Fyra dagars tystnad

God dagens, mina vänner! Det har ju vart knäpptyst här ett par dagar nu och ni är fina som redan efter någon dag undrat om allt är ok.
 
Jag är ok, jag mår bra. Faktiskt bättre än jag gjort på länge. Men det är lite svårt att förklara vad som händer emellanåt, ungefär som att kroppen lägger av trots att hjärnan är pigg. Förstår ni känslan? Att en liksom vill ge sig ut, träffa folk och hitta på saker, men kroppen bara går i strejk och liksom stänger av. Jag har därför fotograferat ungefär noll på en vecka, skrivit nästan inga rader alls på lika länge. Och jag måste nog vänja mig vid att det ibland bara blir så. Efter att kroppen behövt ett par sådana dagar mår jag ju bättre, och där är jag nu.
 
Hej hej från ett provrum! Berättade ju för er här att jag gjorde fransar och belönade mig med en ny tröja förra veckan. Träffade också Charlotte både på lunch, fika och lördagshäng. Vi fangirlade ihjäl på PH-Hampus (hahaha alltså <3), åt tacos och fick ett litet uppträdande av Olivia med Lotta på Liseberg-sången.
 
Och i fredags lagade Johan och jag burgare med sötpotatispommes och drack ett glas vin eller två. Bra grej!
 
  
Men vet ni? Imorgon packar jag en väska och sätter mig på en buss till Stockholm. Jag och Johan ska vara där i fem dagar och jag tänker att jag vill göra lite sånt här: hänga på fik och dricka te, gå på second hand, våga åka tunnelbana själv, fira Majas 30-årsdag och äta palak paneer.
 
Men som den småstadsbo jag är behöver jag lite Stockholms-tips: Vilka är era bästa platser? Vart är fint att fotografera? Vilka fik bör jag inte missa? Och vilka loppisar/second hand är ett måste? Har som sagt fem dagar på mig, så tipsa!
 
+ fick en kommentar av en läsare som har problem med att kommentera när en läser via bloglovin' i mobilen, är det fler av er som inte kan kommentera då? Kan ni i sådana fall testa att gå in via inställningar i er Bloglovin'-app och testa att ändra "Webbläsaren använder läsläget"? Vet inte om det gör någon skillnad, men jag fick stänga av funktionen för att den strulade för mig när jag läste bloggar. Och hojta jättegärna till om det funkar eller ej funkar att kommentera för er, jag lyckas nämligen inte själv framkalla problemet. Tack!

7
rebecca

- Louie Louie har den godaste avokado-mackan(bondegatan 13)
- Om du vill lyxa till en brunch så gå till Greasy Spoon på Tjärhovsgatan(dock var där tidigt eller senare då det brukar vara fullt)
- Pom & Flora har god frukost men där måste man också vara tidigt
- Tycker du faktiskt inte får missa Myrorna i Ropsten(det är seriöst det bästa som finns!)
- Gå till fotografiska som har en jättefin utställning med Anton Corbijn just nu


kramis!

Svar: Men åh, bra lista med tips!! Tusen tack <3
lindbergellen

madeleine dufva

åhh fint att höra av dig! har vart inne typ två gånger varje dag för att kika. skönt att du mår bra ✨ en parantes: hur stor lägga har ni?? chocken när ni har så stor kyl å frys? lyx!!! älskar hehe.
mys med sthlmstripp också! är ju inte därifrån men är ändå där lite då o då. fotografiska är ju alltid fint tycker jag. sen är mitt största måste alltid urban outfitters hah. de brukar ju också ha second hand+renewal!! pöss

Svar: Åh <3 Vår lägenhet är 80 kvm, en trea där alla rum är rätt stora. Haha, jag vet!! Första tanken när vi tittade på lägenheten var: "hur fasen ska vi lyckas fylla detta?" men kan avslöja att glass har typ en helt egen hylla i frysen.. haha.Jaaa, ser så mycket fram emot Stockholm! Fotografiska ska jag försöka hinna med, det vet jag att Johan skulle gilla också. Och Urban Outfitters, vet inte ens om jag vart där någon gång? Måste kika in. Tack för tipsen <3
lindbergellen

Sofia

Cafétips: Älskade Traditioner, Nybergs konditori, Rosendals trädgårdskafé, Konditori Lyran, Pom & Flora, Vetekatten, Sturekatten, Bio Rio Salong 2, Ritorno.

Andra tips:

- Alla fina butiker längs Hornsgatan från Zinkensdamm -> Mariatorget (Beyond retro, House of Rym, Myrorna, Stadsmissionen, Brandstationen m.fl).

- En tur till Midsommarkransen! Finns många mysiga butiker samt mysiga caféer plus att det är himla fint i den gamla delen av Kransen. Här är en fin guide: http://www.kransenkartan.com/

- Djurgården. Fina promenadslingor, Rosendals trädgård, Nordiska museet, Skansen.

Svar: Tusen, tusen tack <3
lindbergellen

Wilda

Jag känner igen, men så är jag ju också en utbränd sort. Jag har varit där jag med lite senaste veckan. Fint att du ska till Stockholm. Hoppas det blir bra. Jag gillar Fotografiska, men även Skeppsholmen och Moderna Museet är en favorit. Håller annars med de tidigare kommentarerna mycket.

Svar: Hoppas du får en fin vecka, och att du inte trillar in i den där känslan mer. All pepp och kärlek <3
lindbergellen

Heléna

Ja, ibland vill inte kropp och knopp samma sak... Bara att försöka göra det bästa av det och lyssna på kroppen <3 Härligt att du är tillbaka nu i alla fall och jag hoppas du får underbara dagar i Stockholm :D Kramar <3

Svar: Blir alltid så glad av dina kommentarer, tack! <3
lindbergellen

Nastasja

åh vad kul med Stockholm! Älskart. Jag bor ju inte där men går alltid alltid till mexikanska quesadillastället La Neta. Finns på Södermalm och precis vid Drottninggatan. Sen älskar jag Söder som område med shopping på Götgatan, inklusive Myrorna som ligger där. Hoppas du får en fantastisk resa :)

Svar: Men så himla knäppt att du nämner La Neta, det är ett av mina favoirtställen?? Haha <3 Johan brukar alltid äta lunch där med sin kollega när de arbetar i Stockholm, och nu inför trippen sa han att "bara så du vet, lär bli lunch på La Neta minst en gång" <33
lindbergellen

Nastasja

HAHA jag älskar't! Så jäkla synd att de inte har glutenfria bröd bara (obs är ej gluten men tål inte vete/råg/korn) så en får stå ut med magen sen, men så värt!!

Svar: Åh ja, jag har IBS så gluten är inte riktigt optimalt för mig heller :( Men nu gillar lite mat från dem i magen och jag är SÅ nöjd, haha <3
lindbergellen

Follow