Här är mina nya glasögon

 
Hallå, jag har ju missat att visa er mina nya glasögon under denna latmaskvecka!? Här är dem ↑ 
 
 
Runda, brunmelerade och ur ultralight-kollektion.
 
 
Och om jag trivs! Dels för att bågen är så himla lätt och aldrig känns i vägen (har annars alltid haft problem med att mina glasögon känts i vägen när jag äter mat eller tittar på något nära) men också för att jag verkligen, verkligen gillar modellen.
 
Det är så himla skönt att äntligen ha ett par som jag vill använda, istället för ett par som jag måste ta på mig när linserna strular och ögonen behöver vila. Mina senaste var ju rödlila i en mer 60-talsmodell (finns på bild här) och dem har jag inte riktigt trivts i efter att jag färgade bort mitt röda hår → men den nya bågen kommer förhoppningsvis följa med länge!
 
 
Så jag firar in glasögonbytet med bland annat lite bra läsning från Sandra ↑ Har ni läst Allt som blir kvar? Om ni har, vad tyckte ni om den? Jag läste Sandras Det handlar om dig och älskade den men är inte klar med Allt som blir kvar än (men gillar den mycket så här långt!). Ser så mycket fram emot att min utmattning lägger sig så pass att jag kan läsa på riktigt framöver, utöver Allt som blir kvar har jag nämligen också Stanna, Jag är inte perfekt, tyvärr och Ibland mår jag inte så bra.
 
Det blir ett par bra bokmånader framöver, det känner jag på mig! Har ni tips på något annat en bör läsa och inte får missa? Tipsa gärna!

10
Hilda Gullberg

Så himla fina! Hos vilken optiker fick du tag på dessa? är nämligen på jakt efter nya glasögon själv :)

Svar: Men åh, tack <3 Jag köpte dem hos speacsavers. De finns i deras ultra light-kollektion, så kika där om du vill kolla på dem IRL :)
Ps! Jag har flyttat och hittas nu på www.ellenlindberg.se, vi ses där!
lindbergellen

Driva

Verkligen jättefina! Är också på jakt efter nya glasögon, så jag undrar samma som Hilda :)

Svar: Tusen tack! Jag köpte dem via speacsavers, så kika där :)
Ps! Jag har flyttat och hittas nu på www.ellenlindberg.se, vi ses där!
lindbergellen

Emma

Superfina! De passar dig sååå bra!

Svar: Tusen tack <3
lindbergellen

hanna, förbanna

de passar dig hur bra som helst!

Svar: Så snäll du är, tack <3
lindbergellen

Finurliga fröken

Jätte snygga! Passar dig perfekt. Jag skulle verkligen behöva gå till optikern och kolla om min syn förändrats och skaffa nya glasögon. Kram

Svar: Tusen tack <3
lindbergellen

Tobias Lindkvist

verkligen jättefina glasögon! passar dig hur bra som helst.

Svar: Vad glad jag blir, tack!
lindbergellen

Ronette

Jättefina! Har tänkt ett tag att jag också skulle vilja ha sådana som är lite melerade i färgen. Har också glasögon nämligen som jag borde använda ibland, men det bara blir inte. Stackars ens ögon ju.
Och lästips: Jag vet allt det här.

Svar: Tusen tack! Åh ja, jag känner igen det där.. Jag har ju vanligtvis månadslinser... som jag använder betydligt längre en än månad.. haha :(
lindbergellen

Vicky

superfina glasögon men föll mest pladask för TRÖJAN! är helt besatt av pikékragar just nu.

Svar: Åh ja, kragar <3
lindbergellen

Jenny Pettersson

snygga gajjor på snygg tjej! :)

Svar: Men åh, tack <3
Ps! Jag har flyttat och hittas nu på www.ellenlindberg.se, vi ses där!
lindbergellen

Malin

Wow, snygg person i snygga brillor! Jag förstår att du är nöjd. Jag är lite halvt om halvt på jakt efter nya brillor, så undrar som de andra: var kommer de här ifrån?

Jag förstår att det känns trist att inte kunna läsa och jag håller tummarna för att du snart kan det igen. Det är ju en av de härligaste grejerna som finns! Jag sammanfattade förra året i böcker häromdagen, så för tips kan jag rekommendera det inlägget på min blogg. Hade jag inte kommenterat på mobilen hade jag länkat det till dig direkt! Hoppas du hittar det! Kram

Svar: Men åh, vad glad jag blir. Tack <3 De är från speacsavers :)
Ska verkligen kika in det inlägget, så himla passande! Tack för tipset <3
Ps! Jag har flyttat och hittas nu på www.ellenlindberg.se, vi ses där!
lindbergellen

Follow