Veckosammanfattning vecka: 39

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Skördefest på Öland! Alltså, jag älskar Öland. Johan är uppvuxen där (bland annat, de har även bort i Sydafrika och i Ghana!?!?!) och hans mamma bor kvar i ett gult hus med hallonbuskar runt knuten. Den här helgen gick vi på loppisar, klämde på pumpor och köpte te.

och som inte var planerat:
Blev sjuk :(( Fick feber under måndagen (vaknade för övrigt måndag morgon och fick torka kräks i två rum pga magsjuk hund :)) kult) och har sen vart dålig hela veckan. Feber, halsont, hosta och sådär. Hatar det.

och något nytt jag gjorde:
Detta är en hemlis än så länge, men jag lovar er att visa snart. Ledtråd: jag har bytt ut något som jag nu i höst haft i prick tio år..

Ett tips från veckan:
Brygg en kopp te, ta en stor tesked honung (jag har för tillfället med citronsmak) och pilla i två-fyra halstabletter. Lent och skönt för en trasig hals.

Veckans upptäckt:
Jag rensar inte min tehylla tillräckligt ofta: hittade i veckan te med utgångsdatum 2013.. Gissningsvis håller te mycket längre än vad datumet på förpackningen säger, men när datumet passerats med tre år vågar jag inte chansa.

Godaste maten jag lagade:
Soppa med tomat och röda linser. Ska göra om den någon dag tänkte jag, så ni kan få recept och bättre bilder.

Veckans musik/film/serie:
Paradise Lost: the child murders at Robin Hood Hills. Har ni sett Making a Murderer på Netflix? Om inte, se den! Och har ni sett den bör ni också kika på Paradise Lost som går i samma tema, fast kan ses på HBO. Med urkasst polisarbete och tvivelaktiga bevis döms tre tonåringar för de brutala morden av tre 8-åriga pojkar under tidigt 90-tal. Gripande, hemsk och totalt jävla vansinnig dokumentärserie i tre längre delar.

Veckans självis:
Påklädd och klar för första gången på hela sjukveckan :)) Tänkte: gul scorf på skördefest!

Veckans känsla:
Febrigt.

En klädsel från veckan:
Detta mycket intressanta smygfoto från skördefesten får representera veckans klädsel (pga enda gången jag hade ordentliga kläder på mig..): kängor, jeans, vinterjacka (!!) och den gula scorfen.

Veckans gif:

Otto får äran att ta gif-platsen efter vår sjukvecka <3 mitt lilla hjärta

Veckans betyg:
2/5, blir lätt så när en är sjuk hela veckan. Hur är det ens möjligt, förresten? Att liksom inleda måndag morgon med halsont, mot kvällen få feber som håller i sig ett par dagar, när febern börjar släppa så börjar hostan osv. Hoppas såklart på en bättre vecka för 40, men framförallt en frisk sådan! 


Jag är som vanligt nyfiken på hur er vecka 39 var. Hände något roligt? Var du med om något fint, eller kanske sorgligt? Befann du dig också på skördefesten? Berätta gärna, så förändrar vi lite utav denna envägskommunikation. Och tills vi hörs nästa gång, håll er friska!

10
Nastasja

Saknar verkligen något liknande en skördemarknad i Borås. Vill med kunna köpa råvaror så! Och du, krya pårej. Min v39 var fullspäckade med allt från föreläsning med Genusfotografen, 4årskalas till bloggläsarträff, plugg och Halmstad-weekend :)

Svar: Finns det inget liknande i närheten? Annars rekommenderar jag verkligen Ölands skördefest, hela ön är full med loppisar och marknader där en kan handla alla typer av egenodlat. Det finns en liknande variant även på våren, Öland spirar!Det låter som din vecka 39 var väldigt fin! Fullspäckad, men fin.
Ellen Lindberg

Linnéa - The Hungry Gosling

Så mysigt med skördemarknad!

Svar: Verkligen! Stämningen är helt fantastisk.
Ellen Lindberg

hanna, förbanna

älskar skördemarknader! Ungefär det bästa med hösten!
Usch för att vara sjuk, krya krya krya på dig! <3

förra veckan var jag och bebis på dejt med en kompis och hennes bebis, så var vi ett litet gäng och såg på bio och i lördags roadtrippade jag och bebis med min kusin och levererade höns, haha! Det var en ovanligt bra vecka för mig, faktiskt.

