Vecka 47: festligheter och en present till mig själv

 
Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Började arbetspröva och gick på årets första julbord. Firade min pappas födelsedag och skickade sticklingarna som skulle resa till ett par av er. Gjorde också en mer strukturerad plan över min vardag för att få allt att gå ihop framöver, väldigt skönt.
 
och som inte var planerat:
Gick in till en guldsmed och köpte ett par öronhängen till mig själv, som en liten belöning för att sista tiden känts så bra. Ett par tunna ringar som alltid kan sitta i och som passar till allt. Kan visa er någon dag!
 
 
och något nytt jag gjorde:
Hade pyjamasparty för första gången i vuxen ålder. Kan vi bara komma överens om att pyjamasparty är så underskattat? Det är ju hur mysigt som helst! Och allra bäst mitt i veckan.
 
 
Ett tips från veckan:
Det är fint att emellanåt titta tillbaka på hur livet har sett ut och känts, som för sommaren 2016. Även om min sommar inte var den bästa ser jag ändå tillbaka på den som ett par fina månader nu. Jag fick spendera den med mina favoritpersoner på mina favoritplatser, och det kan vara skönt att påminna sig om det ibland.
 
 
Veckans upptäckt:
Tror det är dags att göra något med mitt hårt snart! Just nu är jag inne på en Brigitte Bardot-lugg likt ovan ↑ Jag har tidigare haft både hellugg, sne'lugg och ingen lugg alls. Men gardinluggen har jag inte testat än, och den är ju så fin! Tycker ni jag borde prova? Är så sugen! Vi kanske också skulle kika på min hårresa genom åren? Från vita lockar i tidiga barndomsår till en intensivt röd hellugg och idag ett otämjt popcornhår. Låt mig veta om ni skulle vilja se!
 
 
Godaste maten jag lagade:
Den här veckan lagade jag jordärtskockssoppa igen, himla gott! Receptet för det hittar ni här. Annars har jag också druckit en hel del smoothies under dagarna. Banan, hallon och mandelmjölk är min favoritkombination just nu.
 
Veckans musik/film/serie:
Jag ser dig - Adam Chia. Lyssna, lyssna, lyssna!
 
Veckans självis:
 
Veckans känsla:
Så jäkla bra bara. Rakt av. Bortsett från att jag inte hann knipa några biljetter till Håkan Hellströms spelning i Borgholm i juli och att jag håller på att bli sjuk så har den här veckan vart så nedrans fin. Jag har haft en skön känsla i kroppen hela veckan, hängt med mina favoritpersoner och träffat familjen. Bara haft det så himla bra, helt enkelt.
 
Om du har några biljetter till Håkans spelning i Borgholm (juli 2017) till salu, eller vet någon annan som har, maila mig på [email protected] <3
 
En klädsel från veckan:
 
Veckans gif:
Honey boo boo beskriver veckanHar ni förresten sett hennes serie? Haha alltså, älskar!
 
Veckans betyg:
5/5, vilket såklart känns så himla bra! Är väldigt glad över att jag haft två bra veckor efter varandra nu, eftersom de senaste månaderna verkligen vart kämpiga. Men det är kanske så, att en ibland måste må skit för att sen kunna njuta fullt ut när livet är snällt mot en. Att kontrasterna ändå behövs.
 
Vad har känts lite extra hos er under vecka 47? Blir som vanligt väldigt glad om ni delar med er!

13
BySiri

Vad glad jag blir av att höra att du hade en bra vecka :D Kul! Kör på med hår-resa, har rensat igenom massa bilder de sista dagarna och tänkte göra en själv också så småningom, kan säga att den orange-gula nästan-pottfrillan ändå tog priset :O Och jag var inte ens ett barn längre då..
Hmm jag kör på positiva vecko-händelser nu - lånade din lista med 50 frågor som var väldigt kul att svara på. Hittade fina kottar i trollskogen tidigare i veckan och fick till flera fina bilder där som jag kommer lägga upp i veckan. Julmarknad i gamla stan i Stavanger igår där kameran också var med sen julpynt och pepparkaksbak ^^ Och rensat bort över 50 gb bilder, så jäkla skönt o få lite ordning bland alla foton. Sen tror jag att min medicin börjar verka nu vilket är bäst av allt !

