September 2016: drömmar, saknad och pepp

För lite sen övergick septembervärmen till oktobervindar och den där värmande augustisolen som hängde sig kvar var plötsligt som bortblåst över en natt. Jag tänker att det är dags att kika lite på hur september faktiskt såg ut, kändes och vad månaden innehöll. Listan hittade och sparade jag ner för ett par veckor sen, men var klantig nog att inte ta källan :( Vet ni vem den ursprungligen kommer från får ni gärna hojta till!
 
Septembers..
finaste:
Så cheesy att det inte är sant, men kommer svara Johan på detta. Det är trots allt han som torkat mina tårar när jag vart ledsen, peppat mig att göra det jag vill och kramat mig när ångesten kommit ifatt. Han är verkligen den finaste, alla gånger.
 
drömmeri:
Drömde mig bort så mycket till ett soligt Spanien innan resan dit, och efteråt har jag varje dag drömt om kyliga höstkvällar. September var ju så himla varmt och kändes inte riktigt som september brukar, men oktober verkar återställt ordningen. 
 
saknad:
Det "vanliga" livet. Att ha ett alarm på morgonen, klä på sig inför jobbet och hänga med Charlotte hela dagarna på kontoret. Saknar så mycket att jobba, men vet ju såklart också att det bara inte går ibland.
 
 
sorgligaste:
Troligtvis samma som ovanstående, att inte kunna leva det "vanliga" livet. September gick många dagar i en sluddrig gråskala för mig, och jag har nog fortfarande inte riktigt landat i hela kraschen. Ännu inte riktigt accepterat det faktum att livet inte går att leva i tvåhundra varje dag och samtidigt blunda för det som gör ont.
 
nedrigaste: 
Det som känns absolut värst i och med min utmattning är att mina starkaste sidor och bästa egenskaper trubbats av: jag minns fruktansvärt dåligt och har svårt att planera och strukturera upp mina dagar. För att rädda situationen har jag därför skrivit ett lite mindre schema för varje dag, men punkter som absolut inte är ett måste men bra att förhålla sig till. Blev något inte av gjorde jag ingen stor grej av det, men det var irriterande att inte kunna planera och strukturera som jag är van vid (och älskar!).
 
bästa:
Ni <3 
 
köp: 
På septembers allra sista dag köpte jag ju en ny kamera! En helt fantastisk Canon 7D Mark II som jag är så galet nöjd med. Håller fortfarande på att kika i alla menyer och testa inställningar eftersom den skiljer sig så mycket från min gamla 400D. Ser fram emot att testa videofunktionen sen!
 
Men vill också nämna min dator här, är så nöjd med båda. Och det blev visst en dyr månad..
 
projekt:
Månadens projekt blir nog definitivt planteringsserien som inleddes här på le blog. Inlägget blev så himla uppskattat av er, och jag är så glad för det. För er som missat det finns inlägget att kika på här. Next up är en guide för att ta sticklingar av elefantöra.
 
plagg:
Även om jag garanterat haft pyjamas på mig majoriteten av timmarna under september kommer jag här svara skjorta. De dagarna i början av september som jag ändå bytte min pyjamas mot något vettigt hade jag kontorsskjorta och loafers. 
 
TV-serie: 
American Horror Story. Nu är jag klar med Freak Show, men helt ärligt, gillade den inte så mycket. Tycker om Murder House och Asylum så mycket mer.
 
film:
Vet helt ärligt inte om jag sett någon film i september. Filmer ställer ofta till det för mitt minne + bristande koncentrationsförmåga just nu, så jag väljer helst inte film. 
 
mat: 
Soppa, såklart! Även att september var rätt mycket augustivärme började jag min soppsäsong tidigt. Bästa, bästa! Soppan på bilden var en helt ljuvlig lins- och tomatsoppa.
 
fail: 
Mot slutet av september blev jag sjuk och låg hemma flera dagar med hög feber och en snorig näsa. Otto prickade också in ett par magsjuka dagar samtidigt, så vi låg sjuka ihop. Lilla hjärtat.
 
 
härligaste: 
Utan tvekan dagarna i Spanien. Det var så jäkla skönt att bara få packa en väska och åka bort ett litet tag, lämna allt här hemma och bara andas helt annan luft för en stund. Vi har ju förresten fler delar från Spanien att kika på!
 
måste:
September hade inga måsten. Eller jo, ett: ta det lugnt. Och det försökte jag göra så gott jag kunde. 
 
 
pepp: 
Att jag startade bloggen igen, efter inrådan om att börja göra sådant jag tycker om. Och fotografera, skriva och hänga med er gillar jag ju, mycket. Ett av septembers bästa beslut!

