Så, vad händer i livet just nu?

 
Jo, det ska jag berätta för er!
 
▸ Idag åker jag en timme eller två för att komma till stugan som Johans familj håller på att bygga i hans mammas barndomsby. Ser så mycket fram emot att promenera på grusvägarna i Sund. Och kika till sjön som ligger ett stenkast bort. En lördag i skogen, perfekt.
▸ Jag gillar torsdagar så mycket sen Johan och jag införde vår veckomatsedel. Torsdag denna vecka lagade vi potatis- och purjolökssoppa.
▸ För en vecka sen tog jag ett varv i min lokala sömnadsaffär och råkade snubbla över 1,5 m tyg i fint grått krossat sammet. Vad tycker ni jag ska sy av det? Det är ju lite för lite för en klänning, men kanske en kjol eller en topp? Har ni något bra förslag?
▸ Är också jätteglad för att jag beställde ett 50mm f/1.4. Här snackar vi att få skjuts i skapandet istället för att kämpa motströms! 
 
 
▸ Jag mår så himla bra just nu. Är inne i en kreativ period där det händer så mycket fint kring bloggen, och det gör mig glad på riktigt. Sådär ända in i hjärtat, ni vet? Efter att jag skrev och publicerade texten om Alzheimers och vad som händer med min pappa släppte också en stor sten från mitt bröst. Tusen tack för all fin respons, både i och utanför bloggen.
▸ Snön har fortfarande inte fallit efter att regnet spolat gatorna rena. Så himla trist. Vill ju ha ett helvitt vinterland nu.
▸ På måndag kommer jag börja jobba igen, väldigt lite till en början men ändå jobba. Ser så mycket fram emot det. Min läkare ville dock inte att jag skulle hoppa över steget av arbetsträning, så jag antar att jag bara får lita på att han har rätt och att detta blir bra.
▸ I veckan kommer jag packa och skicka sticklingarna som jag nämnde för er här. Så fint ändå, att de kommer få leva life hos ett par av er!
 
Vad händer i ert liv just nu? Berätta gärna, så att jag kan hänga med i era tankar om *livet* på samma sätt som ni får ta del av mina. Som på ett litet kafferep, tänker jag! Och på tal om kafferep, har ni läst det här som Clara skrivit? Hon är ju ett geni!
 
Nu ska jag snöra på mig kängor och leta reda på ett par vantar, så jag klarar ett par skogstimmar i Sund. Hej!

10
Christin

Låter som en fin tid, skönt att du mår bättre!! Jag gillar när saker lossnar för en. Har själv känt att jag suttit fast så himla länge att det är en enorm lättnad när livet rör på sig. Annars är vi i vårt sommarhus där mössen tydligen flyttat in. Jag har bott i stan så himla länge att jag var helt skärrad över allt bajs. Varför pratar inte folk som bor på landet som det här liksom? Vänjer man sig? Haha. Nu vaknar Algot och snart kommer kompisar, blir nog en fin helg - trots bajset. Kram!!

Svar: Åh ja, sån bra känsla när saker och ting bara funkar!Haha, jag förstår exakt vad du menar! I somras hittade jag musbajs I SÄNGEN när vi skulle sova (hos hans mamma i villa på Öland). Jag var livrädd och liksom ställde in mig på att du behöver hela huset saneras och vi ta in på hotell (överkänslig, jepp :)))), men de (som är vana vid livet på ön) borstade mest bort det och sa att allt var lugnt. Maria hade fångat in den lilla musen som dykt upp bland hennes äpplen, så den fick fortsätta sitt liv utomhus. Så jag antar att det också kommer vara lugnt för er, bara ni hittar musen och sen får bo själva! :) Hoppas ni haft och har en fin helg <3
lindbergellen

Carro

DU är fin! Så bra bilder hela tiden. Vad härligt att du mår bättre!

Svar: Men åh, vad glad jag blir. TACK <3
lindbergellen

Fredrikapåvinden

Åh vad fint att höra Ellen! <3 Älskar att få läsa dina tankar och om vad som händer i ditt liv! Och jag blir SÅ glad att du mår bra och är inne i ett flow <3 Jag är faktiskt också inne i en väldigt bra period just nu. Jag känner massor med inspiration, ser framemot saker och känner mig väldigt glad. Sånna perioder är så fina. Nu ska jag ligga kvar i sängen och sticka färdigt det sista på andra ärmen på min kofta(!) Sen ska jag gå och köpa knappar åt den. Bra start på dagen helt enkelt! Hoppas du får en megafin dag i skogen!