Svar: Åh ja, visst är det!! Stämningen är helt fantastisk, + allt närodlat en kan köpa med sig till kommande middagar. Fint! Tack <3 Blir förhoppningsvis piggare under veckan, hoppas jag!
Det låter verkligen som en fin vecka. Gick dejten med bebisarna bättre nu än förra gången? Minns att du nämnde att din lilla inte var så intresserad av en kompis, haha. Låter dessutom väldigt spännande med "levererade höns", haha!? Tur att din vecka var bra! Hoppas denna blir detsamma.
Ellen Lindberg

Fredrikapåvinden

Mysigt med skördemarknad! Men fy vad trist att va sjuk! :( Hoppas du känner dig bättre nu! <3

Jag hade en fin vecka förra veckan! Var på konsert i mysig liten lokal, dansade, plockade svamp och hann sy lite också.

Svar: Jag är lite piggare, men hoppas att veckan kan göra mig helt frisk (verkar som det är något långdraget jag åkt på :( ) <3
Låter som en väldigt fin vecka! Lyllo dig som hittat svamp också, så mysigt. Både själva plockningen och matlagningen. Ser fram emot att läsa ikapp mitt Bloglovin'-släp och se din vecka i lite bilder!
Ellen Lindberg

Christin

Gillar verkligen det här upplägget, fint att se vad man faktiskt gjort och känt på en vecka. Jag vet knappt vad jag åt till kvällsmat. Kanske härmar någon dag, och att du kryar på dig. kram!

Svar: Det här hjälper mig att minnas också, för jag minns i vanliga fall inte vad jag gjorde ett par timmar tidigare. Men jag fyller liksom i lite smått under veckans gång, sen finjusterar jag såklart på söndagen/måndagen, men den hjälper mig att hålla koll på mitt liv. Låter som något liknande kunder vara bra för dig också! Du får jättegärna härma, jag har själv tagit konceptet från Sara (finns länkad i första sammanfattningen). Kram!
Ellen Lindberg

Anonym

Åh där var en fin skördemarknad i Lund för ett tag sedan, galet mysigt!! Kram på dig

Svar: Så härligt att höra! Jag har aldrig vart på skördemarknad i övriga landet, men fint att höra att även de är mysiga att gå på. Tack!
Ellen Lindberg

myrtillus.blogg.se

men vilken mysig lista! superkul att läsa, och jättefina bilder! synd på förkylningen bara - hoppas du kryar fort :-)

Svar: Vad glad jag blir, tack för omtanken <3
Ellen Lindberg

hanna, förbanna

sv: jo, den här bebisen var lite lugnare och inte lika "på" som den förra, så hon tyckte inte att det var så farligt. Värst var att träffa bebisens mamma, men som tur var gick det över snabbt!

hahaha, det är inte mer spännande än att min kusin är hönstokig och kläcker fram fler än hon kan ha kvar - dessutom hade hon bestämt sig att bara ha ankor över vintern i år. Min mamma köpte således några höns av min kusin, så vi packade dem i bilen och körde (väldigt försiktigt i kurvorna) ut dem till henne!

Svar: Haha åh, bebisar alltså <3 Hur de redan som så små kan känna att "nepp, det här är jag inte med på", haha. Skönt att det gick bra iallafall!
Hahhaa kul grej ändå!! Att vara hönstokig, intressant hobby :´) Jag skulle jättegärna vilja ha ett par höns längre fram i livet, när jag har den där villan på Öland, hehe.
Ellen Lindberg

BySiri - the life of a creative mind

Svar: Ja Norge i mitt <3 Har du vart här?
Men va, finns det Stavanger-koppar? Nu blev jag jättenyfiken, hur ser de ut?? :)
Jag älskar vitt-blått lantligt porslin och längtar till vi inte hyr möblerat i 2a-hand utan har våra egna saker i framtiden, då blir det mycket loppisar för mig den :D

