Realtidsblogg: hej från ett snöigt Öland

 
Idag får det bli realtidsblogg, kul va? Vanligtvis tidsinställer jag ju inläggen hit eftersom planering och struktur är det enda som fungerar med min utmattning, men den här veckan har jag vart en riktig latmask. 
 
När jag blir gräsänka (som den här veckan, när Johan vart kvar på Öland) ligger jag i sängen eller soffan all ledig tid och får noll rimliga saker gjorda :)) Så i tisdags när jag såg ut så här ↑↓ packade jag en väska och gick hem till Charlotte för att sova där istället. 
 
 
Och det är i princip det jag åstadkommit den här veckan → två nätter hos Charlotte, en ny serie sedd och en ny stickning påbörjad, sen tar listan slut. Hehe! Så i onsdags när trafikverket stängde av ölandsbron blev jag supernervös för att inte komma över till ön inför helgen. Som tur var öppnades bron igen och jag kunde åka över som vanligt igår, men det efter att jag 1. höll på att missa bussen Kalmar-Öland och 2. höll på att halka när jag sprang framför för att stoppa den :)) Resan slutade också med att bussen tvärdog hållplatsen innan min slutstation. Att åka buss på ett blåsigt, snöigt och kaosartat Öland var verkligen en upplevelse..
 
 
Men jag kom fram, och idag vaknade jag och Otto upp med ett vintrigt landskap utanför fönstren. Så himla fint. Min plan för idag är att fortsätta göra ingenting, men nu under lite mer rimliga former. Jag ska se sista avsnittet av serien jag hittat, läsa ifatt era kommentarer om vad ni jobbar med och dessutom ta igen mitt Bloglovin'-flöde. Och såklart ta en och annan promenad med knarrande snö under kängorna!
 
Hur skönt är det inte med en extra lång helg? Frågar ni mig så: jätteskönt! Vad gör ni idag förresten? Hoppas ni inte blåst eller snöat bort under de senaste dagarna bara!

6
Rebecca

åh, vad är det för serie? :D

Svar: Den heter La trêve och finns på Netflix! Gillar den, även om den är lite rörig :)
lindbergellen

Emma

Så skönt! Ska ta vara på den här helgen känner jag!

Svar: Hoppas helgen är snäll mig dig <3
lindbergellen

Wilda

Åh vad kul att vi båda gör varsitt realtidsinlägg samma dag. Haha, jag som aldrig gör sånt ska börja göra det lite mer tänkte jag. Nu ska jag iväg och handla lite mat inför helgen innan rusningen startar vid 15 och annars har jag också mest ägnat dagen till att läsa bloggar och fixat lite på min egen. Fint med Öland ju! :D Hoppas du får en superfin helg.

Svar: Jag tänker precis samma! Jag gör detta så sällan så tänker att det vore ett fint inslag under 2017 :) Hoppas helgen nu är snäll mot dig <3
lindbergellen

hanna, förbanna

att åka buss på Öland låter lite likt att åka buss på Åland på vintern, ehe! På högstadiet var bussen från ena hållet ofta sen på morgnarna vintertid och det var med en axelryckning det konstaterades att den hade "kanat i diket". Glad att jag inte bodde åt det hållet då ;)

vi låtsas som att det är en helt vanlig fredag, så jag och Tova är hemma och hänger och Sami åkte i jobbtid ut till bygget för att sätta spishällen på plats i köket (!) och bygga bygga bygga! Är dock sjukligt uttråkad idag av någon anledning, dessutom omotiverad att ta tag i det. Nåja. Kanske löser sig!

Svar: Hahhaa <3 Jag har inte riktigt upplevt Ölands-vintern så här innan (de senaste åren har vart rätt milda när jag vart här), men nu har det vart rätt illa. Trodde på riktigt att jag skulle dö under bussresan.. haha!
Hoppas helgen är snäll mot dig och familjen <3
lindbergellen

Tobias

Låter som en riktigt härlig långhelg, blir smått avundsjuk. Kan ibland sakna att jobba kontorstider, då man ju får vara ledig samtidigt som "normalt folk". När jag har långledigt, jobbar oftast "alla andra'"...

Svar: Ja, det är nog fördelen med att jobba vanliga kontorstider: ledigheten på röda dagar och helger! Jag har aldrig riktigt jobbat på andra tider än "vanliga", men tror inte riktigt att jag hade klarat av att jobba exempelvis ständig helg eller så. Hoppas att helgen är snäll mot dig i alla fall!
lindbergellen

Tottie

Åh, vad skönt att vara ledig! Själv jobbar jag idag. 😬 Efter jobbet har jag dock två födelsedagsfester att se fram emot! Hoppas att du får en trevlig helg!

Svar: Hoppas att jobbet gick bra och att festerna blev lyckade! Och ha nu en fortsatt fin helg!
lindbergellen

Follow