Hej!

Hallå där!
Jag heter, som ni kanske redan listat ut, Ellen och det här kommer framöver vara min kreativa lilla oas där tankar och känslor kan florera fritt i text och bild. Här kommer jag med andra ord samla lite av varje, något jag brukar beskriva som att jag fotograferar och skriver känslor. Ni har tidigare hittat mig på lindbergellen.se, men nu är det alltså .com som gäller framöver!
 
Jag bor på åttio kvadratmeter tillsammans med J och hunden Otto, i en liten kuststad i Småland. Jag älskar att gå på loppis och dras per automatik till fint retroporslin och plåtburkar. Jag gillar hallon och vattenmelon, feminism och medmänsklighet. Hemma hos oss lagar vi vegomat (inte alltid veganskt, men alltid vegitariskt) och pratar om livet. Just nu tillbringar jag en hel del tid att sova, vila och försöka återfå en sund syn på vardagen eftersom jag nyligen fick "Utmattningssyndrom" skrivet på ett brev från Landstinget. Mellan varven av fotografier, vegorecept och tips för att sätta sticklingar av elefantöra kommer vi kanske emellanåt också beröra tillståndet "gå in i väggen" och känslan när ens förälder får diagnosen alzheimers.
 
Vi får helt enkelt se vad det blir av detta. Förhoppningsvis en fin och härlig plats att hänga på, i värsta fall ett litet arkiv från en trist vardag. Jag tänker mig iallafall att kravlöst och ärligt får vara pelarna för detta. Häng med vetja!
Psst! Har du några frågor eller funderingar går det jättebra att ställa dessa i kommentarsfältet nedan, eller maila mig på [email protected] så svarar jag så fort jag kan. För att följa mig via Bloglovin' kan ni klicka här eller på plustecknet högst upp i menyn.
Ha det fint!

6
Kajsa K

Ellen! Jag hänger med, hur härligt eller trist det än blir. Jag har varit sjukskriven av samma anledning sedan i vintras, men har precis försökt börja plugga lite smått igen. Det ska bli intressant att läsa dina tankar. Puss och ta hand om dig!

Svar: <3<3<3<3
Ellen Lindberg

Christin

Jag med! Härligt eller trist, fast trist kanske är härligt. Fint att du är här hur som helst!

Svar: Tusen tack för välkomnandet!! Fint att se att du är här, det värmer verkligen.
Ellen Lindberg

Maja Forsberg

Vilka fina foton!

www.jaggerdigminmorgon.blogg.se

ensekundtusentankar.blogg.se

Bokmärker bloggen :) älskar elefantöra!

Svar: Kul! :) Hoppas du kommer trivas!
Ellen Lindberg

Nastasja

Hittade precis hit och fastnade direkt, så har läst allt du postat hittills, haha. Fint att börja följa någon ny!

Svar: Herregud vad glad jag blir! Tusen, tusen tack.<3<3
Ellen Lindberg

patricia

Kärlek vid första ögonkastet! Fantastisk, fin, härlig och öppen blogg du skriver. Den åker direkt in bland favoriterna.

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tusen tack <3
lindbergellen

Follow