Sommaren 2016 i tjugo bilder och tusen känslor

Tusen tack för peppet igår <3 ni är för fina! Min första dag på kontoret gick bra. Jag rensade lite i min mail (men hann inte klart..) och trivdes så himla bra med att vara tillbaka. Jag har ett spännande projekt att bita tag i så fort jag känner att det funkar och det gillar jag. Att vet att det kommer bli som vanligt igen.
 
Men vet ni vad? Nu tänkte jag att vi skulle kika på hur min sommar såg ut i tjugo bilder från min telefon. Är ni med? Den här sommaren var så knäpp för mig, en känslostorm utan dess like. För den som missat finns det att läsa lite mer om här. Såhär såg min sommar 2016 ut i tjugo bilder och tusen känslor:
 
 
Första halvan av sommaren jobbade jag, mycket. I mitten av juli började jag avrunda och la sen in en autosignatur och gick för tre veckors semester, sådan lycka. Ställde in mig på att sola, slappa och leva life. 
 
 
Lagom till att jag och Johan gick på semester ordnade jag och Charlotte en överraskning till Johan, Mattias och Olivia. Vi gav dem varsin packningslista (sådant som behövs: kläder, tandborste etc och sådant som bara var lur: pass) och avslöjade hemlisen först i Norrköping. Två nätter i husvagn och inträde på Kolmården.
 
 
Den här lilla alltså <3
 
 
När hemlisen var över och vi återigen landat hemma packade vi om våra väskor och åkte till Öland, och där var vi sen nästan prick hela semestern. Vi åkte bland annat till ett kalkstensbrott och badade. Vattnet var helt turkost och varmt!
 
 
Titta bara! Fy sjutton så härligt.
 
 
Annars sysslade jag med rätt mycket sådant här ↑ Runt husknuten har Johans mamma ett hav av hallonbuskar och där gäller alltid "plocka så mycket du vill". Drömmen för mig, tack å hej!
 
 
Frukost, lunch och middag.
 
 
När vi emellanåt tröttnade på den gassande värmen på gården och blev lite rastlösa åkte vi ut på tur. Här besökte vi Majas finloppis, ett mysigt ställe som är perfekt för de som gärna handlar vintagekläder i barnmodell. Vi köpte dock bara ett par småprylar, bland annat en kökshandduk med ett broderat E.
 
 
Otto var såklart med oss på Öland. Här var han nyklippt och vi vilade lite mitt på dagen. Någonstans här insåg jag att semestern inte skulle laga alla problem i mig (som jag trott och hoppats på) och jag förlängde min semester med ytterligare en vecka.
 
 
För att lugna ett stressigt sinne gjorde vi en hel del sånt här med ↑ Mellan åkrar och alvar.
 
 
På en promenad fick vi sällskap av den här söta som också var ute och gick. Den lockiga mittbenan <3
 
 
Sen var vi tillbaka vid kalkstensbadet, såklart.
 
 
Vissa kvällar lyxade vi till det och gick på restaurang.
 
 
Och andra kvällar grillade vi för ett helt kompani. Tur att Maria har ett stort hus, emellanåt var vi nog närmre tio styck på middag.
 
 
Många timmar låg jag bara ute på gräsmattan, men någon enstaka gång åkte vi till stranden. Vattnet var dock så himla kallt när det enda jag jämförde med var temperaturen i kalkstensbrottet. Och jag hatar sand mellan tårna.
 
 
En kväll klädde vi oss för fest och åkte till Strand för att se Daniel Adams Ray. Det var fint som attans! Han pratade lite om alla våldtäktsanmälningar som gjorts under festivalsommaren och bad om en kväll utan sexuella trakasserier och våld.
 
 
Men sommaren var inte bara svettig och hundra procent solsken. Vissa dagar fick jag nytta av min medtagna regnjacka.
 
