3,7 kilo envis kärlek

Så var det söndag igen hörni! Och idag ska jag göra prick ingenting, precis som agendan för hela helgen.
 
Jag har haft ett litet orosmoln i mitt bröst hela veckan, så jag tänkte att fredagen banne mig skulle göras till en fin dag. Otto och jag tog därför sovmorgon (vanligtvis har vi ett lugnt alarm vid nio bara för att dygnet inte ska vändas totalt) och slog upp våra ögon först framåt lunch.
 
Men han var inte särskilt pigg på att göra något alls. Så liten och så envis.
 
Jag hoppade iallafall i lite kläder, virade halsduken ett par varv runt hövvet och snörade på mig kängor. Satte dock ej på mig sotarmössa med keps ovanpå, lovar.
 
Sen fick jag hämta tröttmössan i sängen eftersom han fortfarande inte ville göra något av dagen. Det såg iskallt ut i de dansande trädtopparna utanför köksfönstret så även Otto fick jacka på sig.
 
Och sen gick vi.
 
Och så gick vi lite till.
 
Tills Otto kom på att han nog inte visat sin vinterjacka för er, så det ville han bestämt göra. Brun manchester med rutigt foder och en liten krage, inköpt förra säsongen och en klar favorit under både kyliga höstpromenader och kalla vinterkvällar.
 
Tänk att han snart fyller fyra, mitt lilla hjärta.
 
Vi gick i mitten av en färgglad allé och hamnade vid en tjusig herrgård.
 
Men där blev vi trötta och vände hemåt. I en tunnel på vägen hem hade någon klottrat klokt, bästa sorten av basic street art.
 
Och sen gjorde vi detta en stund ↑ 
 
Är det någon som får humöret att lätta och mig att dra på smilbanden är det just denna lilla filur. På promenad får jag ofta frågan om han är valp från leende tanter och farbröder vi möter, och jag förstår dem: han väger in på 3,7 kilo och är mindre i kroppen än många katter. Men han fyller snart fyra och ser ut som en liten gubbe mest hela tiden (psst, klicka för bonusbild på den lilla surgöbben, iklädd matchande accessoarer till jackan).
 
Sådär ja, nu ska vi återgå till dagens agenda. Hej hej!

8
Maja

Så söt han är! Jag älskar bonusbilden, haha.

hanna, förbanna

så gullig Otto (och bonusbilden <3333) och så gullig du! <3

Svar: <3<3
lindbergellen

Maria at Inredningsvis

Men AWWWWWW vilken SÖT hund haha :) jag har själv två kissar Husdjuren gör livet ljusare oavsett årstid.

Idag är det snygga stoltips på bloggen:)

Ha en kanon vecka!

LOVE Maria

Svar: Husdjur bidrar helt klart till en ljusare vardag :) Otto tackar för komplimangen! :')
lindbergellen

made by mary

Vad fina ni är, du och Otto. Doris har också fått på sig sitt lilla täcke, men jag blev så förvånad eftersom hon vuxit ur det! Vår lilla tulta som var SÅ liten för täcket är nu för stor. Så det blir till att beställa ett nytt! Btw, gapskratt för bonusbilden <3 Har du ngt bra tips på ställe att handla ny jacka/täcke till små vosingar, hojta! Doris väger ju bara 1,9..snart 2 kilo. Så det är inte helt enkelt att hitta ngt som passar!

Måste säga vad vacker du är med din septum-ring och ditt hår. Kan vi inte byta, hår alltså! :D Pretty please! Älskart! <3

Svar: Åh, tack! Det där har hänt mig också, att täcket som Otto haft bara ett par månader innan plötsligt är för litet och kvar står jag som ett frågetecken, haha :) Jag har också problem att hitta bra täcken till Otto, inte alltid för att han är så liten utan mer för att han är väldigt lång i kroppen men oerhört smal. Dock har jag handlat alla hans jackor i lokala djuraffärer och inte i någon större kedja, så har tyvärr inga tips på bra affärer. Måste dock säga att jag smälter både av namnet Doris och hennes lille vikt, så sött! :')
Haha, så söt du är!! Tusen tack för komplimangen, den går rakt in i hjärtat <3
lindbergellen

Finurliga fröken

Åh vilken söt liten farbror du har 😍

Svar: Han tackar och bockar! Hehe :)
lindbergellen

Heléna

Så härliga bilder! Han är ju så himla söt!!! Jättefin i sin jacka är han också :D Hoppas ni har haft en riktigt fin helg! Kram <3

Svar: Tusen tack, fina Heléna! Han tackar så mycket för komplimangen för jackan :') Hoppas din helg vart fin och att veckan blir bra <3
lindbergellen

BySiri - the life of a creative mind

Hälsa Otto att han är väldigt fin i sin vinterjacka ;)
Och jag älskar ditt hår ! Hur sjutton får du det så fint hela tiden? Har du självlockigt eller platt hår?

Alltså loppisdag hade ju vart guld du får definitivt höra av dig om du har vägarna förbi någon gång, sen hade jag visat den färgglada gatan som ligger i Stavanger centrum, den gör skäl för sitt namn flera gånger om och har de mest speciella caféer man kan tänka sig ! Ska nognfota de och visa upp i bloggen någon dag tror jag :)

Jättefin herrgård ju, lät så drömmigt att få vandra igenom en höstigt färgsprakande allé för att sen komma fram där !
Hoppas orosmolnet i bröstet försvinner snart. Kram


Svar: Han tackar så hemskt mycket för komplimangen :') Hehe!Tusen tack! Nu kommer jag vara lite jobbig och spara svaret på din fråga till ett separat inlägg med lite frågor som trillat in den senaste tiden, hoppas det känns ok :)

Det ska jag definitivt göra! Det låter verkligen som en gata en vill se, och det bästa av allt: jag älskar färgglada byggnader och fina hus. Vore superkul om du kunde fota och visa lite på bloggen, det skulle jag gilla! :)

Orosmolnet är redan på väg bort, hoppas jag iallafall. Tack för omtanken <3
lindbergellen

FrökenTV, bloggen om tv och film

åh fin!

Svar: Tack!
lindbergellen

Follow