De sista dagarna

 
Hur skönt är det inte att det är 2017 när vi vaknar upp idag?
 
 
Men innan jag hinner göra något av den första dagen på året tänkte jag att vi ska kika lite på de sista dagarna från 2016. Under torsdagskvällen hoppade jag i en klänning och gjorde mig klar för middag i Kalmar med Johans familj exempelvis.
 
 
Hade ju såklart med mig den här fina ↑
 
 
Johans pappa hade bokat bord på en libanesisk restaurang, men när vi kom dit sa dem att vi var en timme sena och att de tänkte stänga.. jahapp! Vi promenerade därför till ett indiskt ställe, och inte mig emot → jag älskar ju palak paneer!
 
 
Fy sjutton vad jag uppskattar middagar ute med familj. Johan och jag äter väldigt sällan ute eftersom det vegetariska utbudet i våra trakter är så dåligt, och Johan som också är utbildad kock lagar minst lika gott hemma. Men att gå ut och äta indiskt (som vi sällan lagar hemma) och dessutom göra det med familj, fint som attans!
 
 
 
 
Dagen efter, alltså fredag, klädde vi på oss varmt och gick ut på ett alvar som vi är granne med.
 
 
Med oss hade vi dessa två luringar ↑ Annas Chloe och Malins Dylan, båda två spanska gatuhundar från SOS Animals. I september var ju jag, Anna och Maria och hälsade på SOS i spanien och hängde med hundarna där, för den nyfikne finns de två första delarna om den resan att hitta här och här.
 
 
Även om detta verkligen ser ut som exakt samma dag så är den här från vår alvarsrepris under nyårsafton.
 
 
De här två alltså <3 De hämtar varsin pinne och springer sen med dem i munnen under två timmars promenad :))
 
 
Ölands alvar! För er som inte vart så mycket på Öland utöver de stora badstränderna rekommenderar jag verkligen promenader på alvaren. Först var det så märkligt för mig att vandra in på någons mark, promenera bland kossor och får, men herregud så härligt det är. Så rogivande och harmoniskt. Och miljön på dessa platser liknar verkligen inget annat jag sett innan!
 
 
Hoppas att ni vaknar upp pigga och glada idag! Om ett par timmar åker jag hem igen, och då ska jag banne mig sätta igång att rensa så att mina önskningar för 2017 kickar igång direkt. Hur inviger ni det nya året?

3
hanna, förbanna

så fina bilder, Ellen! Vi invigde det nya året med att åka till mina föräldrar och gratulera dem till 30 år som gifta <3

Svar: Tusen tack <3 Men ååååh, så himla fint!
lindbergellen

Nastasja

Åh, indiskt, älskar! Och hundbilderna är heeelt fantastiska.

Svar: Indiskt är guuuudomligt för smaklökarna! Tack <3
lindbergellen

Ronette

Så bra att utemiddagen blev perfekt ändå. Och alltså Öland, gud vad en skulle vilja vara där oftare. Så fint!

Svar: Åh ja, Öland är magiskt! Så himla glad för att vi ändå har så nära dit.
lindbergellen

Follow