Svar: Vad roligt att du skulle gilla en hårresa! Då ska jag samla lite bilder nu och sen knåpa ihop en sådan. Hahah <3 Känner igen det där! Mina föräldrar klippte mig i en helt bedrövlig frisyr vid ett tillfälle, samt klädde mig i polotröja med väst över???? Hahha!
Låter som du haft det så himla fint! Vad glad jag blir <3
lindbergellen

rebecca

åh vad fint att du har haft en fin vecka <3 det förtjänar du. Min har gått upp och ned och slutade i dålig känsla i magen.

Svar: Men åh, tack <3 Hoppas verkligen att den här veckan blir bättre för dig. Håller tummarna!
lindbergellen

Meg

Snygging! Och visst är pyjamasparty det bästa ever!!

Svar: Men åh, tack! Eller huuuur. Måste göras repris på många gånger om!
lindbergellen

Sandra Leone

Åh vad fint att veckan är så bra och härligt att du unnande dig något lyxigt. Det är du verkligen värd.

Svar: Åh <3 Blir så glad av dina fina ord!
lindbergellen

hanna, förbanna

skönt att även denna vecka varit bra! Ja! Vill se hårhistorien, älskar sådant :D extra bra den här veckan som gick var lilla julhelgen, så mysigt <3

Svar: Men åh, roligt! Då ska jag försöka knåpa ihop en sådan :) Åh ja, såg så himla mysigt ut när du beskrev marknaden på bloggen <3
lindbergellen

Finurliga fröken

Härligt att du haft en sån bra vecka! Min har gått både upp och ner.

Ser gärna ett inlägg om din hårresa. Tycker sånt är jätte kul. Se hur folk förvandlas och ändrar sig. Kram

Svar: Håller tummarna för att din vecka nu blir bättre än den förra <3
Vad roligt! Då ska jag se till att fixa ett sådant inlägg :) Kram!
lindbergellen

Karoline

FINA fina Ellen! Jag röstar ja för lugg!!! (är ganska så peppad på denna frisyr för tillfället, väldigt roligt). Du skulle se strålande ut med ditt lockiga hår och långlugg dessutom! <3

Svar: Men åh, så himla glad du gör mig! TACK för responsen <3<3
lindbergellen

Julia

Tusen tack för sticklingarna. Här har du de små liven, lovar att uppdatera dig om dess framsteg!

http://www.juliamaria.se/2016/11/29/en-present-fran-ellen-lindberg/

Hade varit kul med ett samlingsinlägg med alla dina sticklingars nya hem, om du får några fler uppdateringar <3

Svar: Åh, vad glad jag blir för det här! <3 Kan absolut följa upp sticklingarna hos er om ett litet tag, himla bra idé! Tack för uppdateringen <3
lindbergellen

BySiri

Hahaha det ljuva klädmodet när man var liten alltså xD Väst över polotröja var säkert jättefint, precis som klänning-och-jazzbyxa-kombinationen som var så inne där ett tag ;)

Svar: Hhahahaha! <3<3 Ska försöka leta fram bilden så ska du får se! Min eviga fråga sen jag fick de bilden har vart "Hur kunde ni ens släppa ut mig sådär!?" :'')
lindbergellen

madeleine dufva

så fint att veckan var så himla på topp!! vad glad jag blir. hoppas denna fortsätter likaså!!
förra veckan var 💩 för mig. grät mig igenom den kändes det som. DOCK 2 höjdpunkter som ändå gjorde hela veckan: min bästa vän kom hem efter 2 månaders resa och sen på fredagen när jag möttes av ett paket med stickling&godis!! made my day. så goda godisar med?! tack igen fina 💕

Svar: Men hallå, hur fin är du int!?!?! <3<3 Så himla fint att höra att paketet kunde glädja lite, speciellt i en sådan trist vecka. Hoppas den här vart bättre för dig <3
lindbergellen

Wilda

Så fint att läsa! Och JA jag vill se hårhistoria + vill också testa en sån lugg nu bums. Vill verkligen göra något nytt.

Svar: Då ska jag se till att fixa en sådan historia! :) Och jaaaa, eller hur! Jag har sådant himla sug efter att bara göra något nytt nu, nu, nu!
lindbergellen

lovisa

ja, till hårhistorik! och ja till gardinlugg! och ååååhh, "öronhängen" - oskarshamnska <3 <3 <3

Svar: Har nu frisörtid på fredag... hehe! Kommer en hårhistorik när jag letat upp alla gamla selfies!
lindbergellen

Johan

Snygg outfit.

Svar: Tack!
lindbergellen

Follow