Ett foto i timmen: sängskriveri, kurragömma och en kropp som ger opp

En lördag i september slog jag upp mina klarblå i lagom tid för att påbörja "ett foto i timmen". Jag dokumenterar sällan hela mina dagar eftersom det är rätt mycket ingenting under majoriteten av dem. På helgen försöker jag sysselsätta mig lite bättre, och då har jag ju också Johan vid min sida. Dags att dyka in i en av mina lördagar, timme för timme!
 
09:00
Vaknar och plockar fram datorn, jag var nämligen den enda vakna just då. Ligger såhär närmsta timmen och skriver lite om Johan. Det fick ni ju sen se här. Psst, postern med snäckor bakom datorn har min vän Kajsa gjort. Kika in hennes hemsida här!
 
10:00
Inlägget om Johan är färdigskrivet och jag ligger och drar mig en liten stund till. Försöker väcka Johan som inte alls tycker att det är morgon och dags att gå upp än. Jag ligger kvar ett tag till, bara för att.
 
11:00
Jag går upp och plockar ordning på gårdagens kaos i köket. Vi lagade pizza som blev så himla äcklig att det slutade med att vi istället åt 3Xlök-chips till middag :(( Den lilla gula skålen + det avlånga fatet är nya och köpta på loppis.
 
12:00
När köket är fint plockar jag fram allt gott jag kunde hitta och dukar upp till lördagsfrukost. Ni vet ju, det är mitt bästa.
 
13:00
När frukosten ligger i magen hoppar jag i ett stycke kläder och tar med mig Johan ut på gatan. Min mamma skulle nämligen komma med deras bil så att vi kunde låna den en liten stund. Tack och bock!
på gatan där jag bor ekar alltid i mitt huvud när jag går eller står här
 
14:00
Jag hade nämligen önskemålet att denna dag plocka svamp! Jag såg framför mig hur vi hamnade i ett kantarellhav och kunde plocka hela korgen full och sen laga typ tusen portioner pasta med svampsås. Vi hittade ett (1) blåbär. Ja, bara det.
 
15:00
Och som vanligt när jag gör något: kroppen skriker till och jag måste lägga mig ner och vila en liten stund. Kan vara den tristaste (bra ord) bilden i världshistorien, jag vet. Men roligare än såhär blir det inte när en bara måste stänga av precis allt ett tag.
 
18:00
Vid 17-tiden vaknar jag till liv igen och hoppar bums in i duschen och byter sen från pyjamasskjortan ovan till kläderna nedan. Sorry not sorry för den fashionabla frisyren av blött hår och noll fix. Älskar dock scorfen, från hm för den som undrar. 
Anledningen till att jag bytte pyjamas mot kläder: Skulle hälsa på Charlotte och hennes Olivia, och ge Olivia sakerna nedan. Klistermärken från TGR och kinderägg med krambjörnarna, alltså mina presenter från Spanien.
 
19:00
Leker med denna lilla dam, mest kurragömma på hennes önskan. Här skull en kunna tro att hon räknar för att sen leta efter mig, men icke. Här gömmer hon sig när jag ska leta. En måste ju bara älska barn och kurragömma!
Alltså <3<3 mitt bästa kiddo!!
 
20:00
Charlotte är queen av charkbrickor och plockmat. Aldrig ens tänkt tanken att osttärningar kan ätas som snacks? Och då älskar jag ändå ost mer än typ.. allt i matväg. Och marinerade viklöksklyftor, så himla knäppt men gott.
 
21:00
Vi vinkar hejdå till Charlotte och Olivia strax innan nio och sen åker vi till affären för att köpa grejer till middagen.
 
22:00
Middagen är serverad! Det blev pizza för andra gången denna vecka. Fredagens pizza höll vi ju på att kräkas av båda två, så denna gång bytte vi färdigriven skitost mot fin mozarella. På min pizza hade jag svamp, lök, paprika och oliver. Med ruccola (som jag klipper smått) och vitlökssås vid sidan. Nom nom.
 
