Vecka 41: räta maskor på sticka och min soppfavorit

God morgon! Idag är det ju måndag och det innebär i vanlig ordning att vi kikar tillbaka på hur veckan som precis passerat varit. Den här gången kommer jag dock göra en avstickare från den vanliga listan och istället punkta sådant som hänt, känts och tänkts. Det kan väl vara trevligt med omväxling, tänker jag.
 
Under vecka 41 har jag:
▸ plockat fram mina vinterkängor och börjat fundera på vart jag kan ha lagt mina vantar
▸ vart livrädd för clowner och därför nästan bara gått korta promenader i välbefolkade områden
▸ börjat sticka en pyttegrej för att lära mig, tanken är att sen göra en halsduk till kalla vinterkvällar
 
 
▸ lagat jordärtskockssoppa och älskat varje tugga (har ni ätit? min absolut favorit just nu!)
▸ testat ett nytt sätt för mig och Johan att bestämma middagar på
▸ ätit tacos på veckans tacodag
 
 
▸ mest haft pyjamas på mig, men mellan viloläge hunnit med att bära klänning och knästrumpor
▸ inte gjort något schema för mina dagar: inga punkter att förhålla mig till, ingenting
▸ haft svårt att få ihop mina dagar utan schemat, vilket känns tufft för stunden men är bra i längden (vill jag iallafall tro)
 
 
▸ känt mig vilsen och orolig
▸ funderat mycket över hur jag ska bygga min vardag för att hantera stress och inte springa ifrån det som är jobbigt igen
▸ mestadels haft skitdagar, om jag ska vara ärlig
 
 
▸ gosat med Otto hur mycket som helst, gillar speciellt när han rullar ihop sig som en liten kanin bredvid mig ↑
▸ gått på loppis och hittat två (tre) nya favoriter, taxarna och bordet som ni fick se här
▸ sett hela stranger things och älskat den, trots att jag egentligen inte gillar sci fi och den typen av hittepå
 
 
▸ saknat Johan
▸ hittat ett nytt objektiv jag gärna vill ha till min kamera, tänker att jag kanske ber tomten om den punkten
▸ klippt och klistrat ihop en ny header och samtidigt passat på att ändra färgtema (hojta till om något ser konstigt ut för er!)
 
Innehöll er vecka fyrtioett något speciellt? Roligt, tråkigt, sorgligt, peppt eller spännande? Vill som vanligt gärna veta!
 
Och en sista grej: nu har jag sammanfattat mina passerade veckor de senaste fem sådana, och jag är därför nyfiken på vad ni tycker om denna måndagsvana. Gillar ni att kika över den gångna veckan, eller tycker ni det är trist som attans? Ska jag förändra listorna emellanåt, ha mer bilder som inte setts tidigare eller lyfta någon punkt ni saknar? Berätta gärna vad ni tycker om dessa inlägg, så jag vet om jag ska förändra eller tänka på något speciellt till kommande veckor. Tack och bock!

13
sandra

Alltså bilden på dig i soffan = <33 Så snygg!

Jag gillar verkligen de här inläggen. Känns fint att få ta del av allt genom små inblickar såhär : )

Svar: Åh, tack!! <3 Så roligt att du gillar dem, det gör mig glad!
lindbergellen

Erika

ja jordärtskocksoppa är bäst!

Svar: Eller hur!! Och det bästa av allt: jag har hur mycket som helst kvar från skördefesten (= kan bli fler soppomgångar!).
lindbergellen

Nastasja

Jag gillar också de här inläggen. Tycker om att du är ärlig om när du inte mått bra/haft en skitdag, det är befriande men hoppas förstås att du får fler bra dagar den här veckan. Plus, recept på soppan tack?!

Svar: Vad glad jag blir, tack <3 Och recept på soppan ska jag definitivt fixa!
lindbergellen

rebecca

så fint inlägg. så bra att du är ärlig.

