Vecka 45: ett nytt objektiv och tacksamhet

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Publicerade texten om Alzheimers och vad som händer med min pappa, gick ner med mina sommarkläder i källaren och klurade lite på vilken typ av blus jag ska göra till sew alongen. Fotograferade till ett nytt inlägg om vår veckomatsedel och har förberett inlägg om bland annat våra citronträd och den mystiska halloweenkvällen.
 
 
och som inte var planerat:
Hämtade ut mitt nya objektiv i fredags (som egentligen skulle ha kommit idag, yes!), köpte en svart kjol och spelade en fyra timmars lång omgång Monopol hos Charlotte och Mattias.
 
 
och något nytt jag gjorde:
Skådade fågel i Johans tubkikare, hade underställ + kläder och frös ändå för första gången denna vinter.
 
 
Ett tips från veckan:
Det är dags att göra världen till en bra plats att leva i, allra helst efter att en person som Trump blivit president. Att han snart sitter på den mäktigaste positionen vi har gör mig livrädd, men vi får inte glömma att han ensam inte kan göra speciellt mycket. Nu måste vi prata med varandra och visa att det är kärlek, rättvisa och medmänskliga värderingar som i slutet segrar.
 
Veckans upptäckt:
Sällskapsspel är kul, jag älskar verkligen snön och blir så kreativt inspirerad av att hänga i bloggvärlden.
 
 
Godaste maten jag lagade:
↑ hehe! Har faktiskt ätit gott nästan hela veckan, men i måndags slängde jag ihop en omgång chokladbollar eftersom måndagar är som måndagar är. Det var mycket gott!
 
 
Veckans musik/film/serie:
Vill slå ett slag för Maria Langs böcker som gjorts till fantastiska filmer (finns på Netflix). Tuva Novotny spelar Puck, en ung kvinna som studerar litteratur och som i första filmen råkar hamna mitt i en midsommartragedi. I sex filmer hjälper hon sen kriminalkommissarien Christer Wijk att lösa mordgåtor. Och finast av allt: filmerna utspelar sig kring 50-talet, så kläderna, inredning och miljöerna är fantastiska att vila ögonen på. Har ni sett?
 
Veckans självis:
 
Veckans känsla:
Sån oerhört tacksamhet efter mitt inlägg om Alzheimers. Ni var hur många som helst som läste och kände. Och när jag skriver om sjukdomen och min pappa är ni fler än vanligt som hör av er i meddelanden och i mail, och det tycker jag är fint. Att ni känner orden jag skriver och är sådär fina som bara ni kan. TACK.
Vill ni komma i kontakt med mig gör ni det lättast genom meddelande på bloggens Facebook-sida eller genom att maila mig på [email protected].
 
 
En klädsel från veckan:
Skulle ni gilla om jag blev bättre på att fotografera vad jag har på mig om dagarna? Anledningen till att jag så sällan gör det är mycket på grund av att jag fortfarande är sjukskriven = har pyjamas på mig majoriteten av dygnets timmar. Men om prick en vecka börjar jag jobba igen, så om ni skulle gilla att se vad jag har på mig eller vad jag tänker kring kläder så får ni gärna säga det i en kommentar. Okej? Bra!
 
Veckans gif:
Det är alldeles för längesen jag såg Amelie from Montmartre, måste ses genast!
 
Veckans betyg:
Den här veckan har vart en himla känslostorm och landar till slut in på 3/5. En helt okej vecka ändå.
 
Hur var er vecka 45, och vad hoppas ni på under sju dagar framåt? Under dagarna som kommer skulle jag vilja:
▸ fortsätta promenera på snötäckta gator
▸ göra klart mitt mönster till blusen jag ska sy
▸ finna lugn i planeringen inför jobbstarten på måndag
▸ äta goda frukostar
▸ vara glad

11
madeleine dufva

åh hoppas du får det du önskar denna veckan, framförallt att få vara glad! jag hade en bra vecka, var i malmö tors-sön hos en bästa vän o gick på kentkonsert. hoppas dock på en paus från insomnin denna veckan och lite mer tid med min sambo 🙊✨

Svar: Men så fin du är, tack :* Åh, låter som en bra vecka! Kentkonsert!!!! Var det så bra som jag tänker mig?
lindbergellen

Ine

Ååå, sjokoladeboller <3 Det fikk jeg lyst til å lage nå! Håper du får en fin uke!

