Vecka 52: en rätt trist vecka men ett nytt år

 
Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
Var på Öland hela veckan, firade såklart också nyår och promenerade på alvar. Älskar Öland.
 
och som inte var planerat:
Fortsatte hosta sönder mina lungor :)) Fasen alltså så tröttsamt det är! Nu är jag dock frisk igen, tack å lov! Hade också spontan spakväll med Johans systrar i början av vecka: bastu, målade naglar och slånbärslikör till en himla massa prat.
 
och något nytt jag gjorde:
Den här veckan tror jag att jag gjorde noll nya saker? Höll på att knappt ta mig på bussen med all min packning från Öland, det är i och för sig nytt men sjukt ospännande..
 
 
Ett tips från veckan:
Dokumentären Valley Uprising om klättringen i Yosemite. Jag har aldrig klättrat, inte ens intresserat mig för att testa, men den här dokumentären tände verkligen en liten gnista! Dokumentären visar klättringens historia och utveckling och en får se hur livet var på bergsväggar under bland annat 60- och 70-tal. Människor helt utan rädsla för döden, så himla spännande!
 
 
Veckans upptäckt:
Hur är det ens möjligt att ett år kan vara så dåligt som 2016? Alltså, jag förstår om ni är trötta på att en klagar på ett dåligt år, men helt ärligt. De få bra sakerna som hände under 2016 bleknar ju direkt i jämförelse med all skit året bar med sig? Så himla glad för att det är över nu. 
 
 
Godaste maten jag ätit:
I veckan åt vi quesadillas, min favoriträtt! Och potatis- och purjolökssoppa! Fy sjutton så gott det är alltså. På nyårsafton hade vi även stor tacomiddag för allesammans i huset. Tycker tacos liksom alltid är gott! Så mycket god mat på en och samma vecka.
 
Veckans film, serie eller musik:
den här har gått varm hos mig hela veckanställer mig fortfarande frågande till vad jag ska göra med mina dagar nu när jag sett hela SKAM?? Hallååååå, vad tittar ni på nu?
 
Veckans självis:
Har inte tagit en enda selfie med telefonen den här veckan? Skärpning!
 
Veckans känsla:
Trött. När jag hostar må jag kanske sova helt okej många timmar på natten men även fast jag inte vaknar vid varje host så känner jag mig ändå inte utvilad när jag vaknar efter en sådan natt. Så den här veckan började liksom dåligt och fortsatte tyvärr i det spåret sen. 
 
En klädsel från veckan:
När vi åkte på middag med Johans familj tog jag på mig en svart enkel klänning med strumpbyxor och martens på fötterna. Klockan var sent och det naturliga ljuset helt obefintligt så kvalitén på detta skääääär i mig, men men!
 
Veckans betyg:
3/5 → den här veckan går ner lite i betyg, mest för att jag vart sjuk och trött och allmänt opepp på att krama ut det sista av året. Jag ville bara att veckan skulle vara över. Så himla trist att betyget faller på det dock. De kommande veckorna ska bli riktigt fina som kompensation!
 
 
Förlåt, hörni! Det här kan vara den sämsta veckosammanfattningen vi haft här, så trist. Men den här veckan har varit just det, rätt trist. Jag har hängt med fina personer hela veckan, gjort roliga saker och till slut fått vakna upp i 2017 → men samtidigt har jag hostat så jag kräks, inte orkat heldagar av aktivitet och dessutom haft mensvärk från helvetet. Inte den bästa typ av vecka i mitt liv..
 
Så nu har jag en fråga till er! ↓
 
Gillar ni veckosammanfattningarna ändå, om vi bortser från den här? Vi har ju kört dem sedan i höstas och de verkar ha uppskattats under den tiden, men vill ni fortsätta se dem här på måndagar även under 2017? Är det något ni saknar, någon fråga ni vill ha in eller något jag ska tänka på? Jag håller på att klura lite på ett bra upplägg inför 2017 och hade därför blivit glad om ni ville dela med er av era tankar. Tack!

6
sandra

Alltså... känns som att typ alla har haft ett rätt kasst 2016 ändå? Håller tummarna för att 2017 blir året då du känner igen dig själv på alla plan igen <33

Svar: Ja, eller hur!? Hoppas verkligen att 2017 blir ett väldigt fint år för oss alla <3
lindbergellen

Tobias

Öland och då inte minst Allvaret är fruktansvärt vackert. När jag pluggade i Kalmar var jag mycket på Öland och blev nästan beroende av ön. Ett annat smultronställe var förstås Capellagården. :)

Svar: Åh ja! Både Alvar och Capellagården är så fint :) Öland är verkligen magiskt! Är så himla glad för att jag har så nära hit ändå, så att det är fullt rimligt att åka bara över helger etc.
lindbergellen

Daniela

Fin blogg du har, och gott nytt år på dig!
Fina foton också!

Svar: Tusen tack <3 Hoppas du haft en fin början på året!
lindbergellen

hanna, förbanna

jag gillar veckosammanfattningarna, hade tänkt stjäääla listan från dig och börja med dem själv från och med den här veckan ;) för mig får de gärna komma på söndagar dock, men vet inte vad det spelar för roll egentligen :)

hittar du på ett ännu bättre veckosammanfattningssätt (wha, världens längsta hittepåord) knycker jag säkert det också ;)

Svar: Åh, så roligt! Listan kommer ursprungligen från Sara (finns länkas i de tidigare sammanfattningarna!) men vore så roligt att se dina veckor i listform :)
lindbergellen

Malin

jag gillar också veckosammanfattningarna! och jag tycker inte att du ska be om ursäkt för att du tycker att veckan lista är tråkig. alla har sådana veckor ibland! och jag tycker bara om att det märks. då känner jag mig mindre ensam och det är positivt.

så här på rak arm har jag inte direkt några funderingar att bidra med, men om du känner att du vill variera går det ju att ha veckosammanfattningarna mindre ofta? men ja, jag gillar dem ändå när de kommer där varje måndag :)

Svar: Tack för din kommentar, sådan ord behövs ibland <3 Tack! Tror också att dåliga veckor behövs precis som bra, så att det blir kontrast på livet. Kändes bara så trist att skriva den här sammanfattningen, men känns skönt att det ändå uppskattas av er <3
lindbergellen

Wilda

Jag gillar konceptet men gör det som känns rätt för dig! Viktigast! Serietips: The Crown på Netflix. Kanske har du redan sett, men jag gillar verkligen intrigen och relationsdramat.

Svar: Åh nej, jag har inte sett! Dock läst om den på flera bloggar och blivit tipsad om den, men inte sett än. Måste kika in!
lindbergellen

Follow