Svar: <3
lindbergellen

hanna, förbanna

jag gillar de här inläggen, och det var roligt med lite omväxling! Gillar också jordärtskockssoppa (så traggligt ord att skriva?) och sparrissoppa, mm-m. Berätta mer om middagsgrejen! Jag och sambon är uuuusla på att planera och bestämma middagar, troligen för att vi bor så nära butiken och kan åka via där istället. Sämst.

håller tummar och tår för att den här veckan blir bättre än förra <3

Svar: Så glad jag blir, tack! Kände mig riktigt less igår och tvivlade så mycket på veckosammanställningarna, men verkar som att ni är eniga om att de ska behållas :) Roligt, tycker jag!Haha jaaa, eller hur! Så himla jobbigt ord att skriva, snurrat om bokstäver prick varje gång jag skrivit det i meningar. Jag och Johan har precis samma problem: vi bor bara ett kvarter från mataffären och går dessutom förbi den på vägen hem från jobbet = lätt att bara köpa något enkelt när en är trött och hungrig.

Jag tänker att jag kanske kan sammanställa mer om middagsgrejen i ett separat inlägg, skulle det kännas bra? Så berättar jag mer om vår tanke, planeringen och middagarna den första veckan då? Hoppas det känns ok!

<3<3<3<3
lindbergellen

erica björkander

Riktigt härlig blogg!

Svar: Tack så mycket!
lindbergellen

Finurliga fröken

Tycker såna här inlägg är jätte kul att läsa. Jag har ju själv en lista varje söndag om de bästa under veckan.
Svar:
De är bara den som är vit och brun. Dom andra är vita och svarta i olika mönster. Och mamman är ju helt vit och pappan vit och svart. Men pappan är fatiskt lite brun på öronen. Så antar att det kommer därifrån.
Kram

Svar: Roligt att du gillar det!
lindbergellen

Sandra Leone

Älskar sådana här inlägg och så himla fint att du blandar högt och lågt. Kul att du börjat sticka, det är så himla mysigt.

Svar: Vad glad jag blir, så roligt att du gillar dem! Sticka är verkligen mysigt, men lite svårt när en besitter 0 tålamod... :)) hehe. Hoppas dock på att jag lyckas ta mig till den där halsduken en dag.
lindbergellen

Felicia Karlström

Vilket härligt inlägg du! :) Har lagt till dig i mina bokmärken nu, gillar verkligen din blogg!

Svar: Vad glad jag blir, tack <3
lindbergellen

Meg

Ibland vill man bara läsa saker i punktform, så ja, dessa inlägg får tummen upp av mig! Och vad fasen är grejen med alla clowner nu för tiden?! Vart kom de ifrån??!?!

Svar: Vad roligt, tack! Jag gillade faktiskt också den här varianten, så den kommer helt klart också användas framöver. Undrar prick samma sak! Än har vi inte haft någon där jag bor, men det är väl en tidsfråga :(
lindbergellen

Heléna

Jag gillar upplägget med veckosammanfattningen! Det är ett roligt sätt för oss som läser din blogg att dels lära känna dig och även hålla oss uppdaterade om saker omkring dig - behåll gärna veckosammanfattningen :D Roligt med alla fina bilder också - framför allt på dig och Otto :D Hoppas du har haft en fin start på den här veckan <3 Kramar <3

Svar: Vad glad jag blir, tack!! Veckosammanfattningarna får definitivt vara kvar, de verkar mer uppskattade än vad jag trott :)<3<3
lindbergellen

madeleine dufva

gillar!!! både på detta viset och som du skrivit förut ✨ så fin du är förresten! och grym lyckats byta om från pyjamas en dag med. det är ju så mycket svårare än en kan tro.. när jag var sjukskriven kändes det som att det kunde gå veckor mellan dusch och pyjamasbyte ehe.. men det gör faktiskt SÅ mycket när en väl orkar...!! heja dii 😚

Svar: Blir sååååå glad av din kommentar, tack!! <3 För visst är det så, vissa dagar är det SÅ stort att ens orka ur sängen. Tack, och kram!
lindbergellen

Vicky

gillar också! lätt att få ett helhetsintryck av hur man (eller du) har det och sånt. och jag älskar också jordärtskockssoppa <3

Svar: Så kul, tack!! Hehe, längtar så mycket till imorgon då jag ska laga det till lunch, mmmm!
lindbergellen

Follow