Efter middagen kraschade min kropp igen och jag pussade Johan godnatt och avslutade min lördag där. Blir så himla ledsen av att kroppen fortfarande inte klarar en dag, men nedrans fin lördag ändå.
 
Nu hörrni, vill jag höra vad ni tycker om detta koncept. Gillar ni det? Eller är det trist som attans? Jag älskar att följa med på detta sätt i bloggarna jag läser, som om en på riktigt är med under en dag i *livet*. Tycker ni samma? Hur som, gillar ni det så kan vi fortsätta med detta någon gång emellanåt. Berätta gärna vad ni tycker, så jag vet!

18
Ellen

jag tycker jättemycket om denna typ av inlägg! vet hur lång tid och framförallt mycket energi de tar att göra så de förtjänar att få uppskattning. det är superfint att läsa oavsett en dag fullspäckad med planer eller en dag utan några alls :)

Svar: Roligt att du tycker det! Precis som du nämner tar ju dessa inlägg lite extra tid och energi, men det är det ju helt klart värt om ni också gillar dem :) Tack för responsen!
lindbergellen

Malin

Så himla fint och mysigt inlägg! Gillar det, massor.

Svar: Vad glad jag blir, tack!!
lindbergellen

hanna, förbanna

jag gillar't! Verkar ha varit en fin dag, trots att kroppen kräver vila emellanåt - det är bra att lyssna på kroppen!
Jag avskyr att plocka svamp just för att det är ett eeeeevigt letande och så hittar en bara typ ett blåbär i slutet ;) fint att pizza nummer två var godare!

Svar: Så roligt att du tycker det, tack!
Haha eller hur! Jag gillar dock svampplockning, men vill gärna hamna i ett hav direkt och helt inte kämpa så mycket.. haha. Om jag har dåligt tålamod? Jepp! :')
lindbergellen

Kajsa

hihi tack för shoutout!!
tycker den här typen av inlägg är det bästa, med vardag och upp å ner å allt däremellan. fortsätt med dem så länge du tycker att de är roliga att göra, det är det viktigaste :)

Svar: Varsågod :* Roligt att du gillar denna typen av inlägg! Lutar helt klart åt att jag fortsätter med detta emellanåt. Kram!
lindbergellen

E

Vilken härlig dag det verkar ha varit! Älskar skärbrädan!

Svar: Roligt att du gillar den! Helt klart en av våra favoritprylar i köket.
lindbergellen

VERONICA - fashionblog

Ääälskar inlägg som dessa, så roliga att följa ju!! :)

Svar: Vad glad jag blir att du tycker det, tack! :)
lindbergellen

rebecca

så himla mysig dag ju! vill ha mer!

Svar: Glad jag blir, tack!
lindbergellen

Sandra Leone

Kurragömma <3

Vilket mysigt inlägg det är så kul att få följa med någon under en dag.

Svar: Roligt att du tycker det! :) Då fortsätter vi med det någon gång ibland även framöver.
lindbergellen

BySiri - the life of a creative mind

Jag gillar det ! Har tänkt göra såna ibland jag också så småningom, ser det som en typ av foto-lista och jag ä-l-s-k-a-r listor hehe :)

Bra att du lyssnar på kroppen när den säger ifrån, när min tröttnar ur pga för mycket intryck nu (har inte så stort spann längre) börjar hela dataskärmen hoppa framför ögonen om jag sitter vid en sån och tidernas huvudvärk sätter sig så jag inte kan göra nåt annat än att ligga stilla i ett mörkt rum med slutna ögon...

Jag förstår att det är frustrerande att inte klara en hel dag och det här kanske inte är någon tröst? Men OM det är det vill jag skriva det ändå - hur mycket klarade du i början? det är så lätt att få fokus på hur långt man har kvar att gå istället för att se hur lång stigen blivit bakom en.