Svar: Åh ja, chokladbollar är så underskattat! Kram <3
lindbergellen

Nastasja

Lyckan i ett nytt objektiv! Gu så kul. Den här veckan: plugg, seminarium, barnfotografering och 25årsfest i helgen, woooopa!

Svar: Eller huuur!! Så himla roligt. Men hallå, låter som en rätt bra vecka ändå? Hoppas plugget går bra, och att fesen blir flådig!
lindbergellen

Linnéa

Håller tummarna för att veckan blir som du hoppas eller ännu bättre. Älskar såna här inlägg men kommer aldrig på att skriva såna själv :) Låter som att du hade en fin vecka! Chokladbollarna ser goda ut!

Svar: Åh, tack! <3 För mig fungerar det att göra det till rutin, alltså alltid ha en på måndagar exempelvis :) Testa! Kram
lindbergellen

madeleine

juste skulle ju skriva ayt jag säger ja till klädes-inlägg med 🙊

Svar: Toppen! :)
lindbergellen

ISA

Du är queen på selfies ju! själv ser jag alltid så jävla fånig ut när jag inte ler och försöker se happy goes lucky ut. Och jag är helt med dig på sällskapsspelandet, varför varför är det så underskattat bland folk i vår ålder!? <3

Svar: Meeeeh, tack <3 Nu tycker jag du är lite väl hård mot dig själv! Du är ju pangsnygg!? :* Och ja, det måste ju hänt något med vår generation i kombination med sällskapsspel :( Det är ju så kul egentligen!
lindbergellen

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

kul lista

Svar: Roligt att du gillar den!
lindbergellen

hanna, förbanna

mmmmm... chokladbollar <3 jag älskar Maria Lang-serien på Netflix, mest för att jag är lite kär i Tuva Novotny sedan Smala Sussie ;)

Svar: Haha åh ja, samma!! Hon är så himla bra. Och i Maria Lang-filmerna, hur är det ens möjligt att vara så snygg? Ja, där har de verkligen lyckats med skådespelarna!
lindbergellen

rwoh.blogg.se

Härliga bilder!
Du är skicklig på att fånga känslor i dem :)

Svar: Vad glad jag blir, tack så mycket!
lindbergellen

Hanna

Åhhhh älskar Maria Lang-serien! Pucks röda badrock i första filmen har jag velat sy sedan dess. Så snygg och så enkel! (?)
Känns också som att den här serien deckare är en sådan där "Comfort-serie", alltså att man kan titta på det när man är lite skör och trött och bara mysa. Har lite så med den, Sherlock och Downton Abbey :)

Svar: Åh, jag får inte upp någon bild i huvudet på hur den ser ut! :( Men tycker verkligen att du ska sy den om du suktat efter den så länge. Det blir ju de bästa plaggen!Exakt så, exakt! Jag kan tycka att många andra är tunga, lite mastiga liksom. Här är allt i en sån bra blandning att det ändå går att se om en är med halva tankarna någon annanstans :) Downton Abbey har jag faktiskt inte sett, men bör verkligen kika in! Sherlock älskar jag!
lindbergellen

Hanna

Nu hittar jag ingen bra bild men här är iaf överkroppen på badrocken :) https://goo.gl/images/RRbgD0
Och great minds thing alike ang serierna :)

Svar: Såg faktiskt om hela serien igen efter att du nämnde badrocken, hahaha! Så nu vet jag vilken du menar - så himla fin! Tycker verkligen du borde sy den :)
lindbergellen

Follow