Stockholm, dag ett

Nu har jag vaknat för andra dagen i Stockholm och sitter prick just nu och dricker en kopp te på ett fik medan Johan och Henke jobbar. Rätt fint ändå, det är ju fredag också. De pratar programmering och delar idéer, jag redigerar bilder och försöker kicka igång dagen med champagne- och jordgubbste. 
 
Dimmiga dagar hemma i Oskarshamn innan avfärd, onsdag morgon. Kan vi nu bara ta en minut eller två och försöka ta in att det från Osket tar över FEM timmar med buss till huvudstaden?? Efter en timme har jag tröttnat, efter två värker hela kroppen. Jag hade iallafall förberett lite mackor till oss, så styckade upp resan med matpauser för att ens överleva.
 
På torsdagen tog jag sovmorgon i och med att vi var framme i Stockholm först 23 på onsdagskvällen. Vid tolv åkte jag både tvärbana och tunnelbana själv (!!!!) för att möta upp Johan och Henke. Vi åt lunch på La Neta (bästa, bästa) och satte oss sen på fik. De jobbade, jag läste bloggar.
 
Framåt eftermiddagen tog arbetsdagen slut för dem två och vi promenerade iväg på shoppingrunda. Imorgon (lördag) ska vi fira Majas 30-årsdag och både Johan och jag behöver köpa grejer att komplettera våra outfits med. Jag behöver en väska (och gärna ett par skor) och Johan en kostym.
 
Gillar så mycket alla färgglada hus med flådiga dörrar. Huset här ovan fotograferade Johan för prick ett år sen, och nu råkade vi svänga av på samma gata igen.
 
Och jag har som sagt åkt tvärbana och tunnelbana själv! Gör det såklart helst med Johan fortfarande, men fattar ändå lite grejer nu. Tvärbanan går bara åt ett håll på vår hållplats (går alltså inte att ta fel <3) och sen hoppar jag av vid Gullmars och till sist Medis för att möta Johan och Henke. Efter första gången själv ville jag kräkas och lägga mig i fosterställning, men ändå :))
 
Nu har mitt te nästan svalnat och jag börjar bli hungrig. Idag har Johan och Henke röstat för poké bowl till lunch, men jag är lite skepptisk.. Har ni testat, och vad tycker ni i sådana fall? Sushiingredienser i en skål.. alltså, näääe..

6
rebecca

tyckte inte poke bowl var supergott.. Men åh, stockholm. saknar det så.

Svar: Jag håller med dig, inte min favorit!
lindbergellen

Anonym

Haha, jag delar också upp ohamn-Sthlm i matpauser!! Försöker först hålla mig till Vvik, sen Norrköping osv. men ibland råkat jag nalla på matsäcken när bussen precis kommit ut på E22an...

Svar: Hahaha, känner EXAKT igen det där! Tog första mackan redan på vägen till Vvik..
lindbergellen

hanna, förbanna

smart med matpauserna! Relaterar till när en lyckats göra något på egen hand som en aldrig gjort förut: euforin - illamåendet. Heja dig! <333

Svar: Eller hur, den där konstiga kombinationen! <3
lindbergellen

JUNITJEJ

Vilken trevlig och mysig blogg du har!

Svar: Tusen tack!
lindbergellen

Meg

Haha, någon gång måste vara den första på tunnelbanan! Nu kan du ta dig an Paris metro-system galant :D

Svar: Eller hur! Har dragit mig för det så länge, tvingat Johan att åka med mig osv... haha. Men känns rätt skönt att faktiskt klarat det, även om jag bara åkte samma rutt som vi alltid gör. Men Paris känns som att jag väntar lite med... haha!
lindbergellen

Meg

Haha, någon gång måste vara den första på tunnelbanan! Nu kan du ta dig an Paris metro-system galant :D

Follow