Tänker och hoppas att det går uppåt sakta men säkert för dig :)

Svar: Vad roligt, tack! Listor är också lite utav min grej, hehe :) Älskar att kunna spalta upp och bocka av!
Känner verkligen igen det där.. Usch. Jag har legat i sängen ungefär hela dagen idag pga just precis en sådan dag, då allt bara känns fel och får kroppen att protestera. Jag tror att det är himla viktigt att påminna sig om det en gjort, så jag uppskattar din kommentar massor. Jag fokuserar alltid på hur jäkla långt det känns som jag har kvar, men jag har ju såklart också gjort framsteg.

Tusen tack för peppet <3
lindbergellen

Julia Johansson

Åh härligt koncept med en bild i timmen! :)

Svar: Roligt att du gillar det!
lindbergellen

Janina

men vilket härligt inlägg, gillar att se mycket bilder hihi

Svar: Vad glad jag blir, tack!
lindbergellen

ISA

Detta, plus listor, är roligare inläggen ju! så jaaaa fortsätt gärna. Tycker förresten att det är så himla fint med framdukad frukost sådär.. underskattad grej. Mvh en som bor ensam ;)

Svar: Vad glad jag blir! Listor som jag också älskar, hehe. Hade jag och Johan inte bott i världens ände (aka Oskarshamn, vid kusten i Småland) hade du haft en stående inbjudan på helgfrukost hos oss :*
lindbergellen

Meg

Vilken kul grej! Tyckte det var underhållande läsning. Hade jag själv gjort detta under en vardag hade det dock blivit dötrist, 8 timmar per dag framför en datorskärm är nog inget vidare att dokumentera ;p

Svar: Roligt att du tycker det! Vardagarna är ju kanske inte de roligaste dagarna, inte för mig heller. Men tycker en helgdag passar sig ytterligt på bild! Kanske kan du visa en lördag hos dig?
lindbergellen

matilda

Åh plockmat är min favorit!!

Svar: Gillar det också så mycket!
lindbergellen

Heléna

Underbart inlägg!!! Älskar när det är massor av bilder varvat med tillhörande text! Fler av den här sortens inlägg tack :D Kram <3

Svar: Så himla roligt att du gillar det! Då ska jag definitivt fortsätta med detta någon gång ibland :) Tack!
lindbergellen

Anonym

Älskar såna här inlägg! Och älskar att du bloggar igen! Tankar till dig och din familj om din pappa <3

Svar: Tusen tack <3<3
lindbergellen

angeliqe.blogg.se

Gillar sånahär inlägg. Och tokgillar din blogg!

Svar: Vad glad jag blir, tusen tack <3
lindbergellen

lovisa

svinmysigt inlägg! och som du förstår är jag ju ett fan av oskarshamnsbilder <3 och nu är jag ju på det klara med var ni bor också, najs!

blir ju dock HIMLA nyfiken på den där pizzan som ni nästan kräktes (!!) av?? vad var felet?! hur kunde det gå så illa? ok fattar att mat kan vara o-god liksom, men att något är så pass äckligt har jag nog aldrig varit med om?? (förutom när man åt kött och råkade tugga på en broskbit, uuuueuee, ryser bara jag tänker på det. så jäkla skönt att inte ha upplevt det på typ femton år and counting)

Svar: Hehe ja, kan tänka mig att det känns lite extra att se bilder från Oskis!
Pizzan... uuuuhg hade glömt den äckliga. Haha. Grejen var att när vi handlade till den tog jag första bästa rivna ost jag hittade pga var trött, och när Johan packade upp den kände han redan på konsistensen att det var en jäkla skitost. Men vi körde på ändå! Problemet var bara att osten liksom aldrig riktigt smälte, utan mer gled ihop och blev ett slemtäcke över hela pizzan. Blev så himla äckligt. Jag må vara kräsen, men det är inte Johan och han kunde heller inte äta upp.. haha. Så vidrigt!
lindbergellen

Follow