Jo det är verkligen drömmen! Åh Öland som är så himla fint, hoppas att du hittar ditt torp där i framtiden då kommer jag sitta och häpna över alla underbara bilder därifrån haha :)

Och skördemarknad! Det måste jag se om jag kan hitta här någonstans, älskar den översta bilden btw :) Trist att ni var sjuka du och hunden bara, hoppas ni kryat på er nu :)

Svar: Nej, tyvärr aldrig! Men vill gärna ge mitt grannland ett besök någon gång, miljöerna ser helt fantastiska ut på bild. Åh, ja! Kopparna och assietterna på denna bild (från min Instagram) är märkta Stavanger: https://www.instagram.com/p/_eGnnGAUOH/?taken-by=lindbergellen Du måste kolla in serien, så oerhört fin! Hur är loppisarna i Norge?
Haha åh ja, då kan vi dela lite på min Ölands-dröm! :') Så fint ändå!

Vill bara inflika också att jag blir så glad av att du hittat hit. Dina kommentarer värmer verkligen i höstmörkret. Tack! <3
Ellen Lindberg

BySiri - the life of a creative mind

Alltså det finaste med Norge (och lite drygt fotomässigt men underbart själsmässigt haha) är att det är omöjligt att fånga naturens storslagenhet på bild, det är så mycket vackrare och maffigare när man står där vid bergsfoten och blickar upp än vad som går att fånga på bild,

Norge är dock sjukt dyrt att semestra i men vi har tänkt att vi ska ta oss runt i nationalparkerna med tält eller någonting bara för att kunna se mer av naturen :)

Rekommenderar verkligen Norge ! Och det är socialt accepterat att "slå av en prat" med totala främlingar när man är ute i naturen, ses snarare som ohyfsat att inte hälsa när man går förbi varandra "ute på tur" ;)

Men åh vilka mysiga, jag fick kanske en lite konstig association här men tycker att kopparna o assietterna påminner mig om mysiga höstkoftor på något vis? Superfina ju ! Kul att Stavanger har en egen serie.

Har dessvärre inte vart så mycket på loppisar pga bodde i mini-källare till augusti och har inget körkort men de jag kollat in i stan som fretex (stadsmissionen) kan sälja ett hm-linne för 90kr typ så har slutat gå på de :p

Hoppas på att hitta en annan som gärna går på loppisar när vi flyttat nästa gång så vi kan åka runt och titta ute på landet för där tror jag det finns mycket fina saker till mycket bättre priser :)

Ja det är så fint att man kan dela drömmar sådär via internet ! Andras bloggar har gett mig så himla mycket genom åren och jag älskar att kika in här t.ex. pga hur du skriver och att du tar så fina bilder :) Det här med långa kommentarer är nog lite min grej btw haha, finns ju så mycket att säga ibland ;)

Men åh vad glad jag blev nu det värmde verkligen att få höra det, tack <3 :D

Svar: Din beskrivning av naturen <3 Tänker att det såklart är lite tråkigt för oss fotointresserade att det kan vara svårt att avbilda naturen och miljöerna, men bara en får se det magiska med egna ögon så hade jag vart nöjd. Låter helt fantastiskt när du beskriver!
Haha ja, mysiga höstkoftor är nog en helt rimlig association! Det är precis i de sammanhangen jag gillar att använda dem: när jag krupit ner i varma kläder, dragit på mitt ett par raggsockor och bryggt en tekanna. Då gör sig kopparna till sin fulla rätt! :)

Låter som att priserna inne i stan kan vara sådär.. :( Trist! Hoppas dock att du hittar någon att åka till landet med, tror definitivt att priserna där är annorlunda. Så är det ju alltid på landet. Och det är oftast där guldkornen finns också: gamlingar som säljer av sina samlingar osv. Gillar det! (Och lovar att jag hör av mig om jag har vägarna förbi någon gång framöver, så kan vi åka på loppis i Norge ihop!)

Det är det absolut bästa med internet, skulle jag säga! Att kunna inspireras, och inspirera. Att en liksom kan dela sin vardag med andra samtidigt som en tar del av deras, sån fin grej! Gillar dina långa kommentarer så mycket <3
lindbergellen

Follow