sammanfattning vecka: 36

Det här med listor är lite utav min grej, och när jag såg fina Sara (tips!) sammanfatta sina veckor tänkte jag direkt att det är en kanonidé. Jag knycker med andra ord listan (men har gjort lite ändringar) och här får ni alltså en sammanfattning av min vecka 36!

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Vilade väldigt, väldigt mycket denna vecka: alltid planerat numera. Satt även på en buss till Stockholm. Drog också igång lilla blögga igen, planerat sen någon vecka tillbaka men sattes i verket först nu. Heja, heja!

och som inte var planerat:
“Råkade” shoppa lite tidigare i veckan. Mer bestämt ett par jeans (köper aldrig jeans!?), finbyxor, tröja + halsduk. Allt bara för att jag ville ut och kika läget efter flera dagar innanför samma väggar.. men aja, är förberedd för hösten iallafall! Försökte även mig på att packa en resväska utan att skriva en lista först, gick sådär.. Sen så! (Tur dock att jag inte gick prick efter nedan lista, då hade jag glömt mitt pass..)

och något nytt jag gjorde:
Detta var svåraste punkten. Alltså, tror inte jag gör så mycket nytt i mitt liv? Packade en väska inför ett par dagar i Spanien, det är helt nytt för mig. Aldrig besökt Spanien, kan faktiskt räkna mina utlandssemestrar på en hand.. (I februari var jag dock två veckor i Indien, tänkte att vi skulle kika på det någon gång. Skulle ni vilja se det?)

Ett tips från veckan:
Våga ta tag i de saker som du borde göra men skjutit på länge pga gör för ont.

Veckans upptäckt:
Det är skönt att tvätta. Doften av nytvättat är så lugnande.

Godaste maten jag ätit:
Så ledsen nu att jag typ inte minns längre bak än någon dag på sådana här punkter :( Det jag minns är typ fiskgratäng på tofu och svampsoppa på burk.. haha. Tror dock att det var denna vecka J lagade morotsstroganoff, det var en fullpoängare!

Veckans musik/film/serie:
Cirka alla chill-spellistor på Spotify. Typ den här och den här. Har ni tips på andra listor i samma anda får ni jättegärna länka dem här nedan, enda kravet är att det ska vara lugnt och skönt och inte för jobbigt för hjärnan att lyssna på.

Veckans självis:

Veckans känsla:
Alla veckor är berg- och dalbanor numera. Denna vecka har mest gått i gråskala och känts rätt avtrubbad, om jag ska vara ärlig. Något fint var iallafall välkomnandet här efter detta inlägg, ni är så himlans fina.

En klädsel från veckan:
Svarta byxor och randig skjorta, de få timmarna jag klätt mig i ordentliga kläder istället för pyjamas eller myskläder..

 
Veckans gif:
(Honey Boo boo, haha alltså vilken stjärna <3) 

Veckans betyg:
36:an får 2/5 i betyg av mig, mest pga att den vart rätt jobbig att ta sig igenom. Bättre lycka nästa vecka! Den spenderar jag dessutom i betydligt varmare klimat och förhoppningsvis med ett lättare sinne. Jag kommer hänga lite på en gård för hundar som räddats från ett tragiskt liv, bättra på brännan och kanske lära mig dricka öl. Mest ska jag dock chillaxa, bara vara och göra ingenting. Ser så mycket fram emot det.
 
Vi hörs när jag är tillbaka på svensk mark igen. Tills dess får ni gärna berätta något fint i en kommentar nedan, så har jag ett par rader från er att komma tillbaka till om ett par dagar. Typ hur er föregående vecka var, något speciellt ni längtar efter eller vad hjärtat säger just nu. Och glöm inte: ha det bra!
 

13
FrökenTV, bloggen om tv och film

härligt med en veckolista

Svar: Roligt att du tycker det!
Ellen Lindberg

Sörmland

Tack för ännu ett bra inlägg!

Svar: Tack för responsen, det värmer!
Ellen Lindberg

hanna, förbanna

jag brukade kika in på din förra blogg då och då tidigare, så jag är superglad att du är tillbaka på Internet igen! (hur snygg var inte självisen?!)

något jag ser fram emot: att uppleva Tova och att snart kanske få flytta in i vårt alldeles egna hus!

Svar: Åååh, vad glad jag blir! Så himla roligt att du kikade in förr, hoppas du kommer gilla även denna.
Väldigt, väldigt fina saker att se fram emot! Hoppas allt går bra, och lycka till <3
Ellen Lindberg

Johanna

fin du är!

Svar: Tack!
Ellen Lindberg

Ilse

Superroligt gif på slutet haha.. Denna veckan var också ganska jobbig för mig, usch :(

Svar: Haha ja, visst är den fantastisk! Hoppas verkligen att förra veckan var bättre för dig, och att denna även vart och är fin. Kram!
Ellen Lindberg

ISA

men wow, snygg selfie du fick till då! Och roligt att du hakat på dessa veckosammanfattningar, tycker sånt är fint att läsa :)

Svar: Men åh, tack!! Roligt att du gillar det :)
Ellen Lindberg

Christin

"alla veckor är berg- och dalbanor numera. Denna vecka har mest gått i gråskala och känts rätt avtrubbad, om jag ska vara ärlig."

Fint att du är ärlig. Hjälper oss som också är i karuseller just nu. kram!!

Svar: Känner mest bara <3<3 över hela din kommentar. Jag tror att ärlighet är det enda som hjälper mig själv, men också alla er andra i liknande situation. Tillsammans blir vi starka!
Ellen Lindberg

Daniella 🌙

Men vad fint du skriver!

Svar: Tusen tack!! <3
Ellen Lindberg

Zyllah

Mycket fyndig lista. Jag skulle också behöva ge mig ut och köpa någon tröja nu till hösten eftersom att jag knappt har nå kläder kvar efter rensningen i somras. <3

Svar: Visst är det verkligen så, att det är i säsongsövergångarna som en upptäcker att garderoben är lite väl tråkig eller tom. Kul att kika på nytt iallafall!<3
Ellen Lindberg

Fredrikapåvinden

Så fint med sånna här listor tycker jag. Att liksom få kika in i nån annans liv en stund! Så najs att hänga i spanien! Lite avis känner jag mig allt ;)

Svar: Så himla roligt att du gillar det! Listor blir det mer av, mvh listperson :) hehe! Första delen av Spanienresan finns nu uppe på bloggen, om du är nyfiken!
Ellen Lindberg

Linnea Aurora

Nytvättat är bästa lukten!!

Svar: Verkligen!!
Ellen Lindberg

Fröken Tö

Såklart att man vill läsa om Indien! Har själv funderat att åka dit och skulle behöva lite tips! Ha en fin fredag!

Svar: Så roligt att höra! Då ska jag knåpa ihop ett inlägg eller två om landet och resan, så håll dig uppdaterad så du inte missar det. Kul!
Ellen Lindberg

madeleine dufva

du är så fin!! hoppas du har en härlig semester nu, samla all positiv energi du kan så blir det kanske lite, lite lättare när du kommer hem sen 💕

Svar: <3<3<3<3
Ellen Lindberg

Follow