Tre från veckan: fallande snöflingor, "jag ska bara" och en kärna som blev ett träd

Fredag igen, vilken grej! Här kommer tre saker från de senaste dagarna som jag funderat lite extra på.
 
 
Får nyhetsnotis på måndagen den sista oktober om "kraftigt snöfall", hinner bli överlycklig innan jag läser "Dalarna". Tisdagen den andra november vaknar jag upp och suckar för att det ser ut som det regnar igen. Väldigt stora droppar, som mer är vita och seglar fram. SNÖ!! Godkänd novemberbörjan!
 
 
 
Har insett att de dagar som efter lunchtid blir till citronsura skitdagar oftast också är de dagarna jag inte tar min vila. Måste därför vara stenhård med en timmes vila vid 13-tiden från och med nu, eftersom tjugo minuter inte räcker och jag uppenbarligen inte klarar mig helt utan. Inget mer "jag ska bara", MVH Alfons Åberg.
 
 
 
Efter vår Stockholms-vistelse (läs mer här och här) var det första vi gjorde att kolla till alla växter i lägenheten. Och titta här, en av våra avokados har älskat FF-helgen och växt på sig flera centimeter + bildat små blad! Hur fint? Jag smälter.
 
 
Nu ska jag vakna till liv och sen entra den här fredagen ordentligt. Kommer sitta en stund vid symaskinen eftersom Otto behöver en kostym till lördagens halloweenfest (<3) men sen också laga en vegansk lasagne med mamma. Min storebror med flickvän kommer på besök från Malmö senare idag och det vaknas då middag hos mamma och pappa. Fin grej!
 
Har ni några fredagsplaner? Gla' freda' på er iallafall!

13
Maja

GIF:en <3

Svar: :')
lindbergellen

Carro

Alltså dina foton är alltid så fantastiska!! Du är grym!

Svar: Men åh, vad snäll du är! Tusen tack <3
lindbergellen

ajlimullersandvik.blogg.se

Hääärligt med snö och symaskin :D :D

Min ferdag är håårklippning och mammahäng +

Svar: Låter som en bra fredag för dig med!
lindbergellen

Rebecca

ser ganska mysigt ut med snö, dock längtar jag inte.

Svar: Jag gillar det så himla mycket! Och inatt kom det ännu mer, nu har varje kullersten ett snötäcke. <3
lindbergellen

hanna, förbanna

woop, woop för snön! Älskar gif:en också! Min fredag: ut och gå i snön med vagnen (check!), invänta sambon och sedan åka till hans föräldrar för den traditionella fredagsmiddagen <333

Svar: Åh ja, gillar snön så mycket! Så himla mycket ljusare nu bara pga det :) Åh, fredagsmiddag! Bästa, bästa.
lindbergellen

Anna

Älskar snööö!! :)

Svar: Eller hur, så härligt! :)
lindbergellen

Synne

Åh, så fine bilder - og gif! HURRA for snø, i dag kom den hit også. God helg!

Svar: Så himla härligt att det är fler som gillar den! Kram :)
lindbergellen

Sandra Leone

Åh, det låter som om det blir härlig dag!

Svar: Åh ja, det blev det verkligen!
lindbergellen

BySiri - the life of a creative mind

Din första mening i det här inlägget, besvikelsen och så glädjen <3

Hoppas citroneftermiddagarna försvinner med mer vila :) Jag har typ resignerat känner jag, känner mest lugn, ångest, ledsamhet eller ingenting men ibland bubblar den där extremt stora ilskan fram från ingenstans, så fort att jag blir chockad själv! Sen dåligt samvete pga den efteråt..

Men jag hade inga planer på att ta över ditt kommentarsfält egentligen, ville mest bara säga hej :)

Ser fram emot att se Ottos halloweenkostym (och hoppas verkligen att du delar med dig av receptet på veganlasagnen!)

Svar: Haha åh ja!! Dubbelt upp för känslorna :')
Jag hoppas också det! Det känns bra än så länge, vilket är skönt. Känner så mycket igen den där irritationen och ilskan som leder till dåligt samvete. Och känslan av likgiltighet, det där konstiga lugnet du beskrivet. Hoppas du kan hitta tillbaka <3

Blir lika glad som vanligt över dina hej här, så tack <3
lindbergellen

Nastasja

SNÖ-GIF:EN <3

Svar: <3
lindbergellen

My

Så härlig t med snön :D

Svar: Eller hur, jag älskar det!
lindbergellen

ISA

en powernap mitt på dagen gör susen! är med dig helt på det så du är inte ensam med sovstund ;)

Svar: Haha så bra! Det gör verkligen mycket för hela dagen :)
lindbergellen

Christin

Älskar gif:en!

Svar: <3
lindbergellen

Follow