 
Sammanfattningsvis var september en väldigt konstig månad för mig: jag var sjukskriven från start till slut och sov väldigt mycket för att låta kroppen återhämta sig. Men mellan varven av sovmorgon och middagsvila hann jag ju såklart med lite fina grejer också.
 
Och bäst av allt: beslutet att starta upp bloggen igen!
 
Hur var ert september? Var ni de som älskade att augustivärmen höll i sig, eller längtade ni i smyg till kyliga höstkvällar? Och jag är nyfiken: vad var ert bästa (och kanske sämsta) med månaden? Berätta gärna, så blir det fin lördagsläsning för oss allesammans.

9
Frida

Härlig lista och fina bilder :)

Svar: Tack så mycket!
lindbergellen

Kajsa

hihi är så taggad på elefantörainlägget! har sticklingar och krukor redo ;)

Svar: Haha åh <3
lindbergellen

ISA

så fint ändå hur mycket lycka en blogg kan ge. Agree med det alltså, min lilla kärleksfulla plattform. haha! Tycker du ska vara snäll mot dig själv också angående sjukskrivningen (?). Det är ingen skam eller fel i det. Kanske du vet men ville ba påminna! kram <3

Svar: Visst är det, jag blir så himla glad! Jag försöker säga det till mig själv varje dag för att vänja mig vid tanken, så det är nog bra att du påminner. Det är svårt att ta in när allt jag är van vid är att arbeta mycket.<3
lindbergellen

hanna, förbanna

älskar dina bilder, de är alltid så harmoniska på något vis <3 och listan är fin! Kanske lånar den av dig när oktober är slut :) håller med om AHS, gillade inte heller Freak Show, för det kändes dels som att den aldrig kom igång på riktigt och dels som att det inte fanns någon riktig story. Kanske är petig. Vet inte. Vi har fortfarande inte orkat börja titta vidare på Hotel...

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack <3 Det får du hemskt gärna göra, skulle vara roligt att läsa din sammanfattning av månaden! Tycker inte alls du är petig, eller ja - i sådana fall är jag minst lika petig! Det är precis min känsla av serien också, att den aldrig riktigt kom igång eller att det fanns en bra röd tråd genom säsongen. Tycker att de två första var betydligt bättre på båda dem delarna! Jag har inte börjat på Hotel än! Men en fråga: Hotel finns inte ute på Netflix där jag tittat på de andra, har du någon bra streamingsite för Hotel?
lindbergellen

AMANDA

ÄLSKAR detta inlägget!!! Fin blogg har du också! :)

Svar: Tusen tack, det gör mig verkligen glad <3
lindbergellen

Anna

Vilken härlig uppgradering du gjorde! Jag gjorde exakt samma, från 200D till 7D m2 nu i våras. :) Älskar den

Svar: Så roligt att du också valde samma! Verkligen en bra kamera, jag är så himla nöjd :) Nu längtar jag bara till att också kunna uppgradera min objektivfamilj lite, hehe.
lindbergellen

rebecca

vart är din magiska skjorta ifrån? den randiga, love it! Håller med att Freak Show inte var den bästa, älskar dock femte säsongen, hotel!

Svar: Den är från HM av alla ställen. Älskar den, jag köpte den typ två storlekar större än min egentliga storlek, bara så jag kunde få den stor och skön. Och bäst av allt: den är jätteskön i materialet. Jag måste verkligen se Hotel snart, behöver något som kompenserar upp för min besvikelse på Freak Show.
lindbergellen

Saga

Var med om nästan precis samma sak i september. Gick inte in i väggen helt, men sjukskrevs från jobbet för att motverka att bli utbränd och kan relatera så mycket till det du skriver. Jag gjorde också listor för att hålla ordning på dagarna. Skönt och väldigt inspirerande att läsa om andra som gått igenom samma sak! Väldigt fint inlägg också!

Svar: Tack så mycket för dina ord! Hoppas du är, eller blir, piggare snart. All pepp och kärlek <3
lindbergellen

hanna, förbanna

sv: eheheh, nä. Vi är pirater när det kommer till serietittande ibland ;) tycker dock att den borde komma till Netflix snart!

Follow