Svar: Jag blir så himla glad av det här, TACK <3Men åh, låter verkligen som du har det så fint just nu med. Ska bli intressant att se koftan sen, med knappar och allt! På tal om knappar, idag sydde jag mitt första knapphål till en värmekudde, så himla knäppt att jag liksom aldrig använt knappar tills nu? Haha. Kram på dig! <3
lindbergellen

hanna, förbanna

fint att höra att du mår bättre och jag tycker också att det märks att du är i ett kreativt flow - heja dig! <3

i dag planerar jag skrota runt i pyjamas och morgonrock hela dagen (what else is new?) och elda i kaminen för att få upp värmen i kroppen och huset, ute är det typiskt höstväder, grått och blåsigt. Sambon åkte till bygget och jag har tagit en paus från att träffa min familj (vi brukar vara hos dem på helgerna, Tova och jag, för vi kan inte vara på bygget riktigt än) på grund av olika orsaker. Känner att den här helgen får gå åt till att bearbeta olika saker. Så gott det går, liksom.

nästa helg firar vi lilla jul och jag har bett Sami leta upp den minsta lilla granen han hittar och ta med den hem, så kan vi pynta lite redan!

Svar: Åh, du är ju så fin! <3 Tack!
Låter så himla fint ändå! Att bara vara i pyjamas när en inte har några måsten är så himla skönt, så en får tid till att göra sådant som en behöver. Typ som att andas och bearbeta. Så himla fint med lilla jul också! Jag längtar så mycket till december nu.
<3
lindbergellen

FrökenTV, bloggen om tv och film

älskar ditt hår

Svar: Åh, tack!
lindbergellen

Tilda Barkselius

Åh vilken härlig lista, låter som du har massor av roliga saker på gång!

Svar: Åh ja, det stämmer verkligen! Roligt att du gillade detta :)
lindbergellen

Finurliga fröken

Va härligt att läsa om vad som händer hos dig just nu. Jag fick hem sonen igår och vi firade med tacos ihop med en kompis. Idag ska vi till mamma och hälsa på. Äta lite mat och mysa. Vi tar dagarna som dom kommer och njuter av att vara tillsammans.

Svar: Det här låter så himla härligt! Hoppas ni haft en fin helg <3
lindbergellen

Ultramalin.blogspot.com

Fin lista! Hade jag haft en bit grå sammet hade jag sytt en gympapåse eller nåt, jag är riktigt sugen på en sammetsväska.

Jag ser fram emot att få lite tid att måla idag (händer sällan nu) och fira att min lilla bebis blir nio (!!) månader idag.

Svar: Tack! Det är verkligen en bra idé :) Tack för tipset! Sammet är ju så fint, borde verkligen använda det mer.
Hoppas din helg vart fin <3
lindbergellen

Wilda

Verkligen fint att höra och jag blir så imponerad av dig varje gång jag kikar in här. Hoppas att det ska gå bra med jobbet och bra med en läkare som håller tillbaka. De är ovanliga.

Jag har haft en hektisk vecka med skrivkurs och två stora bloggprojekt på gång som har tagit mycket tid. Nu har jag bara planer tills på måndag sen får jag se vad jag ska använda tiden till mer än att skriva och blogga. Känns både skönt och läskigt. Jag har nog aldrig haft så tomt schema som nu. Många långa promenader hoppas jag på.

Svar: Det är helt galet vad glad du gör mig, tusen tack <3 Ja, jag vet också innerst inne att det egentligen är bra att jag inte rusar tillbaka till jobbet (om än så på 25%) eftersom jag troligtvis inte riktigt kan hantera det än, men samtidigt är det så svårt att veta att allt kommer stå till ytterligare ett par veckor. Jag vill ju komma ikapp livet nu! (Och att jag ens nämner det är nog bevis nog på att jag faktiskt borde ta det lugnt..)
Låter som att du verkligen haft fullt upp den senaste tiden, hoppas du får tid till att återhämta dig lite nu! Det är ju såklart roligt (speciellt med skrivar- och bloggprojekt!) men samtidigt kanske det kan vara bra med ett väldigt tomt schema och många promenader emellanåt? Jag håller tummarna för att du får det fint iallafall <3
lindbergellen

rebecca

vad fint att du mår bättre<3

själv så håller jag på att packa ihop mitt liv här i Berlin. Så himla konstigt att det snart är slut. Sen ska jag försöka börja på min examensuppsats, någon gång.

Svar: <3<3
Åh, kan tänka mig att det känns lite knäppt. Liksom konstigt att lämna något så. Men det är ju kanske inte sista gången du möter Berlin? Tänker att en får tänka så!
lindbergellen

Follow