Vecka 46: en himlans bra vecka

 
Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Besökt stugan i Sund och firat Ottos födelsedag. Haft tacomiddag hos mina föräldrar (med båda mina bröder) och ägnat så många timmar till att dosera tvättmedel och para ihop strumpor.
 
 
och som inte var planerat:
Kikat bland gamla bilder på hårddiskarna från gymnasietider och sytt en värmekudde till frusna vinterkvällar eller helvetiska mensvärksdagar. Gjort påfyllning på ögonfransarna och fått munsår, det första mycket trevligt det andra not so much.
 
och något nytt jag gjorde:
Spikat panel på innerväggarna i stugan i Sund och sytt mitt första knapphål (kan inte ens förstå att det tagit mig 24 år?). Är nog helt ärligt inte en sådan person som gör speciellt mycket nytt i livet. 
 
 
Ett tips från veckan:
En dag i skogen gör gott för själen. 
 
 
Veckans upptäckt:
Kan knappt förstå att den här lilla krabaten ↑ faktiskt sett ut såhär som valp. En går ju inte varje dag och tänkte på hur länge vi faktiskt hängt ihop, hur hans vita tassar då såg ut som strumpor och att han i princip rymdes i en hand. Men fy sjutton så glad jag är för att ha honom vid min sida genom livet <3
 
 
Godaste maten jag lagade:
I måndags lagade vi daal (indisk linsgryta) som jag åt med indiskt bröd istället för ris. Daal är helt klart en av mina favoritgrytor. Har ni testat? Annars åt jag också tacos i veckan, och det är alltid en fullpoängare för mig. + att ni i det här inlägget fick mitt bästa tacohack - gummiband runt tacon så att den inte viker upp sig om en släpper den på tallriken.
 
Veckans musik/film/serie:
Jag och Johan är klara med Haters back off! och har därför letat som galningar efter något nytt att se när vi väntar på nästa avsnitt av Westworld. I lördags kväll började vi kolla på The Fall på Netflix. Har ni sett? Vet inte riktigt vad jag tycker om den än och sörjer därför mest att jag inte har något bättre att kika på just nu. Kan Westworld och Vikings snälla släppa alla resterande avsnitt som finns nu, tack!
 
Veckans självis:
 
Veckans känsla:
Så himla bra bara. Och det är så ovanligt för mig, och säkert också därför jag nämnt det ett par gånger innan. När jag mår bra, ja då mår jag riktigt bra. Emellanåt känner jag mycket likgiltighet och när jag mår dåligt mår jag väldigt dåligt. Så mina bra dagar, ja de är riktigt bra!
 
 
En klädsel från veckan:
Har bland annat sett ut såhär ↑ Med svarta jeans och stickad mossgrön tröja i modell kort tillsammans med gubbskor och mammas kappa jag "lånat" - som sedan kvällsförändrades till strumpbyxor och rådjurskjolen. (Och på tal om kläder: den här veckan, alltså 47, blir veckan då jag kan börja fotografera mina kläder lite mer på riktigt! Eller ja, veckan då jag kommer ha ordentliga kläder på mig varje vardag eftersom jag börjar jobba idag!)
 
Veckans gif:
 
Veckans betyg:
5/5!! Veckorna numera blir ju bara bättre och bättre och det gör mig så glad. Den här veckan har jag träffat hela min familj samtidigt två gånger, vart kreativ och tagit det lugnt när det behövts. Och jag har bara mått så himla bra.
 
Idag kommer jag vara på kontoret ett par timmar för första gången på över tre månader. Det känns knäppt och bra på samma gång, men framförallt kommer det bli så skönt att komma igång med lite "vanlig" struktur i vardagen igen. Tider att passa, möten att gå på, saker att göra. Ni kan väl vara snälla och hålla tummarna för mig?

12
BySiri - the life of a creative mind

Kul att höra att du haft en så bra vecka och att det verkar gå uppöver :) Lycka till på jobbet !

Svar: Tack!! <3
lindbergellen

Ellen

åh vad fint att du har haft en så bra vecka. dina bilder är fantastiska! kram!

Svar: Vad glad jag blir, tack!!
lindbergellen

Meg

Härligt att höra! Sådana veckor är guld. OCh vad mysigt att ha en stuga man kan åka ut till!

Svar: Åh ja, de veckorna gör ju att en klarar även de tyngsta, vetskapen av att de bra finns också :) Kram!
lindbergellen

madeleine dufva

åh vad härligt!!! och stort lycka till idag fina. kramis från en annan med munsår :))) 🙊

Svar: <3<3
lindbergellen

Amanda

otto <3

Svar: <3
lindbergellen

rebecca

om du inte har sett skam, så se den NU! Finns tre säsonger och du kan se allt på skam.p3.no, finns norsk text :D

Svar: Men åh ja! Inte sett, men däremot läst om en hel del i bloggar och sådär, måste kika in. Tack för tipset!
lindbergellen

Nastasja

Fyfasen vad underbart att läsa om hur bra du mår. Det gör en internetvän glad ska du veta! Måste också testa göra daal. Älskar indiskt men daniel gillart inte så får göra det till mig själv någon gång :P

Svar: Åh, du gör mig så glad <3 Haha men åh, typiskt att han inte gillar! Jag skulle dock säga att daal är väldigt "lättgillat" så utmana honom att iallafall smaka :')
lindbergellen

Daniella 🌙

bloggar du fortfarande under blogg esse? x

Svar: Ja, det gör jag :)
lindbergellen

hanna, förbanna

härligt med 5/5! Du är värd sådana veckor i massor <3

Svar: <3<3
lindbergellen

Malin

Det här inlägget var så härligt att läsa! Så himla mycket pepp <3 Jag blir så glad av att höra att det var en fullpoängare! Jag håller tummarna för jobbandet också. Heja heja!

Svar: Men åh, du gör mig så glad. TACK <3
lindbergellen

M

Vill ha din jacka! Så snygg!

Svar: Eller hur, jag älskar den!
lindbergellen

lovisa

den där rådjurskjolen alltså. så himla fin! nästan så jag önskar att jag vore kjolperson igen.

Svar: Åh ja, visst är den! Jag har ju alltid vart en klänningsperson, men har hittat kjol mycket den här hösten. Gillar det så mycket! Strumpbyxor är ju di bäste!
lindbergellen

Follow