Så tar du sticklingar från elefantöra, steg för steg

 
Hej! Jag har flyttat till www.ellenlindberg.se och inlägget Så tar du sticklingar från elefantöra, steg för steg finns att läsa HÄR. Glöm inte att följa den nya bloggen via Bloglovin' och på Facebook för att inte missa nya uppdateringar. Vi hörs på www.ellenlindberg.se!
 
För lite sen fick jag ett par frågor och funderingar kring mina elefantöra, och kort efter det frågan om jag inte kunde göra en guide för sticklingar. Såklart ska vi kika på en sådan! Elefantöra är en oerhört tacksam växt när det kommer till sticklingar och själva processen för att ta en stickling är busenkel. Jag har sammanställt mitt tillvägagångssätt i åtta steg, allt från hur en spanar in en bra stickling till hur en får den att överleva i egen kruka.
 
 
Klicka på bilden ovan för att komma till samma inlägg på den nya bloggen, www.ellenlindberg.se. Vi ses där!
 
Elefantöra - Pilea peperomioides - Stickling

2
rebecca

åh vilket bra inlägg!

Svar: Vad glad jag blir, tack!
lindbergellen

Malin

Vilket bra inlägg, gillar att du strukturerat upp det. Tackar! Har sett att en del sätter sticklingen i vatten en vecka innan plantering i jord. Är det onödigt? :)

Svar: Hej! Jag har svarat på frågan i det här inlägget: http://ellenlindberg.se/2017/02/10/om-porslin-ricinolja-och-sticklingar-fran-elefantora-ett-tack/
Ps! Jag har flyttat bloggen till adressen i den nya länken, ellenlindberg.se, så lägg gärna den adressen i dina bokmärken eller följ bloggen på bloglovin' och facebook för att inte missa nya uppdateringar därifrån :) Kram!
lindbergellen

Follow