veckans bästa dag, lördag

Det är något speciellt med helg, oavsett om jag arbetar i veckorna eller nu som sjukskriven. Även att jag alla andra dagar också kan sova hur länge jag vill, bara kan och ska ägna mig åt sådant jag gillar och blir lugn av så är det ändå en speciell känsla att vakna en lördagsmorgon. Jag antar att det till stor del handlar om någon omedvetet vana att liksom älska helg, men jag tror även att min hjärna ännu inte riktigt tagit in att jag måste vara hemma ett tag för att kunna jobba sen och därför fortfarande tycker att helgen är de bästa dagarna pga "lediga".
 
Något som faktiskt är bättre med lördag och söndag kontra vardagar är att jag inte vaknar upp själv, utan att även J är hemma med mig. Vi kan ligga och halvsova till lunch om vi vill, och sen äta lång frukost framför någon serie eller så. En lördag rätt så nyligen dukade vi upp till frulle i vardagsrummet och såg ett avsnitt av Sommaren med Ernst.
 
På tal om Sommaren med Ernst, har ni sett? Jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Jag gillar den typen av program i kategorin lätt att titta på-tv, jag tycker det är roligt när herr Kirchsteiger sticker iväg med sina liknelser och förklaringar om hur vackert något är men han ger mig emellanåt också ett oerhört obehag i hela kroppen. Liksom, finns han på riktigt? Är det en karaktär, eller beskriver han allt i sitt liv som "färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst"? Jag kan verkligen inte förstå, kan ni?
 
Samma eftermiddag som ovan frukost ägnade jag mig också åt att plantera om ett stort gäng växter här hemma. Allt från aloe vera-djungel till sticklingar av elefantöra. Men det kikar vi på en annan gång!

4
Emilie Levinsson

Håller helt med dig! Helger är något helt speciellt även fast man är ledig:)

Svar: Helt klart! :)
Ellen Lindberg

Sandra Bergström

Haha jag älskar reflektionen av Ernst. Jag brukar fundera över samma sak, hela alltet, hela hans väsen känns som en sorts seriefigur. Har du sett avsnittet där han planterar en ros utomhus? "Har man inte vett att fjäska för en ros, då är man illa ute" haha. Åh, insåg precis det ironiska i att jag KAN citera Ernst haha

Svar: Hahaha ja, preciiis så! Seriefigur är rätt definition, kan liksom inte sluta fundera på om han verkligen existerar eller inte. Har sett avsnittet med utomhusplanteringen, (är dock inte så duktig så att jag kan citaten utantill, haha) såg nog mest ut såhär när jag och min sambo tittade på den scenen: ????. Måste erkänna att det dock känns rätt skönt att dela denna konstiga känsla och funderingar med någon!
Ellen Lindberg

Ronette

Heheh jag "träffade" Ernst kort på Bokmässan förra året och tänkte, måste säga nåt för att se hans respons och hur han är i verkligheten. Och asså ja, då var han i alla fall prick som i tv-programmen. En total-lugn överpositiv person.

Svar: Jag älskar "måste säga nåt för att se hans respons och hur han är i verkligheten", hahahha!! Sååå bra att ta chansen när den ges liksom! Helt crazy, då r han ju kanske inte någon seriefigur trots allt.. Så fint men märkligt!
Ellen Lindberg

Johanna

Men åh vilken fin blogg du har, och älskar inlägget! Har funderat på att ta sticklingar från en elefantöra-planta, men vet inte exakt hur man gör? Du skulle inte vilja/kunna lägga upp en mini-guide om hur man tar sticklingar på just den växten, hehe.

Svar: Men åh, tusen tack!! <3 Absolut, en guide för elefantöresticklingar kan jag knåpa ihop, så håll dig uppdaterad. Roligt!
Ellen Lindberg

Follow