det får en på eftermiddagskvisten!) och åkte sen för att äta mat och handla till kvällen.
 
<3
 
Vi hoppade i varsin pyjamas direkt när vi kom innanför dörren, precis så som det ska vara på myskvällar. Sen åt vi vispad grädde, hallon, jordgubbar och nutella. Så himla gott i kombination? Aldrig ätit innan, men detta var definitivt inte sista gången!
 
Sen gjorde vi det obligatoriska under pyjamasparty: ansiktsmask. Först en blåaktig peel off-mask och sen djävulens påfund ovan. (Anledning till djävulens påfund: en blev jättelen efteråt, men gissningsvis inte för att den rensade så mycket porer utan för att alla ansiktsfjun rycktes bort med masken..)
 
Sen hängde vi rätt mycket såhär ↑ Blev glada för att Claudia åkte ur PH, chockade över hur de medverkande i Extreme Couponing orkar och fnissiga av att Olivia somnade sittandes.
 
På onsdagsmorgonen vaknade vi upp alla tre och ville 1, inte lämna våra pyjamasar och 2, gärna vara lediga. Men det går ju inte mitt i veckan, så vi åkte till föris och lämnade O innan vi åkte till kontoret för att jobba. Lyxen i att vara bästa vän med sin kollega! 
 
När jag kom hem från jobbet vilade jag en liten stund innan jag plockade fram planteringssaxen och min elefantöra.
 
Det var ju nämligen hög tid att skicka sticklingar till er som mailat mig <3 Hoppas nu att alla paket kom fram som de skulle och att sticklingarna överlevde resan. Ni som fått era paket får gärna skriva en liten kommentar eller maila mig så jag vet att allt gått som det ska. Jag håller tummarna!

8
Sandra Leone

Det här är det gosigaste inlägget jag läst på länge <3 Tråkigt med huvudvärken bara

Svar: Roligt att du tycker det! Så himla fin dag <3
lindbergellen

rebecca

åh vad gosigt med pyjamas-party! det ska jag ha för mig själv ikväll.

Svar: Så himla mysigt! Det borde en verkligen göra oftare, både själv och med vänner.
lindbergellen

Finurliga fröken

Men va mysigt med pyjamasparty! De vill jag också. Kanske skulle bjuda in sonen på de. Se om han vill ha de med sin mamma. Kram

Svar: Åh, det tycker jag verkligen du ska! Det är ju så himla mysigt. En helkväll som en bara gör roliga saker ihop. Så fint! Kram
lindbergellen

BySiri - the life of a creative mind

Nää vad tråkigt med huvudvärk! Kan det vara att kroppen reagerar på att du börjat jobba igen? :/

Väldigt mysigt pyjamasdisco dock ! :) Har inte alls följt med på årets Paradise, såg de första avsnitten men tyckte det var så tråkigt, blir det bättre sen eller är det ingen ide att börja kolla? :)

Svar: Det kan nog eventuellt vara det! Alternativt att jag är på väg in i ett PMS-skov :( Något är det som spökar iallafall.
Åh ja, så härlig kväll! :) Hm! Jag skulle säga såhär: det är en rätt lam säsong, jag fortsätter kolla bara för att jag sett alla avsnitt i säsongen innan. Så säsongen följer lite i samma fotspår som de första avsnitten :( Vill du ha något riktigt händelserikt och rätt knäppt att se i och med PH rekommenderar jag norska och danska säsonger. Har du sett? För mig är PH något som kan vara på medan hjärnan går i pausläge och jag bara behöver vila ögonen på något, men med norska/danska går inte det för att säsongerna är så.. störda. På gott och ont! :)
lindbergellen

hanna, förbanna

åh, vad härligt med pyjamasdisco och dessutom att få jobba med sin bästa vän, låter så himla skönt! <3

Svar: Åh ja, det är så himla bra! <3
lindbergellen

ISA

Kan vi gemensamt bara beklaga oss över det USLA slutet i the fall?? så besviken :( men mysigt med PJ-party! det borde man ha oftare :))

Svar: Jaaaaaa?? Jag tänkte att det verkligen skulle sluta med en evig cliffhanger även om fler säsonger inte görs, men så ba neeeehepp :(
lindbergellen

Tora

Åh gud vad mysigt!! och vilken fin elefantöra, vill också börja hålla på med växter mer. det är ju så mysigt och fint.

Svar: Vad roligt att du gillar det! Under kategorin "Grönska och växtlighet" har jag ett inlägg som heter "Om det här med att ha gröna fingrar" som nog kan vara intressant om du vill börja hålla på mer med växter :) Kram!
lindbergellen

BySiri

Åh jaaa ser alltid på norska ! Började kolla det året Heidi och Kim var med (såg du den?) och blev ju kär direkt, så jäkla härlig säsong och de är mycket bättre på att klippa ihop och klistra in saker att det blir kul.

Som pt'n som hade nån ticks där tungan flög ut hela tiden när han pratade och de började klippa in en fluga som han "fångade", vet du vad jag pratar om?

Sen var det så knäppt för mig att kolla under säsongen med CF och Elin och alla, då var ju varannan kotte från Stavanger som jag bor i (kan ju säga att jag sett flera av de efteråt). Har dock inte sett danska än men hört att det är ännu mer drama ? Stämmer det?

Åh ska inte se svenska då, får snällt vänta på nästa norska säsong och kolla in svenska hollywoodfruar sålänge :) Har också såna serier som avslappning men som du säger - med norska PH går det ju inte :P

Svar: Ja, den har jag sett! Minns säsongerna så dåligt, men kommer ihåg deltagarna om jag kan googla upp bild.. haha :') Verkligen! Klippningen och hela produktionen i Sverige tycker jag känns lite lam.
Hahahaha men åh, kan tänka mig hur det är med folk från staden där en bor! Vi hade en deltagare från Oskarshamn ett år i svenska, men han åkte ut först av alla, haha. Pinit!

Danmark är helt klart mer drama! Nu är det rätt längesen jag tittade på både norska och danska, men jag minns att jag ibland var helt mållös för hur situationerna urartar där.. Så verkligen drama på en helt annan nivå!
lindbergellen

Follow