 
Och sen led semestern mot sitt slut. Jag kände mig noll utvilad, hundra procent stressad och hade hela tiden en tryckande känsla av ångest i bröstkorgen. Min pappa fick åka ambulans akut för att opereras och hela min värld gick i tusen bitar.
 
 
Sista helgen innan jobbet började åkte jag till Stockholm med Johan, Charlotte och Mattias.
 
 
Jag vandrade som vanligt runt utan koll på storstadsgatorna, gick lustiga huset och höll på att DÖ av rutschkanan i slutet. Köpte 120 bitar av mitt favoritgodis och såg Penny Schulman skratta sitt gladaste åt sin egen rap.
 
Såhär i efterhand var det en väldigt fin sommar, även om jag mitt under den mådde mitt sämsta. Min kropp var fysiskt förstörd av min inre stress och det slutade med att jag hann jobba en vecka efter min semester innan jag blev sjukskriven. Men jag fick spendera sommaren med mina favoritpersoner på mina favoritplatser och det värdesätter jag högt.
 
Hur var egentligen er sommar? Jag startade ju upp bloggen i september, vilket innebär att jag missade sommaren i bloggosfären helt och hållet. Vad sysslade ni med? Hur mådde ni? Vore så fint om ni kunde berätta om era varma sommarkvällar och känslorna som bubblade i bröstkorgen. Skulle ni vilja göra det?

13
Nastasja

Omg vattnet! hallonen! öland! Min sommar var väldigt lugn. Har alltid jobbat utan semester så i år gjorde jag tvärtom, tog ledigt och jobbade för att klara mig. Sen åkte jag och daniel till USA i 18 dagar med :DD

Svar: Men åh, så himla klokt att bryta det mönstret! Ibland behövs det ju bara, att få andras lite (och gärna på platser som USA, hehe). Så himla glad för att höra att din sommar var fin!
lindbergellen

Meg

vad tråkigt att höra att din sommarinte var den bästa, men det blir bättre. den såg himla fin ut bildmässigt i alla fall! <3

Svar: Åh <3
lindbergellen

sandra

<33

Svar: <3
lindbergellen

Malin

Vilken fin sammanfattning av din sommar! Jag hade en väldig lyxig sommar för eftersom jag skulle byta jobb kunde jag vara ledig i nästan två månader. Och det behövde jag för jag var stressad! Så förutom att vila och göra ingenting, var jag och en kompis en vecka på Kreta (det finns på bloggen, om du vill läsa?) och solade och badade, jag och mina systrar slog ihop vårt födelsedagsfirande med en gemensam fest och sen var jag mest hemma och tog det lugnt. jag försöker bli bättre på att njuta och slappna av även när det inte är sommar och ledigt, för i längden håller det ju inte att bara återhämta sig lite drygt en månad om året! Men det är fanken inte lätt. Så härligt också att höra att din första dag kändes bra! :)

Svar: Åh, tack! <3 Blir så himla glad av din beskrivning av sommaren, låter så himla bra. Och väldigt klokt av dig att trappa ner och kunna vara ledig så pass länge, precis som du nämner är det ju svårt att hinna återhämta sig bara på ett par fjuttiga veckor om året. Det gäller ju så att en är proffs på återhämtning lördag-söndag, och vem är ens det? Kram!
lindbergellen

Wilda

<3

Jag var kär. Jag ville leva så mycket att jag gjorde för mycket. Reste. Träffade människor. Åkte på arrangemang. Levde över min budget både på energi och pengakontot. Och sen insåg jag att jag inte var lycklig i kärleken och sen dess har sommaren mest varit minnen som har gjort ont. Kanske vågar jag kika på den igen snart. Du inspirerade mig till att våga öppna det såret.

Svar: Åh, fina du <3 Jag hoppas för allt i världen att vi båda kan se tillbaka på våra somrar 2016 sen och inte känna det där onda på samma sätt som då och nu. Att vi kan se på det som en fin tid, bortom det trista som hänt. All pepp och kärlek <3
lindbergellen

Jenny

Åh vad fint med lite sommar mitt i det novembergråa. Jag är ledsen att du haft det så jobbigt, men du står fortfarande (går inte så bra att översätta från you’re still standing?) och det här inlägget var jättefint. När livet är hårt är det så viktigt att våga ta tillvara på det som är fint och bra också.

Klart vatten att bada i och solstrålar på naken hud. Saknar.

Svar: Tusen tack för dina fina ord <3
lindbergellen

hanna, förbanna

<333

min sommar... jag minns nästan inte. Mycket ångest 0ch mycket nytt i och med liten bebis. Är så glad att vi gjorde något litet "extra" på midsommarafton och åt tårta på picknickfilt i vårt nya hus med bebisen sovande i vagnens hårdlift bredvid <3

Svar: Åh, kan tänka mig att sommaren var så omtumlande i och med förändringen i livet med liten bebis. Så himla fint med midsommaraftonen dock <3
lindbergellen

Vicky

VAAAA kan inte fatta att öländskt vatten ser ut sådär!!! hade aldrig trott. och, tack för att du delar med dig av din sommar. <3 min var mitt livs kanske sämsta hittills. men det är ok, hade en superfin vår samt har det fint nu. puss

Svar: Eller hur!? Trodde inte på Johan och hans syskon när de berättade om stenbrottet, men tydligen ska vi ha ett liknande inte så långt ifrån Oskarshamn. Tänkte att jag måste kika på det sommaren 2017! Så himla skönt ändå, att det får vara okej så (för det är det ju!) och att tiden runt om är fin. All pepp och kärlek <3
lindbergellen

Josephine Stiles

Så fina bilder!

Svar: Tusen tack!
lindbergellen

M

Min sommar kändes knappt som sommar, pluggade mest då jag läste en sommarkurs i Astrid Lindgrens författarskap vilket iofs var kul. Men när höstterminen väl började var jag mer skoltrött än någonsin. Men när jag inte pluggade försökte jag ta vara på sommaren så gott det gick och vara hemma i Sthlm i en vecka men ville mest hem till Halmstad igen.

Svar: Det låter som du haft en rätt tuff sommar också. Hoppas verkligen att resterande månad av 2016 och kommande år blir snällt mot dig, så du hinner vila mellan varven och sen får en riktig kanonsommar till nästa år <3
lindbergellen

lovisa

så fint ellen <3 kan du inte berätta mer om ditt jobb? har ingen aning om vad du pysslar med!

Svar: Tack <3 Jo absolut, det kan jag ordna! Jag sparar frågan till ett separat inlägg, är det okej? Slår mig nu att jag faktiskt berättat väldigt lite om vardagen innan min sjukskrivning, så jobbet har liksom uteblivit lite. Men det ska jag råda bot på!
lindbergellen

Carolina

Majas loppis på Öland, dit var vi också! Men jag ser ju nu vad jag missade, att bada i kalkstensbrott. Wow vilket vatten!

Svar: Åh, så himla fint! Kalkstensbrottet med det turkosa vattnet ligger i Grönhögen, så håll utkik efter det på kartan nästa gång du är i trakterna :) Kram!
lindbergellen

Maja

Bilderna är himla mysiga. Jag jobbade mest, i mörkret på Spökhotellet Gasten på Liseberg hehe. Men när jag väl var ledig var det väldigt fint väder och jag har inte badat så här mycket i havet i Sverige på flera somrar. Men när jag pratar med andra så säger de att sommarvädret i Göteborg var hemskt. Jag känner inte alls igen detta men jag antar att jag måste prickat in mina lediga dagar på de soligaste och varmaste.

Svar: Åh, låter så himla härligt! Ibland har en ju tur med de där fina dagarna, så du måste vart duktig på att pricka in rätt :') Så fint att läsa om din sommar, tack för att du delar med dig!
lindbergellen

Follow